Toyota: Τα νέα φορτηγά που κινούνται με υδρογόνο υπόσχονται μηδενικές εκπομπές ρύπων

Τα φορτηγά που κατασκεύασε η VDL Groep αξιοποιούν μονάδες κυψελών καυσίμου υδρογόνου της Toyota και μπορούν να διανύσουν έως και 400 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα.

Toyota: Τα νέα φορτηγά που κινούνται με υδρογόνο υπόσχονται μηδενικές εκπομπές ρύπων

Τα φορτηγά που κατασκεύασε η VDL Groep αξιοποιούν μονάδες κυψελών καυσίμου υδρογόνου της Toyota και μπορούν να διανύσουν έως και 400 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα.

Η Toyota Motor Europe, σε συνεργασία με την ολλανδική εταιρεία VDL Groep, ενσωμάτωσαν το νέο σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου (fuel cell) σε φορτηγά βαρέως τύπου.

Στόχος είναι οι πάροχοι logistics να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα που παράγουν, εκμηδενίζοντας ουσιαστικά τις εκπομπές ρύπων των φορτηγών τους.

Ύστερα από την επιτυχημένη παρουσίαση του πρώτου δοκιμαστικού οχήματος, τέσσερα ακόμη υδρογονοκίνητα φορτηγά εντάσσονται πλέον στο δίκτυο μεταφορών της Toyota σε Βέλγιο (Diest), Γαλλία (Lille), Γερμανία (Κολωνία) και Ολλανδία (Ρότερνταμ και Weesp).

Η πρωτοβουλία υλοποιείται σε συνεργασία με τους βασικούς παρόχους μεταφορών της Toyota – Vos Transport Group, CEVA Logistics, Groupe CAT και Yusen Logistics – με στόχο την αξιολόγηση της απόδοσης των νέων οχημάτων σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας. Τα φορτηγά θα εξυπηρετούν το κέντρο ανταλλακτικών της Toyota στην Ευρώπη (Toyota Parts Centre Europe), το οποίο διαχειρίζεται καθημερινά πάνω από 500.000 εξαρτήματα και αξεσουάρ.

toyota

Με συνολικό βάρος 40 τόνους, τα φορτηγά υδρογόνου προσφέρουν επιδόσεις αντίστοιχες με εκείνες ενός πετρελαιοκίνητου οχήματος, αλλά χωρίς καθόλου εκπομπές ρύπων από την εξάτμιση. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται μέσω της χημικής αντίδρασης υδρογόνου και οξυγόνου, στις κυψέλες. Το αποτέλεσμα είναι πως με ένα γέμισμα της δεξαμενής, το φορτηγό μπορεί να διανύσει έως και 400 χιλιόμετρα, ενώ ο ανεφοδιασμός διαρκεί όσο και σε ένα συμβατικό όχημα.

Εκτός από τη μηδενική περιβαλλοντική επιβάρυνση, τα νέα φορτηγά προσφέρουν χαμηλότερα επίπεδα θορύβου και κραδασμών, μειώνοντας τις οχλήσεις στις τοπικές κοινότητες και προσφέροντας βελτιωμένη εμπειρία οδήγησης για τους οδηγούς.

Ο Thiebault Paquet, Αντιπρόεδρος Έρευνας και Ανάπτυξης στην Toyota Motor Europe, δήλωσε σχετικά: «Η πρωτοβουλία αυτή είναι σύμφωνη με τον στόχο της Toyota να επιτύχει ουδετερότητα ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στις λειτουργίες της εφοδιαστικής μέχρι το 2040, αλλά στοχεύει επίσης να συμβάλει στην ανάπτυξη της οικονομίας του υδρογόνου».

«Τα φορτηγά με κυψέλες καυσίμου βαρέως τύπου μπορούν να ενισχύσουν τη ζήτηση για υδρογόνο, η οποία αποτελεί έναν από τους βασικούς συντελεστές μαζί με την εφαρμογή του κανονισμού της ΕΕ για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFIR). Μαζί με τους παρόχους εφοδιαστικής, στοχεύουμε να συλλέξουμε δεδομένα από την καθημερινή λειτουργία του πρώτου στόλου εφοδιαστικής με υδρογόνο και να βελτιώσουμε περαιτέρω τα οχήματα και τις επιχειρησιακές διαδικασίες».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!