Η Τoyota Motor Europe υπέγραψε συμφωνία με τις εταιρείες Hydrogen Refueling Solutions (HRS) και ENGIE με απώτερο σκοπό την ανάπτυξη της επόμενης γενιάς συστημάτων ανεφοδιασμού με υδρογόνο.
Η νέα λύση, η οποία σύμφωνα με την Toyota είναι ταχύτερη και οικονομικότερη, θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε ένα project χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ, ονόματι RHeaDHy, το οποίο επικεντρώνεται στην επιτάχυνση της ανάπτυξης υποδομών.
Μία από τις προκλήσεις για την επέκταση των υποδομών παροχής υδρογόνου είναι η ανάγκη για νέες αντλίες που μπορούν να ανεφοδιάζουν ταχύτερα κάθε τύπου όχημα.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Tο νέο crossover της smart που αποτελεί το ιδανικό κίνητρο για να κινείστε ηλεκτρικά
- Το Leapmotor T03 τώρα με νέα τιμή από 13.950 ευρώ
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Η νέα τεχνολογία Twin Mid Flow αντιμετωπίζει αυτή την πρόκληση ενσωματώνοντας ένα διπλό ακροφύσιο υψηλότερης ροής, επιτρέποντας σε έναν διανομέα υδρογόνου να ανεφοδιάζει βαρέα οχήματα σε λιγότερο από 10 λεπτά και ελαφρά οχήματα σε λιγότερο από 5 λεπτά. Αυτή η καινοτομία εξαλείφει την ανάγκη για δύο διαφορετικούς τύπους διανομέων σε κάθε σταθμό ανεφοδιασμού.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ένα φορτηγό 40 τόνων θα μπορεί να γεμίζει με υδρογόνο για αυτονομία έως και 600 χιλιόμετρα σε μόλις 8 λεπτά, ενώ χρειάζονται μόλις 12 λεπτά για ένα γέμισμα που προσφέρει έως και 900 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Το κόστος εγκατάστασης αυτών των νέων σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου θα είναι επίσης “σημαντικά χαμηλότερο”. Ως αποτέλεσμα, θα συμβάλει στην επιτάχυνση της ανάπτυξης του δικτύου σύμφωνα με τον στόχο που έχει τεθεί από τον κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFIR). Οι κανονισμοί ορίζουν την ανάπτυξη δημόσια προσβάσιμων σταθμών υδρογόνου ανά 200 χιλιόμετρα κατά μήκος του οδικού δικτύου έως το 2030.
Μέσω της πρόσφατα υπογραφείσας συμφωνίας, η Toyota θα συμβάλλει στην διαδικασία προσφέροντας ένα δοκιμαστικό όχημα και ένα φορτηγό, αμφότερα εξοπλισμένα με την τεχνολογία Twin Mid Flow.
Τόσο η Hydrogen Refueling Solutions όσο και η ENGIE θα αναπτύξουν σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου νέας γενιάς, οι οποίοι θα δοκιμαστούν στα τέλη του 2025.
Ο Thiebault Paquet, Αντιπρόεδρος R&D στην Toyota Motor Europe ανέφερε σχετικά: “Για να συμβάλει στην ανάπτυξη των δικτύων υδρογόνου, η Toyota συνεργάζεται ήδη με επιχειρηματικούς εταίρους που καινοτομούν σε ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα χρησιμοποιώντας τα προηγμένα μας συστήματα κυψελών καυσίμου. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας Twin Mid Flow αποτελεί το επόμενο βήμα στην προσπάθειά μας να τονώσουμε την ανάπτυξη των οικοσυστημάτων υδρογόνου. Είμαστε ενθουσιασμένοι με αυτή τη νέα συνεργασία”.