Αυτή είναι η ολοκαίνουρια, αμιγώς ηλεκτρική Porsche Macan. Είναι το τέταρτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Γερμανικής εταιρίας, μετά τις Taycan, Taycan Cross Turismo και Taycan Sport Turismo, αλλά και το πρώτο της SUV που κινείται αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρες.
Η νέα Macan βασίζεται στην πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE) που έχει εξελιχθεί από κοινού με την Audi και προσφέρει μεταξύ άλλων τη δυνατότητα πολλών διαφορετικών μοντέλων και εκδόσεων με διαφορετικές αποδόσεις, κίνηση στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς και σε ποικίλα μήκη αμαξώματος και μεταξονίου.
Τεχνολογικά, η νέα Macan διακρίνεται για το ηλεκτρικό κύκλωμα των 800V που μειώνει σημαντικά τον χρόνο φόρτισης και το βάρος των καλωδίων υψηλής τάσης, αλλά και τους νέους, σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες PSM νέας γενιάς με περιέλιξη τύπου φουρκέτας. Ο ρότορας του κινητήρα AC είναι εφοδιασμένος με μόνιμα διεγερμένους μαγνήτες που δημιουργούν ένα μόνιμο μαγνητικό πεδίο στο μοτέρ. Σε σύγκριση με τους ασύγχρονους κινητήρες (ASM), οι PSM προσφέρουν υψηλότερη πυκνότητα ισχύος και ροπής, σε συνδυασμό με μεγαλύτερη απόδοση.
Το ηλεκτρικό SUV είναι αρχικά διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, τις Macan 4 και Macan Turbo.
Η Macan Turbo είναι φυσικά η ισχυρότερη από τις δύο, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες να αποδίδουν συνδυαστικά ισχύ 639 ίππων και ροπή 1.135 Nm. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 3,3 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 260 χλμ./ώρα! Η αυτονομία σε αυτή την έκδοση φτάνει τα 591 χλμ.
Η Macan 4 έχει μικρότερη αλλά υπεραρκετή απόδοση 408 ίππων και 650 Nm και επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 5,2’’ και μέχρι την τελική ταχύτητα των 220 χλμ./ώρα. Υπερτερεί μάλιστα της Turbo σε αυτονομία, η οποία φτάνει τα 613 χλμ..
Αμφότερες διαθέτουν μπαταρία ιόντων λιθίου μικτής χωρητικότητας 100 kWh (net 95 kWh). H μέγιστη ισχύς φόρτισης φτάνει τα 270 kW. Σύμφωνα με την Porsche, σε σταθμό ταχείας φόρτισης, η φόρτιση της μπαταρίας από 5% σε 80% διαρκεί περίπου 20 λεπτά.
Εάν ο σταθμός χρησιμοποιεί τεχνολογία 400V (αντί για 800V), η υπάρχει η λειτουργία «bank charging», χάρη στην οποία οι αντίστοιχοι διακόπτες υψηλής τάσης (πύλες) ενεργοποιούνται αυτόματα στην μπαταρία πριν ξεκινήσει η πραγματική διαδικασία φόρτισης. Αυτό χωρίζει την μπαταρία των 800V σε δύο μέρη, με ονομαστική τάση 400V το καθένα, που μπορούν να φορτιστούν παράλληλα σε έναν σταθμό φόρτισης 400V, χωρίς πρόσθετο ανορθωτή. Εάν είναι απαραίτητο, η φόρτιση των δύο «μισών μπαταριών» φτάνει πρώτα στο ίδιο επίπεδο πριν ξεκινήσουν να φορτιστούν μαζί.
Μια ακόμη καινοτομία της Macan είναι το Performance Rear Axle. Χάρη σε αυτό, ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος πιο πίσω, με αποτέλεσμα η αναλογία βάρους εμπρός/πίσω να είναι 48/52. Υπάρχει επίσης σύστημα τετραδιεύθυνσης, με το οποίο σε ταχύτητες έως 80 χλμ./ώρα οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την αντίθετη φορά σε σχέση με τους εμπρός, με γωνία έως 5 μοίρες, αυξάνοντας την ευελιξία (κύκλος στροφής 11,1 μ.).
Η ανάρτηση της νέας Macan EV αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός με βελτιωμένη κινηματική και ελαστοκινητική και άξονα πολλαπλών συνδέσμων στο πίσω μέρος. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Porsche Active Suspension Management (PASM) συνδυάζεται με την αερανάρτηση. Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Porsche Traction Management (PTM) είναι στάνταρ, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις διαθέτουν επίσης το Porsche Torque Vectoring Plus.
Στο εσωτερικό υπάρχουν τρεις οθόνες: μία κυρτή 12,6 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, η οποία μπορεί να συνοδευτεί από σύστημα head-up display με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας, μία δεύτερη 10,9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων και μία τρίτη, επίσης 10,9 ιντσών, εμπρός από τον συνοδηγό, ο οποίος μπορεί να προσαρμόσει τις ρυθμίσεις για την ψυχαγωγία ή την πλοήγηση, να περιηγηθεί στο διαδίκτυο ή να μεταδώσει βίντεο σε ροή σε εφαρμογές όπως το TikTok. Το τελευταίο μπορεί να γίνει ακόμη και όταν το αυτοκίνητο κινείται, χάρη σε μια τεχνολογία που εμποδίζει τον οδηγό να δει την οθόνη. Στις δύο οθόνες οι επιβάτες μπορούν επίσης να παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια.
Το μήκους 4,78 μ. SUV διαθέτει δύο χώρους αποσκευών. Ο βασικός (πίσω) έχει χωρητικότητα 540 λίτρων (1.348 λτ. με αναδιπλωμένο το πίσω κάθισμα), ενώ ο δεύτερος, κάτω από το εμπρός καπό, έχει όγκο 84 λτ.. Αξιοσημείωτη είναι και η δυνατότητα ρυμούλκησης που φτάνει τα 2.000 κιλά!
Οι παραγγελίες για τη νέα Porsche Macan θα ξεκινήσουν σύντομα και οι παραδόσεις αναμένονται να ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του έτους.