Αποκαλύφθηκε το πολυτελές MPV Lexus LM

Το νέο υπερπολυτελές όχημα πολλαπλών χρήσεων, με υβριδικό σύστημα κίνησης, θα ξεκινήσει να πωλείται στην Ευρώπη αργότερα φέτος.

Αποκαλύφθηκε το πολυτελές MPV Lexus LM

Το νέο υπερπολυτελές όχημα πολλαπλών χρήσεων, με υβριδικό σύστημα κίνησης, θα ξεκινήσει να πωλείται στην Ευρώπη αργότερα φέτος.

Η Lexus θα προσθέσει ένα νέο τύπο οχήματος στη ευρωπαϊκή της γκάμα, όταν το LM, το νέο πολυτελές όχημα πολλαπλών χρήσεων της μάρκας θα αρχίσει να πωλείται το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους. Η Lexus αναφέρει ότι το LM είναι ένα ‘πολυτελές μεταφορικό μέσο’ και αποτελεί το τέταρτο κεφάλαιο στην ιστορία της μετά τις ολοκαίνουργιες γενιές των υβριδικών SUV NX και RX, καθώς και το ηλεκτρικό off-roader RZ. Το νέο μοντέλο, το οποίο παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης, θα ανταγωνιστεί άλλα πολυτελή MPV, όπως η Mercedes V-Class και το Volkswagen Transporter.

Το LM έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει άνεση και ευεξία στους επιβάτες, με την καμπίνα του να έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει τη φιλοξενία «Omotenashi» της ιαπωνικής μάρκας σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο. Με μεταξόνιο 3,0 μέτρων για τη μεγιστοποίηση του χώρου για τα πόδια στο πίσω μέρος, η Lexus υποστηρίζει ότι το LM προσφέρει επίπεδα άνεσης και χώρων πολυτελούς λιμουζίνας.

Ως αποτέλεσμα, το LM θα προσφέρεται σε τετραθέσιες εκδόσεις αλλά και σε μια πιο συμβατική επταθέσια διαμόρφωση. Η τετραθέσια έκδοση διαθέτει δύο ατομικές πολυθρόνες στο πίσω μέρος, με ένα διαχωριστικό μεταξύ του εμπρός και του πίσω τμήματος του θαλάμου επιβατών, που σε συνδυασμό με την τεχνολογία ενεργής ακύρωσης θορύβου βελτιώνει σημαντικά την ποιότητα ζωής μέσα σε αυτό. Αυτό το διαχωριστικό φιλοξενεί επίσης μια οθόνη HD 48 ιντσών.

To ηχοσύστημα διαθέτει 23 ηχεία Mark Levinson (21 στο επταθέσιο μοντέλο), ενώ η Lexus αναφέρει ότι το LM χρησιμοποιεί μια πιο εξελιγμένη έκδοση του Climate Concierge, που χρησιμοποιεί θερμικούς αισθητήρες για να ελέγχει και να κατευθύνει με ακρίβεια την θέρμανση και τον εξαερισμό. Η επταθέσια έκδοση εξακολουθεί να διαθέτει δύο καθίσματα στη μεσαία σειρά, με μια τρίτη σειρά τριών καθισμάτων τοποθετημένη στο πίσω μέρος, η οποία μπορεί να αναδιπλωθεί εάν απαιτείται περισσότερος χώρος αποσκευών.

Όλα τα καθίσματα είναι επενδυμένα με δέρμα και έχουν σχεδιαστεί για να μειώνουν την ταλάντωση του κεφαλιού, από την οποία, σύμφωνα με τη Lexus, τα τυπικά mini van υποφέρουν λόγω της ψηλής θέσης των καθισμάτων. Οι σχεδιαστές της εταιρείας έχουν επίσης δώσει ιδιαίτερη προσοχή στη στάση του σώματος των επιβατών, με τα καθίσματα να διαθέτουν ειδικά υλικά που συμβάλλουν στη βελτίωση της άνεσης του κάτω μέρους του σώματος.

Το εσωτερικό των καθισμάτων είναι κατασκευασμένο από δύο διαφορετικά υλικά, μια σκληρή βάση και ένα μαλακό πάνω μέρος, ενώ είναι εξοπλισμένα με λειτουργία κλίσης για να εξουδετερώνουν την κίνηση προς τα εμπρός κατά το φρενάρισμα. Τα καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και διαθέτουν θέρμανση και εξαερισμό μαζί με μια ρύθμιση οσφυϊκής υποστήριξης με αέρα.

Η οθόνη 48 ιντσών της τετραθέσιας έκδοσης, διαθέτει τρεις λειτουργίες προβολής: πλήρης οθόνη, κινηματογράφος και διαιρούμενη αριστερά/δεξιά. Η πρώτη και η δεύτερη λειτουργία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη ροή περιεχομένου απευθείας από το smartphone των χρηστών, ενώ η τρίτη λειτουργία επιτρέπει στους πίσω επιβάτες να βλέπουν διαφορετικό περιεχόμενο, ο καθένας με τα δικά του ακουστικά.

Η επταθέσια έκδοση διαθέτει μια οθόνη πολυμέσων 14 ιντσών που μπορεί να λειτουργεί ξεχωριστά από αυτήν στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Υπάρχει επίσης ένας πίνακας στο πίσω μέρος της οροφής, που φιλοξενεί τα χειριστήρια του LM για τις αυτόματα συρόμενες πόρτες και παρέχει επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους. Περιλαμβάνεται επίσης ένα χειριστήριο τύπου smartphone για τη ρύθμιση του κλιματισμού, των σκιάστρων και των λειτουργιών των καθισμάτων.

Το LM βασίζεται στην πλατφόρμα GA-K της Lexus και στην Ευρώπη θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά υβριδικό σύστημα κίνησης. Πρόκειται για το γνώριμο από το Lexus 350h κινητήριο σύνολο. Περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο CVT, το οποίο υποστηρίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι το Lexus LM έχει τη δυνατότητα να κινείται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για μικρά χρονικά διαστήματα.

Η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 250 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή είναι 239 Nm. Περιλαμβάνεται επίσης η ηλεκτρονική τετρακίνηση E-Four, με το σύστημα να μπορεί να διοχετεύει έως και το 80% της ροπής στον πίσω άξονα ή έως 100% στον εμπρός άξονα. Η Lexus δεν έχει αποκαλύψει ακόμα το χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα για το LM 350h, αλλά η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 190 χλμ./ώρα.

Με μήκος 5,13 μέτρα, οι τεχνικοί της Lexus έχουν κάνει σημαντική δουλειά για να αντισταθμίσουν το μέγεθος και το βάρος του LM, με τον αυτόματο έλεγχο πέδησης Smart Stop, το Pitch Control και ένα αναθεωρημένο σύστημα προσαρμοζόμενης μεταβλητής ανάρτησης (Adaptive Variable Suspension) που συμβάλλει στην εξισορρόπηση της δυναμικής ικανότητας και της άνεσης. Η Lexus προσφέρει επίσης την λειτουργία Rear Seat Comfort, η οποία αναφέρεται ότι ρυθμίζει την απόδοση της ανάρτησης και την κατανομή της ροπής και καταστέλλει τους κραδασμούς, βοηθώντας τόσο το όχημα όσο και τους επιβάτες του να διατηρούν μια άνετη “στάση”.

Το LM είναι επίσης εξοπλισμένο με το πακέτο Safety System+ της Lexus, το οποίο διαθέτουν τα NX και RX, προσφέροντας μια σειρά από ενεργά συστήματα υποβοήθησης και τεχνολογίες ασφάλειας. Παρά την αδιαμφισβήτητη εστίαση στους επιβάτες των πίσω καθισμάτων, η Lexus έχει δώσει προσοχή και στο εμπρός μέρος, με άφθονη τεχνολογία για τον οδηγό, που περιλαμβάνει ψηφιακό καθρέφτη με πανοραμική θέαση 360 μοιρών, η οποία βοηθάει στο παρκάρισμα ή στους ελιγμούς σε στενότερους χώρους.

Η τιμή δεν θα επιβεβαιωθεί μέχρι να πλησιάσει η ημερομηνία διάθεσης του αυτοκινήτου στην Ευρώπη αυτό το φθινόπωρο, αλλά αναμένεται να αντανακλά τις πολυτελείς προθέσεις του LM και της Lexus. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν προς το τέλος της χρονιάς ή στις αρχές του 2024.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!