Πάει πίσω η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Τα αφεντικά της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας φοβούνται ότι η κρίσης της εφοδιαστικής αλυσίδας θα επιβραδύνει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Production line of the new factory.

Πάει πίσω η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Τα αφεντικά της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας φοβούνται ότι η κρίσης της εφοδιαστικής αλυσίδας θα επιβραδύνει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Τα αφεντικά των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών του κόσμου προειδοποίησαν ότι η τρέχουσα κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα θα μπορούσε να εκτροχιάσει τα μακροπρόθεσμα σχέδιά τους για την επίτευξη των στόχων τους σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η ζήτηση για τέτοιου είδους αυτοκίνητα είναι μεγαλύτερη από ποτέ, αλλά οι ελλείψεις σε υλικά όπως το λίθιο, το οποίο χρησιμοποιείται για την παραγωγή μπαταριών, δεν επιτρέπει στους κατασκευαστές να ανταποκριθούν στη ζήτηση αυτή.

Μιλώντας στη σύνοδο κορυφής για το μέλλον του αυτοκινήτου στους Financial Times ο Elon Musk της Tesla, ο Herbet Diess της Volkswagen, ο Luca de Meo της Renault και ο Carlos Tavares της Stellantis εξέφρασαν την ανησυχία τους ότι το υψηλότερο κόστος των πρώτων υλών επίσης θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ικανότητα των αντίστοιχων εταιρειών να παραδώσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον αριθμό που αρχικά είχε προβλεφθεί και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις.

«Πολλοί άνθρωποι νομίζω είναι λίγο υπερβολικά αισιόδοξοι» υποστήριξε ο H. Diess όταν ρωτήθηκε από του FT σχετικά με την εξάπλωση των ηλεκτρικών στο μέλλον. «Χρειαζόμαστε την ενέργεια, τα δίκτυα φόρτισης, την υποδομή, σίγουρα χρειαζόμαστε τα αυτοκίνητα, αλλά χρειαζόμαστε επίσης και μπαταρίες, αλλά και τις πρώτες ύλες».

Αρχικά η Volkswagen είχε προγραμματίσει την παραγωγή 700.000 ηλεκτρικών οχημάτων για το 2022, αλλά πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι είχε ουσιαστικά ξεπουλήσει όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη και ότι δεν υπήρχε η δυνατότητα παραγωγής άλλων μέχρι το επόμενο έτος.

Οι ελλείψεις για την Tesla του Elon Musk είναι τόσο έντονες που ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας εξετάζει το ενδεχόμενο να αγοράσει μια εταιρεία εξόρυξης για να παρακάμψει την αναμονή που υπάρχει όσον αφορά τις πολύτιμες πρώτες ύλες.

Ο Carlos Tavaress της Stellantis τόνισε: «όλοι πρόκειται να ρίξουν στην αγορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι θα ακολουθήσει λοιπόν; Πού είναι η καθαρή ενέργεια; Πού είναι οι υποδομές φόρτισης; Πού είναι οι πρώτες ύλες;».

Ο Luca de Meo της Renault τόνισε με τη σειρά του. «Είναι σχεδόν απίθανο η Renault να επιτύχει το στόχο που έχει θέσει και αφορά την τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων να είναι ίδια με αυτή των αντίστοιχων με κινητήρες βενζίνης και diesel, μέχρι το 2025. Το παιχνίδι έχει αλλάξει και εμείς πρέπει να παίξουμε με νέους κανόνες».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!