Η Mercedes πρωτοπορεί στην F1 με βιώσιμα σύνθετα υλικά

Στο GP Αζερμπαϊτζάν της Formula 1, η ομάδα της Mercedes αγωνίστηκε για πρώτη φορά με ένα καινοτόμο βιώσιμο σύνθετο υλικό ανθρακονημάτων.

Η Mercedes πρωτοπορεί στην F1 με βιώσιμα σύνθετα υλικά

Στο GP Αζερμπαϊτζάν της Formula 1, η ομάδα της Mercedes αγωνίστηκε για πρώτη φορά με ένα καινοτόμο βιώσιμο σύνθετο υλικό ανθρακονημάτων.

Στο Grand Prix Αζερμπαϊτζάν της Formula 1 που διεξήχθη το περασμένο Σαββατοκύριακο, η Mercedes-AMG F1 Team πραγματοποίησε το ντεμπούτο ενώ πρωτοποριακού βιώσιμου σύνθετου υλικού για το αγωνιστικό της μονοθέσιο σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στην πορεία μας προς τη χρήση βιώσιμων εξαρτημάτων από ανθρακονήματα.

Τα σύνθετα υλικά από ανθρακονήματα είναι ανθεκτικά, ελαφριά υλικά που αποτελούνται από ίνες άνθρακα και ρητίνη που τις συγκρατεί. Κατά βάρος, περίπου το 60% του σύνθετου υλικού αποτελείται από ίνες, ενώ το 40% από ρητίνη. Η εμποτισμός των ινών με ρητίνη και η επακόλουθη σκλήρυνση δημιουργούν ένα ελαφρύ υλικό με εξαιρετικές μηχανικές ιδιότητες, απαραίτητες για να ανταποκριθεί στις απαιτητικές συνθήκες της Formula 1.

Η Mercedes ανακοίνωσε την επιτυχή χρήση μιας βιολογικής ρητίνης στα προστατευτικά καλύμματα των αεραγωγών φρένων στον πίσω άξονα της W16 του George Russell, ο οποίος τερμάτισε τον αγώνα στους δρόμους της πόλης του Μπακού στη 2η θέση.

Mercedes AMG PETRONAS F1 Team debuts bio based carbon fibre composite material on rear wheel shields of W16 race car

Αυτή η πρωτοποριακή εξέλιξη βλέπει έστεψε με επιτυχία προσπάθειες για την πιστοποίηση και εφαρμογή βιώσιμων σύνθετων υλικών στα εξαρτήματα από ανθρακονήματα. Χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά βιώσιμα σύνθετα υλικά, σε μια περιοχή υψηλής απόδοσης του αγωνιστικού μονοθεσίου, αντικαθιστώντας το 30% του παραδοσιακού υλικού ρητίνης με υλικά που προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές.

Η εφαρμογή αυτών των υλικών στα πίσω προστατευτικά των αεραγωγών των πίσω φρένων, με τις περίπλοκες αεροδυναμικές επιφάνειές τους, αποδεικνύει ότι η τεχνολογία μπορεί να αντέξει τις ακραίες συνθήκες των αγώνων της Formula 1 και τις δυνατότητες για ευρεία χρήση σε όλο το φάσμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Αυτή η πρωτοποριακή τεχνολογία αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα στη μετάβαση της ομάδας της Mercedes μας προς ένα πιο βιώσιμο άθλημα. Σηματοδοτεί επίσης την πρώτη φορά που η ομάδα ενσωμάτωσε βιώσιμα σύνθετα υλικά σε ένα τεχνικά αποδοτικό εξάρτημα σε συνθήκες αγώνα.

Ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε: «Σε μια εποχή όπου η καινοτομία καθορίζει την απόδοση και διαμορφώνει το μέλλον της βιομηχανίας, η αναζήτηση πιο έξυπνων, ταχύτερων και αποδοτικότερων τεχνολογιών έχει καταστεί μια καθοριστική πρόκληση της εποχής μας. Το έργο αυτό δεν αντικατοπτρίζει μόνο τη δέσμευσή μας για βιωσιμότητα, αλλά και τονίζει τον ρόλο της Formula 1 ως πεδίου δοκιμών για πρωτοποριακές τεχνολογίες που μπορούν να ωφελήσουν μια σειρά βιομηχανιών».

«Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός μας είναι το ταχύτερο εργαστήριο δοκιμών στον κόσμο και αυτές οι καινοτομίες αντιπροσωπεύουν την αδιάκοπη αναζήτησή μας για απόδοση και την επιθυμία μας να συμβάλουμε πέραν από την πίστα». Η καινοτομία στα υλικά είναι ένα βασικό βήμα για την επίτευξη του στόχου της ομάδας για μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα σε όλους τους τομείς έως το 2040. Η ανάπτυξη αυτής της εφαρμογής βιολογικών υλικών κατέστη δυνατή χάρη στη στενή συνεργασία της Mercedes με την Syensqo.

2025 Azerbaijan Grand Prix, Sunday,

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!