Η ολοκαίνουρια Macan, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Porsche, αναμένεται να αποκαλυφθεί την Πέμπτη 25 Ιανουαρίου. Μέχρι τότε η Porsche φρόντισε να κρατήσει ψηλά το ενδιαφέρον δίνοντας στη δημοσιότητα τα πρώτα σκίτσα αλλά και φωτογραφίες με το νέο μοντέλο καμουφλαρισμένο,.
Η Macan είναι ιδιαίτερα σημαντική για την Porsche, καθώς είναι το δεύτερο σε πωλήσεις μοντέλο της παγκοσμίως, μετά την Cayenne. Το τωρινό μοντέλο θα σταματήσει να διατίθεται στην Ευρώπη μέσα στο 2024, μετά από 10 χρόνια παραγωγής.
Η ολοκαίνουρια δεύτερη γενιά θα διατηρεί μεν τη γενική σχεδιαστική λογική των SUV της Porsche, ωστόσο θα υιοθετεί εντυπωσιακά στιλιστικά στοιχεία από την ηλεκτρική Taycan. Όπως φαίνεται από τα δύο σκίτσα αλλά και τις φωτογραφίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα, στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν οι στενοί προβολείς με τις διπλές σειρές LED, τα τονισμένα πλαϊνά στο καπό και τον μυώδη προφυλακτήρα, με την έλλειψη μάσκας να δίνει ένα ακόμη πιο δυναμικό λουκ.
Το πίσω μέρος θυμίζει επίσης την Taycan, με την συνεχόμενη φωτεινή μπάρα που διατρέχει όλο το πλάτος και ενώνει τα φωτιστικά σώματα. Είναι σχεδόν βέβαιο πως θα υπάρχει και ενεργή αεροτομή που θα ανοίγει είτε αυτόματα είτε με διακόπτη από το εσωτερικό.
Διακρίνεται επίσης ελαφρώς και η κλίση που θα έχει το πίσω μέρος, δίνοντας μια κουπέ σιλουέτα στο ηλεκτρικό SUV. Το σίγουρο είναι πως έχει γίνει πολλή δουλειά στον τομέα της αεροδυναμικής, με τους Γερμανούς να ανακοινώνουν επίσημα συντελεστή μόλις Cd 0.25!
Για να πάρετε μια ιδέα, το απερχόμενο μοντέλο είχε Cd 0.35. Το χαρακτηριστικό αυτό συμβάλλει στη μεγάλη αυτονομία που θα ξεπερνά τα 500 χλμ. με μία φόρτιση σε όλες τις εκδόσεις της νέας Macan.
Η Porsche αποκάλυψε πληροφορίες και για το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης της νέας Macan. Η Porsche χρησιμοποιεί κατ’ αποκλειστικότητα την τελευταία γενιά κινητήρων μόνιμου μαγνήτη PSM, τόσο στον μπροστινό όσο και στον πίσω άξονα, χαρίζοντας με αυτό τον τρόπο το χαρακτηριστικό της τετρακίνησης.
Με τη λειτουργία overboost οι κινητήρες παράγουν ισχύ πάνω από 615 ίππους και πάνω από 1.000 Nm ροπής. Θα υπάρχουν επίσης συστήματα διαχείρισης της πρόσφυσης, Launch Control και ενεργής διαχείρισης της ανάρτησης με τεχνολογία δύο βαλβίδων στα αμορτισέρ, καθώς επίσης αερανάρτηση, μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα και – για πρώτη φορά – ενεργός πίσω άξονας με γωνία διεύθυνσης έως πέντε μοίρες (τετραδιεύθυνση).
Η μπαταρία ιόντων λιθίου θα βρίσκεται στο κάτω μέρος του αμαξώματος και θα έχει μικτή χωρητικότητα 100 kWh (net 95 kWh). Η αρχιτεκτονική των 800 V που διαθέτει η νέα πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE) επιτρέπει γρήγορη φόρτιση με ισχύ έως και 270 kW!
Έτσι, η μπαταρία μπορεί να φτάσει από 10 σε 80% μέσα σε λιγότερο από 22 λεπτά σε σταθμούς 400 Volt, τη στιγμή που ένας διακόπτης υψηλής τάσης στο εσωτερικό της μπαταρίας ενεργοποιεί τη λειτουργία «bank charging» χωρίζοντας την μπαταρία 800 Volt σε δύο μπαταρίες, η καθεμία με ονομαστική τάση 400 Volt. Έτσι επιτυγχάνεται εξαιρετικά αποδοτική φόρτιση, με έως και 150 kW, χωρίς να απαιτείται πρόσθετος ενισχυτής υψηλής τάσης. Η φόρτιση AC είναι εφικτή με έως και 11 kW.
Το εσωτερικό, τέλος, έχει ήδη αποκαλυφθεί από τον Δεκέμβριο του 2023. Ξεχωρίζουν ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, η κεντρική οθόνη αφής 12,3 ιντσών και η τρίτη οθόνη στην πλευρά του συνοδηγού η οποία δεν είναι ορατή από τον οδηγό όσο το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση.
Περισσότερα για τη νέα Macan θα γνωρίζουμε στις 25 Ιανουαρίου. Stay tuned…