Lotus Emeya: Ηλεκτρικό «hyper GT»

Η Lotus Emeya αποδίδει έως και 905 ίππους από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης επιτυγχάνοντας 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 2,8 δλ. και οι γρήγορες επιδόσεις επεκτείνονται και στη φόρτιση.

Lotus Emeya: Ηλεκτρικό «hyper GT»

Η Lotus Emeya αποδίδει έως και 905 ίππους από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης επιτυγχάνοντας 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 2,8 δλ. και οι γρήγορες επιδόσεις επεκτείνονται και στη φόρτιση.

Η Lotus είναι πλήρως επικεντρωμένη σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον και παρουσίασε το τρίτο της EV, με τη μορφή του τετράθυρου GT Emeya. Μετά το hypercar Evija και το SUV Eletre, η Lotus περιγράφει την Emeya ως ένα τετράθυρο «hyper GT», παρουσιάζοντας το αυτοκίνητο ως αντίπαλο για μία ευρεία γκάμα μοντέλων, από την Porsche Taycan Turbo S μέχρι το Tesla Model S Plaid.

Η βρετανική εταιρεία έχει δημοσιοποιήσει τις προδιαγραφές για την κορυφαία έκδοση με τη μεγαλύτερη αυτονομία, η οποία τροφοδοτείται από μια μπαταρία 102 kWh. Η Lotus δεν έχει επιβεβαιώσει ακριβώς πόση αυτονομία θα προσφέρει η Emeya, αλλά έχει ανακοινώσει ότι θα είναι διαθέσιμοι έως και 905 ίπποι και 985 Nm ροπής θα είναι διαθέσιμα από ένα σύστημα κίνησης με δύο ηλεκτροκινητήρες, δίνοντας στην Emeya τετρακίνηση.

Η μονάδα που είναι τοποθετημένη στον εμπρός άξονα διαθέτει κιβώτιο μίας σχέσης, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας του πίσω άξονα διαθέτει κιβώτιο δύο σχέσεων, παρόμοιο με τις προδιαγραφές της ταχύτερης Porsche Taycan. Με τετρακίνηση και launch control, η Lotus ισχυρίζεται ότι η Emeya θα επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 2,78 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα είναι πάνω από 250 χλμ./ώρα.

Οι εντυπωσιακές επιδόσεις της Emeya επεκτείνονται και στην ταχύτητα φόρτισης, που φτάνει τα 350 kW, πράγμα που σημαίνει ότι η φόρτιση από 10 έως 80% διαρκεί 15 λεπτά. Η Lotus αναφέρει ότι η Emeya μπορεί να προσθέσει έως και 150 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά όταν είναι συνδεδεμένο σε φορτιστή 350 kW.

Όπως συμβαίνει και με την Eletre, η Emeya διαθέτει πολλές ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία για την ενίσχυση της αποδοτικότητας, γεγονός που υποβοηθείται το χαμηλότερο προφίλ του τετράθυρου μοντέλου σε σύγκριση με το SUV της Lotus. Υπάρχει μια ενεργή πίσω αεροτομή πλάτους 280 χιλιοστών (100 χλστ. πιο πλατιά ευρύτερη από αυτήν της Eletre) η οποία από μόνη της συνεισφέρει περισσότερα από 215 κιλά αεροδυναμικού φορτίου. Η Lotus αναφέρει ότι σε συνδυασμό με τον ενεργό διαχύτη της Emeya στο πίσω μέρος, το αεροδυναμικό πακέτο συμβάλλει στην επίτευξη σταθερής απόκρισης σε υψηλές ταχύτητες.

Υπάρχει μια ενεργή μάσκα εμπρός, που είδαμε για πρώτη φορά στην Eletre, και ένα ενεργό «χείλος» αέρα για περαιτέρω ενίσχυση του αερδυναμικά παραγόμενου φορτίου. Όταν είναι κλειστή, η γρίλια συμβάλλει στη μείωση της αντίστασης και ανοίγει όταν απαιτείται ψύξη της μπαταρίας ή/και των φρένων. Ένα άλλο χαρακτηριστικό εμπνευσμένο από την Eletre είναι αυτό που η Lotus αποκαλεί «πορώδη» σχεδιασμό: ένας παράγοντας που θα καθορίσει πολλά από τα μοντέλα της εταιρείας και στο μέλλον. Ο αέρας ρέει μέσα από οκτώ ειδικά σχεδιασμένα κανάλια στο αμάξωμα, για να βοηθήσει στην ψύξη των φρένων, των κινητήρων και της μπαταρίας.

Την απόκριση του αυτοκινήτου ενισχύει μία προσαρμοστική αερανάρτηση, με το σύστημα να είναι σε θέση να «διαβάζει» το δρόμο μπροστά του έως και 1.000 φορές το δευτερόλεπτο, για να προσφέρει μια ισορροπία άνεσης και δυναμικής, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.

Στο εσωτερικό, το σύστημα infotainment είναι παρόμοιο με της Eletre, αλλά διαθέτει επίσης προβαλλόμενο head-up display επαυξημένης πραγματικότητας 55 ιντσών, που δίνει πληροφορίες για κρίσιμες λεπτομέρειες του εξωτερικού περιβάλλοντος, σύμφωνα με τη Lotus. Η τεχνολογία συνδυάζει οδικές πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο με δορυφορική πλοήγηση και δεδομένα υποβοήθησης οδηγού, εμφανίζοντας προειδοποιήσεις για εμπόδια, απομάκρυνση από τη λωρίδα κυκλοφορίας, προειδοποιήσεις εμπρόσθιας σύγκρουσης και παρακολούθηση τυφλών σημείων.

Η παραγωγή της νέας ναυαρχίδας της σειράς Emeya της Lotus αναμένεται να ξεκινήσει την επόμενη χρονιά, στο πλαίσιο του οράματος της εταιρείας να γίνει μια παγκόσμια μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων και lifestyle έως το 2028. Περισσότερες λεπτομέρειες, πιθανότατα συμπεριλαμβανομένων περαιτέρω τεχνικών στοιχείων, όπως η αυτονομία, θα αποκαλυφθούν προς το τέλος του έτους, με τη Lotus Emeya να αναμένεται να ξεκινήσει να πωλείται το 2024.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!