Omoda 5: Οικογενειακό SUV από την Κίνα

Το νέο SUV Omoda 5, θα διατίθεται σε ηλεκτρική έκδοση και με turbo βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων όταν κυκλοφορήσει στην Ευρώπη την ερχόμενη άνοιξη, αλλά αργότερα αναμένεται να παρουσιαστεί και υβριδική επιλογή.

Omoda 5: Οικογενειακό SUV από την Κίνα

Το νέο SUV Omoda 5, θα διατίθεται σε ηλεκτρική έκδοση και με turbo βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων όταν κυκλοφορήσει στην Ευρώπη την ερχόμενη άνοιξη, αλλά αργότερα αναμένεται να παρουσιαστεί και υβριδική επιλογή.

Η Omoda, θυγατρική μάρκα της κινεζικής Chery, στοχεύει στις premium εταιρείες θα προσπαθήσει να ανταγωνιστεί τους mainstream αντιπάλους με την πρώτη της πρόταση στην Ευρώπη, το SUV Omoda 5, το οποίο θα κυκλοφορήσει την επόμενη άνοιξη σε μεγάλες αγορές της Ευρώπης, όπως Μ. Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία. Mε βάση μια πρώιμη προεπισκόπηση του 5 σε στούντιο του Λονδίνου, η κινεζική εταιρεία βρίσκεται σε καλό δρόμο για να αποτελέσει σοβαρή απειλή για καθιερωμένα μοντέλα όπως το Nissan Qashqai και το Hyundai Tucson.

Πρόκειται για ένα SUV οικογενειακού μεγέθους, λίγο μικρότερο από το Qashqai, αλλά μακρύτερο από το Hyundai Kona της κατηγορίας Β, ένα όχημα που αναφέρεται από τον επικεφαλής μηχανολόγων της Omoda, Peter Matkin, ως βασικός αντίπαλος. Το Omoda 5 θα προσφέρεται σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση στο λανσάρισμα, με μπαταρία 61 kWh και αυτονομία 450 χλμ., ενώ αργότερα αναμένεται να κυκλοφορήσει και με υβριδικό σύστημα κίνησης.

Αλλά το βασικό μοντέλο θα διαθέτει κατά το λανσάρισμα έναν turbo βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, κίνηση στους εμπρός τροχούς και ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Αποδίδει 190 ίππους και 275 Nm ροπής, και ενώ η Omoda περιμένει ακόμα την τελική επαλήθευση, θα πρέπει να έχει κατανάλωση καυσίμου κάπου κοντά στα 7 λτ./100 χλμ. (WLTP). Το αυτοκίνητο έχει ήδη βαθμολογία πέντε αστέρων στο Euro NCAP, την οποία κέρδισε σε δοκιμές πέρυσι.

Εξωτερικά, στο επίπεδο εξοπλισμού Noble που παρουσιάστηκε στο Λονδίνο, έχει μια περίπλοκη μπροστινή μάσκα (του ηλεκτρικού μοντέλου θα είναι πιο καθαρή, και πιο επίπεδη για να αντικατοπτρίζει το σύστημα κίνησης) και κόκκινες στυλιστικές πινελιές σε περιοχές όπως τα στηρίγματα των πλευρικών καθρεφτών και ορισμένα τμήματα των τροχών αλουμινίου 18 ιντσών. Το συνολικό προφίλ είναι αρκετά κομψό για τα δεδομένα των SUV, με τη μαύρη τρίτη κολόνα να συμβάλλει στην επίτευξη ενός εφέ αιωρούμενης οροφής.

Στο εσωτερικό, είναι πιο εύκολο να καταλάβετε πώς η ομάδα του Matkin έχει στοχεύσει ψηλά, με μέτρο σύγκρισης την Audi και τη Mercedes, με την ελπίδα να φτάσει αρκετά κοντά στο επίπεδο αυτών των premium εταιρειών, και να φέρει σε δύσκολη θέση τους πραγματικούς αντιπάλους του 5. Το φινίρισμα είναι έξυπνο, και η ποιότητα κατασκευής δίνει την αίσθηση ότι μπορεί να ανταγωνιστεί μερικές από τις ισχυρότερες προτάσεις στην κατηγορία των οικογενειακών SUV.

Υπάρχουν σκληρά πλαστικά σε ορισμένα σημεία των θυρών και του ταμπλό, συμπεριλαμβανομένου ενός μεγάλου κομματιού γυαλιστερού μαύρου στην κεντρική κονσόλα. Σε γενικές γραμμές, όμως, τα μέρη που είναι πιθανό να αγγίξετε έχουν μαλακό υλικό και παρότι ορισμένοι από τους διακόπτες είναι αναγνωρίσιμα στοιχεία από καθιερωμένους προμηθευτές, φαίνονται αρκετά σταθεροί. Ακόμα και το απλό περιστροφικό χειριστήριο έντασης ήχου είναι όμορφα σταθμισμένο.

Όπως συμβαίνει με πολλές από τις νέες κινεζικές προτάσεις, το επίπεδο της τεχνολογίας στο αυτοκίνητο είναι απίθανο να απογοητεύσει. Υπάρχει ένα σύστημα infotainment με βάση το Android, που διαθέτει επίσης το Apple CarPlay, μαζί με έναν φωνητικό βοηθό που μπορεί να εκτελέσει λειτουργίες του οχήματος, όπως το άνοιγμα και το κλείσιμο του χώρου αποσκευών και της ηλιοροφής. Το ηχοσύστημα 8 ηχείων προέρχεται από τη Sony, ενώ στα τυπικά κινεζικά έξτρα περιλαμβάνεται ο ρυθμιζόμενος φωτισμός περιβάλλοντος που αντικατοπτρίζει τις διάφορες λειτουργίες οδήγησης του αυτοκινήτου.

Οι δύο οθόνες 10,25 ιντσών του ταμπλό, η μία για το infotainment και η άλλη για τον πίνακα οργάνων, φαίνονται ευκρινείς και το σύστημα φαίνεται να ανταποκρίνεται γρήγορα στους χειρισμούς. Πολλές λειτουργίες ενσωματώνονται σε ένα περιβάλλον εργασίας τύπου tablet, αλλά φαίνεται πιο απλό στη χρήση από τις ρυθμίσεις ορισμένων ανταγωνιστών. Η Omoda έχει σοφά συμπεριλάβει φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό.

Υπάρχει αρκετός χώρος για τα πόδια ατόμων με ύψος 1,80 μ. στην πίσω σειρά καθισμάτων και είναι απίθανο να παραπονεθούν για το χώρο για το κεφάλι, ακόμη και με την ελαφρώς κεκλιμένη γραμμή οροφής και την ηλιοροφή. Εντωμεταξύ, ο χώρος αποσκευών έχει σεβαστή χωρητικότητα 380 λίτρων, την ίδια με αυτή ενός Volkswagen Golf και ένα χείλος φόρτωσης, το οποίο σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι εύκολο να σύρετε βαριά αντικείμενα προς τα μέσα. Ωστόσο, υπάρχει αξιοσημείωτη απουσία γάντζων για τσάντες στα πλαϊνά του χώρου αποσκευών.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!