Στο δρόμο το SUV υδρογόνου της BMW

Άρχισαν οι δοκιμές σε καθημερινές συνθήκες του πρωτότυπου BMW i Hydrogen NEXT

Στο δρόμο το SUV υδρογόνου της BMW

Άρχισαν οι δοκιμές σε καθημερινές συνθήκες του πρωτότυπου BMW i Hydrogen NEXT

Στα τέλη του 2022 αναμένεται να παρουσιαστεί σε μικρό αριθμό οχημάτων το αυτοκίνητο με τεχνολογία κυψελών καυσίμου (FCEV) της BMW. Θα είναι ένα μεγάλο SUV που θα βασίζεται στην Χ5.

Ήδη άρχισαν οι δοκιμές σε δημόσιους δρόμους του πρωτότυπου BMW i Hydrogen NEXT, με στόχο να αξιολογηθεί η αποδοτικότητα της τεχνολογίας σε πραγματικές συνθήκες αλλά και η αυτονομία που προσφέρει με έναν ανεφοδιασμό σε υδρογόνο.

Τα FCEV δεν εκπέμπουν καθόλου ρύπους στο περιβάλλον, παρά μόνο καθαρό νερό που δημιουργείται από την ένωση του υδρογόνου και του οξυγόνου. Μελλοντικά αναμένεται να αποτελέσουν εναλλακτική των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV), όμως το υψηλό κόστος αγοράς τους και το ανύπαρκτο στις περισσότερες χώρες δίκτυο ανεφοδιασμού σε υδρογόνο είναι αυτή τη στιγμή τα υψηλότερα εμπόδια.

Το ολοκληρωμένο σύστημα κίνησης του BMW i Hydrogen NEXT συνδυάζει τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου με BMW eDrive 5ης γενιάς – που ήδη χρησιμοποιείται στις BMW iX3 και σύντομα στις BMW iX και BMW i4. Η ενέργεια παράγεται στην κυψέλη καυσίμου ως αποτέλεσμα της χημικής αντίδρασης μεταξύ του υδρογόνου που μεταφέρεται από το όχημα και του οξυγόνου του αέρα. Αυτό προσφέρει ηλεκτρική ισχύ 170 ίππων. Ένας μετατροπέας τάσης που βρίσκεται κάτω από την κυψέλη καυσίμου προσαρμόζει την τάση του σε αυτή του ηλεκτροκινητήρα που κινεί το BMW i Hydrogen NEXT.

Η ενέργεια που αποθηκεύεται σε μία μπαταρία αποθήκευσης ενέργειας χρησιμοποιείται επίσης για σύντομες δυνατές επιταχύνσεις όπως αυτές που απαιτούν οι προσπεράσεις. Ως αποτέλεσμα, το σύστημα αποδίδει ισχύ 374 ίππων, η οποία αντιστοιχεί ακριβώς σε αυτή του ισχυρότερου εξακύλινδρου εν σειρά βενζινοκινητήρα που χρησιμοποιείται σε μοντέλα BMW – επιτυγχάνοντας τις δυναμικές επιδόσεις για τις οποίες φημίζεται η μάρκα.

Η ενέργεια η οποία αποθηκεύεται στη μπαταρία παράγεται με ιδιαίτερα αποδοτικό τρόπο κατά την ανάκτηση ενέργειας στις φάσεις όπου το όχημα ρολάρει ή φρενάρει. Το υδρογόνο που χρειάζεται για την τροφοδοσία της κυψέλης καυσίμου αποθηκεύεται σε δύο ρεζερβουάρ με πίεση 700-bar τα οποία κατασκευάζονται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), και μαζί χωράνε έξι κιλά υδρογόνου. Η ελεγχόμενη με ακρίβεια αντίδραση με το οξυγόνο στην κυψέλη καυσίμου παράγει ηλεκτρισμό, ενώ μοναδικές εκπομπές του συστήματος κίνησης είναι οι υδρατμοί.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!