Δοκιμάζουμε την Royal Enfield HTNR 350

Μια διαχρονική μοτοσυκλετιστική εικόνα και μια modern classic πρόταση για νεοεισελθόντες και μη, που βάζει την Royal Enfield δυναμικά στο παιχνίδι.

Δοκιμάζουμε την Royal Enfield HTNR 350

Μια διαχρονική μοτοσυκλετιστική εικόνα και μια modern classic πρόταση για νεοεισελθόντες και μη, που βάζει την Royal Enfield δυναμικά στο παιχνίδι.

Royal Enfield HTNR 350 – Η αγνή μορφή μοτοσυκλετισμού κάπως έτσι ξεκίνησε χρόνια πριν. Η Royal Enfield είναι ένας από τους ιστορικότερους κατασκευαστές μοτοσυκλετών με εναρκτήριο έτος της ιστορίας της το 1901 και μπορεί να γεννήθηκε στη Βρετανία, όμως η πρόσφατη ιστορία της είναι άμεσα συνδεδεμένη με την Ινδία. Μια ιστορία ιδιαίτερα μακροσκελής, όντας η παλαιότερη εταιρεία μοτοσυκλετών που συνεχίζει να παράγει έως και σήμερα.

Φυσικά οι φουρτούνες αναμενόμενες, όμως ο χαρακτήρας και η επιμονή στην μοτοσυκλετιστική απλότητα εκτιμήθηκε ώστε να διατηρήσει το πιστό στην φιλοσοφία κοινό της.

Τα θεμέλια για τους δεσμούς της εταιρείας με την Ινδία μπήκαν το 1952, όταν η Madras Motors πήρε παραγγελία για να κατασκευάσει 800 Bullet 350 κ.εκ. για τον ινδικό στρατό. Ακολούθησε η ίδρυση της Enfield Ινδίας το 1955, με την εταιρεία να μετονομάζεται σε Royal Enfield Motors το 1994.

Η παρουσίαση της Royal Enfield Classic, το 2008, σηματοδότησε την εισαγωγή στη σύγχρονη εποχή με την ηλεκτρονική ανάφλεξη και τον ηλεκτρονικό ψεκασμό να αναβαθμίζουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα των 500 κ.εκ..

Τα κουσούρια μιας πάλαι ποτέ μηχανολογικής εποχής, έμειναν στο παρελθόν με τη μοτοσυκλέτα να γίνεται ένα συνεχόμενο best-seller στην ινδική αγορά, τα χρόνια που ακολούθησαν, με συνεχώς αυξανόμενες πωλήσεις ανά έτος.

Η ανάπτυξη ιδεών για την ανερχόμενη ινδική εταιρεία δείχνει ζωηρή και απόλυτα συγκροτημένη στο αρχικό πλάνο της φιλοσοφίας της. Με τις μοτοσυκλέτες της να ανεβοκατεβαίνουν τους δρόμους των Ιμαλαίων για περισσότερα από πενήντα χρόνια, η Royal Enfield έριξε στην αγορά το 2016 την πρώτη Adventure μοτοσυκλέτα της. Η απλότητα της Himalayan, ήταν φυσικά και το σύνθημα που την συνόδευε επικοινωνιακά, άλλωστε η πολυπλοκότητα στην υπόθεση περιπέτεια, είναι προϊόν μάρκετινγκ και όχι ρεαλισμός.

Εύστοχη λοιπόν μπορεί να θεωρηθεί και η φρέσκια, κομψή και προσιτή HNTR 350, με το αρκτικόλεξο της να υποδηλώνει ένα HUNTER που έχουν αφαιρεθεί τα φωνήεντα. Μια μοτοσυκλέτα ιδανικός συνδυασμός της παλιάς σχολής με την νέα τάξη, που δημιουργήθηκε για να την απολαμβάνεις καθημερινά, χωρίς να απογειώνει το κόστος κτήσης και χρήσης.

 

HuNTeR 350: Ο κρυφός κυνηγός

Μια εισαγωγική modern classic μοτοσυκλέτα από την Royal Enfield, έτσι όπως την φαντασιώνεται παραδοσιακά και διαχρονικά ο ανθρώπινος νους.

Οπτικά είναι χάρμα οφθαλμών, ένας φόρος τιμής στο παρελθόν με την ανάλογη προσαρμογή στην σύγχρονη πραγματικότητα. Σχεδόν καρατιμόνα, στρογγυλό φανάρι και όργανο, ρεζερβουάρ σταγόνα και ένα αεροελαιόψυκτο μονοκύλινδρο μοτέρ με τις ψήκτρες σε κοινή θέα. Έτσι όπως μάθαμε μια φορά και έναν καιρό την έννοια της μοτοσυκλέτας ερμηνεύοντας την εικόνα της.

Σχεδιασμένη για ευέλικτες και σπορ αστικές στιγμές, καταφέρνει να ισορροπήσει τις μαζεμένες της διαστάσεις με την επιβλητικότητα της modern classic γραμμής. Δείχνει πολύ μοτοσυκλέτα για τα 350 κυβικά της, δείχνει προσεγμένη στη λεπτομέρεια για να πείσει αυστηρούς επικριτές, δείχνει ιδανική για ξεκίνημα στον κόσμο του μοτοσυκλετισμού ή ακόμα και εναλλακτική λύση αστικής μετακίνησης, αντί για ένα άχρωμο σκούτερ.

Ζώντας την από κοντά διαπιστώνεις τους λόγους που η μικρή μοτοσυκλέτα της Royal Enfield ξεπουλάει στις αγορές σαν ζεστό ψωμί.

Σχεδιαστικά εξελιγμένη για την παράνοια των πόλεων, έρχεται ως εναλλακτική roadster με τον χαρακτήρα μιας Royal Enfield προσαρμοσμένο σε μια κομψή, συμπαγή αλλά και μυώδη γεωμετρία. Αυτή η αναζωογονητική εικόνα συνοδεύεται και με ανάλογα χαρακτηριστικά για να υποστηρίξουν το δραστήριο πνεύμα της.

Για του λόγου το αληθές, το πλαίσιο έχει σχεδιαστεί από την Harris Performance με στόχο την ισορροπημένη αναλογία ύψους, μεταξονίου και βάρους ώστε να ικανοποιεί κάθε σωματότυπο και ταυτόχρονα να συνδυάζει την άνεση, την ευελιξία και την αποτελεσματικότητα στο δρόμο.

Με ύψος σέλας στα 790 χιλ., μαζεμένο μεταξόνιο στα 1.370 μέτρα και εντυπωσιακό κόψιμο τιμονιού, η HNTR 350 είναι λουκούμι για την αστική καθημερινότητα. Πατάει σε tubeless αλουμινένιους τροχούς 17” και ελαστικά CEAT 110/70 μπροστά και 140/70 πίσω, φρενάρει με δαγκάνες BYBRE και δισκόφρενα 300 χιλ. μπροστά και 270 πίσω, με συμμετοχή ενός δικάναλου ABS. Το κεντρικό σταντ συνοδεύει το πλαϊνό, αν και δυσκολεύει λίγο στην χρήση του. Η ενιαία σέλα πάντως προσφέρει χώρο για δυο, με τη θέση των μαρσπιέ να συμπληρώνουν την σωστή εικόνα.

Τα πίσω φώτα είναι LED και το ταμπλό οργάνων συνδυάζει αναλογικό ταχύμετρο με ψηφιακή οθόνη που εμφανίζει χιλιομετρητή, ένδειξη ταχύτητας, γραμμή γραφήματος καυσίμου με προειδοποίηση χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου, ρολόι και υπενθύμιση σέρβις. Όλες οι εκδόσεις έχουν στάνταρ θύρα φόρτισης USB.

 

Royal Enfield με σύνθημα τη βόλτα

Μην περιμένετε από τον «κυνηγό» ζωηρό στροφάρισμα του κινητήρα ψηλά και καγκουριές με βάση την σπορ φιλοσοφία που υποβόσκει. Για να πάρετε μια ακόμα ιδέα, η HNTR 350 κινείται από έναν ρετρό οπτικά, αλλά σύγχρονο στην πράξη μονοκύλινδρο κινητήρα J-Series των 349 κ.εκ., που παρουσιάστηκε πρόσφατα στις Meteor & Classic 350.

Είναι αεροελαιόψυκτος, με σύστημα ψεκασμού και αποδίδει 20.2 ίππους στις 6.100 σ.α.λ. και 27 Nm ροπής μόλις 2.100 σ.α.λ., χαμηλότερα. Το δυνατό τράβηγμα από τη βάση των στροφών λειτουργίας του κινητήρα είναι δεδομένο, οι κραδασμοί είναι απλά υπαρκτοί για να σου θυμίζουν ότι οδηγείς μονοκύλινδρο και η καμπύλη απόδοσης είναι εξαιρετικά ομαλή και γεμάτη στις χαμηλομεσαίες.

Η απόκριση και η ελαστικότητα διατηρούν υψηλή βαθμολόγηση προσφέροντας γραμμικά την δύναμη που κρύβει ο κινητήρας. Η ζωηρή απόκριση στο γκάζι συνοδεύεται από αντίστοιχο ήχο εξάτμισης που συμβάλει στον χαρακτήρα της HNTR 350. Το 5άρι κιβώτιο είναι βούτυρο στις αλλαγές του, ενώ και η μακριά κλιμάκωση δεν επηρεάζει το ρυθμό επιτάχυνσης, οποίος είναι μεστός και ουσιαστικός, αλλά ποτέ ξέφρενος. Μπορείς να έχεις 5η στο κιβώτιο και να βολτάρεις με 50 χλμ./ώρα στο κοντέρ, χωρίς απαραίτητα να χρειαστεί να κατεβάσεις. Μπορείς επίσης να ταξιδεύεις με 90-100 χλμ./ώρα χωρίς να νοιώσεις το μοτέρ να ζορίζεται. Εν ολίγοις δεν θα τρομάξει ούτε θα ξενερώσει κανένας στη σέλα του, είτε είναι άγουρος μοτοσικλετιστής είτε έμπειρος.

 

Ο ρυθμός ροής είναι αυτός που του ταιριάζει και σε μια μοτοσυκλέτα σαν την HNTR 350 εξαργυρώνεται σε απόλαυση, είτε πρόκειται για αργή ή γρήγορη βόλτα. Η εισαγωγική Royal Enfield βγάζει χαμόγελο σε δρόμο με στροφές και σου επιτρέπει κλίσεις παρά την ασάφεια των ελαστικών σε γυαλιστερό οδόστρωμα. Σε άγρια άσφαλτο επιβεβαιώνει το σωστό στήσιμο με την ανάρτηση να διαβάζει σωστά τις ανωμαλίες, αν και η πίσω υστερεί στα σημεία. Καταναλώνει με μέτρο το καύσιμο που φιλοξενεί στο 13 λίτρων ρεζερβουάρ του και δεν θεωρούνται υπερβολή τα 400 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Φλερτ επιτυχίας

Η HNTR 350 έχει κάθε λόγο να πετύχει. Η λιανική τιμή της είναι 4.390 ευρώ για τα μονόχρωμα μοντέλα της και ανεβαίνει εκατό ευρώ στις προσφερόμενες διχρωμίες, ενώ κάθε HNTR 350 συνοδεύεται απο 3ετή εγγύηση και ανάλογης χρονικής διάρκειας οδική βοήθεια. Συνοπτικά χαρακτηρίζεται απο διαχρονική εικόνα σε σύγχρονη εκτέλεση, παραμένει πλήρης και απολαυστική στην αστική/περιαστική χρήση και ταυτόχρονα σερβίρεται προσιτή σε κάθε φάσμα της. Η νέα πρόταση των Ινδών σε βάζει σε σκέψεις με το που την δεις, με το που ακούσεις την τιμή της και φυσικά όταν την οδηγήσεις.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!