Volkswagen Group: 40 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε κοινή πλατφόρμα!

Ο γερμανικός όμιλος παρουσίασε τη στρατηγική NEW AUTO, την οποία θα ακολουθήσει έως το 2030

Volkswagen Group: 40 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε κοινή πλατφόρμα!

Ο γερμανικός όμιλος παρουσίασε τη στρατηγική NEW AUTO, την οποία θα ακολουθήσει έως το 2030

Το στρατηγικό πλάνο που θα τον μεταμορφώσει σε πλήθος εταιρειών κινητικότητας, βασισμένες σε λογισμικό, παρουσίασε το Volkswagen Group. Το NEW AUTO έχει ορίζοντα το 2030 και μέσω αυτού όλες οι μάρκες του ομίλου θα είναι έτοιμες για τη νέα εποχή των μετακινήσεων.

“Ο στρατηγικός μας στόχος είναι να γίνουμε ο παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτρικά οχήματα. Είμαστε σε καλό δρόμο και πλέον θέτουμε νέες παραμέτρους”, δήλωσε κατά τη διαδικτυακή παρουσίαση ο CEO του Ομίλου, Herbert Diess. “Η επόμενη πιο ριζοσπαστική αλλαγή στην αυτοκίνηση θα βασίζεται στο λογισμικό και αφορά την μετάβαση στα πιο ασφαλή, εξυπνότερα και πλήρως αυτόνομα οχήματα. Η τεχνολογία, η ταχύτητα και οι οικονομίες κλίμακας θα έχουν σημαντικότερο ρόλο απ΄ό,τι σήμερα”.

Έως το 2030, το Volkswagen Group σκοπεύει να μειώσει το αποτύπωμα ανά αυτοκίνητο σε όλον τον κύκλο ζωής του κατά 30%, σε σχέση με το 2018. Μέχρι τότε επίσης το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να φθάσει το 50%, ενώ το 2040 σχεδόν το 100% όλων των οχημάτων του ομίλου στις σημαντικότερες αγορές του πλανήτη θα είναι μηδενικών ρύπων. Έτσι, έως το 2050 το αργότερο, ο όμιλος θέλει να καταστεί κλιματικά ουδέτερος.

Σύμφωνα με τον Diess, η συνολική αγορά κινητικότητας αναμένεται να φθάσει το ποσό των 5 τρισ. ευρώ το 2030, δέκα φορές μεγαλύτερο από αυτό των κινητών τηλεφώνων. Για αυτό, σύμφωνα με τον CEO του Volkswagen Group, εταιρείες τεχνολογίας (όπως η Apple και η Xiaomi) θέλουν να εισέλθουν στην αυτοκινητοβιομηχανία.

 

Μία πλατφόρμα για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Προκειμένου να μειωθούν τα κόστη έρευνας, ανάπτυξης και παραγωγής, το Volkswagen Group θα κάνει χρήση μίας και μόνο πλατφόρμας για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητά της! Η SSP (Scalable Systems Platform) θα κάνει πρεμιέρα το 2026 και θα αντικαταστήσει σταδιακά τόσο τις πλατφόρμες για οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (MQB, MSB, MLB), όσο και αυτές για τα αμιγώς ηλεκτρικά (MEB, PPE). Καθόλη την προγραμματισμένη διάρκεια ζωής της, η πλατφόρμα SSP αναμένεται να αποτελέσει τη βάση για περισσότερα από 40 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα!

Software, ο χρυσός του μέλλοντος

Μέσω της εταιρείας της λογισμικού CARIAD, το Volkswagen Group σχεδιάζει να αναπτύξει μία νέα πλατφόρμα software έως το 2025, στην οποία θα βασίζονται όλα τα αυτοκίνητα του ομίλου. Η τωρινή E³ 1.1 επιτρέπει τις ανανεώσεις over-the-air σε ηλεκτρικά μοντέλα όπως το Volkswagen ID.4, το  Skoda Enyaq και το CUPRA Born. Το 2023, η CARIAD θα λανσάρει την premium πλατφόρμα software E³ 1.2, με νέο σύστημα infotainment και περισσότερες δυνατότητες στα μοντέλα Audi και Porsche.

Η πλατφόρμα E³ 2.0 που θα έχει έτοιμη η CARIAD το 2025, θα αφορά όλα τα αυτοκίνητα από όλες τις μάρκες και θα υποστηρίζει και αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 (με πλήρη έλεγχο του οχήματος από τον αυτόματο πιλότο).

6 giga factories θα ρίξουν το κόστος των μπαταριών

Η αναμενόμενη υψηλή ζήτηση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα χρόνια, οδηγεί το Volkswagen Group στην αναζήτηση τρόπων για μείωση του κόστους παραγωγής τους. Ένας τρόπος είναι η υιοθέτηση ενός κοινού battery cell format (με μείωση του κόστους κατά 50% έως το 2030). Άλλος τρόπος είναι η δημιουργία έξι μεγάλων εργοστασίων μπαταριών (giga factories) στην Ευρώπη, με συνολική δυνατότητα παραγωγής 240 GWh έως το 2030.

Το πρώτο βρίσκεται στη Σουηδία και θα το διαχειρίζεται η Northvolt AB. Το δεύτερο θα βρίσκεται στη Γερμανία και το τρίτο σχεδιάζεται να δημιουργηθεί στην Ισπανία.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!