Porsche 911 Dakar: Για την απόλυτη περιπέτεια

Μια εντελώς ειδική έκδοση της εμβληματικής 911 παρουσιάζει η Porsche, με τα διακριτικά 911 Dakar, που θα κινείται εκεί που μέχρι τώρα δεν έχει πατήσει άλλη εκδοχή του μοντέλου.

Porsche 911 Dakar: Για την απόλυτη περιπέτεια

Μια εντελώς ειδική έκδοση της εμβληματικής 911 παρουσιάζει η Porsche, με τα διακριτικά 911 Dakar, που θα κινείται εκεί που μέχρι τώρα δεν έχει πατήσει άλλη εκδοχή του μοντέλου.

Με ένα όνομα βαρύ, ιστορικό, που συνδέει το μοντέλο με την πρώτη νίκη της Porsche στο Ράλι Παρίσι-Ντακάρ. Ένας θρίαμβος για τη γερμανική εταιρεία που ήρθε το 1984, με το αυτοκίνητο τότε να είναι μια τροποποιημένη 911, η οποία μάλιστα ξεχώριζε γιατί ήταν η πρώτη που εφοδιάζονταν με σύστημα τετρακίνησης.

Σήμερα, σχεδόν 30 χρόνια μετά η Porsche εξελίσσει μια ειδική έκδοση, που δοκίμασε για περισσότερα από 10.000 εξαντλητικά χιλιόμετρα σε διαδρομές εκτός δρόμου. Και αυτό όχι απλώς σε ένα κλειστό κομμάτι που προσομοιώνει τα ζητούμενα χαρακτηριστικά, αλλά σε πραγματικές συνθήκες, σε όλο τον κόσμο και σε ακραίες συνθήκες, για μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα συνολικά.

Ένα από τα μέρη που χρησιμοποιήθηκε ήταν η πίστα δοκιμών Chateau de Lastours στη νότια Γαλλία, προκειμένου να δοκιμαστεί η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε διαδρομές ράλι και να ρυθμιστεί κατάλληλα η ανάρτηση. Πολλά χιλιόμετρα σε συνθήκες με χαμηλή πρόσφυση έθεσαν πραγματικές δοκιμασίες στην Porsche 911 Dakar.

Σε πρώτη φάση, υπήρξαν κάποιοι προβληματισμοί για τη δοκιμασία στη σκληρή πίστα Chateau de Lastours, οι οποίοι ξεπεράστηκαν μετά τα πρώτα μέτρα πίσω από το τιμόνι της 911 Dakar, όπως τόνισε ο δοκιμαστής Romain Dumas. Η αποτελεσματικότητα με την οποία αντιμετώπισε τις δυσκολίες το αυτοκίνητο, έφερε ενθουσιασμό, αφού η 911 Dakar έδειξε να ξεπερνάει με χαρακτηριστική ευκολία τα κάθε είδους εμπόδια. Ακόμα και τα άλματα δεν αποτέλεσαν πρόβλημα για το στιβαρό πλαίσιο της.

Πέρα από το χώμα, οι δοκιμές είχαν, χιόνι και πάγο. Το αυτοκίνητο ταξίδεψε στο στο Arjeplog της Σουηδίας, εκεί όπου ο Walter Rohrl, ο δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι, δοκίμασε και εξέλιξε το αυτοκίνητο, σε σκληρές συνθήκες, με χαμηλές θερμοκρασίες και ιδιαίτερα χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης. Στόχος η ακρίβεια που μπορεί να προσφέρει το τιμόνι και εν γένει το αυτοκίνητο σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς.

Ο πρεσβευτής της μάρκας Porsche Rohrl ήταν ενθουσιασμένος: «Το αυτοκίνητο είναι απίστευτα διασκεδαστικό στην οδήγηση», τόνισε. «Όλα λειτουργούν με τόση ακρίβεια και ηρεμία. Κανένας πελάτης της Porsche δεν θα πιστέψει όλα αυτά που μπορείς να κάνεις με αυτό το αυτοκίνητο πριν το οδηγήσει ο ίδιος».

Δοκιμές έγιναν επίσης και σε αμμώδεις διαδρομές με υψηλούς λόφους στο Ντουμπάι και στο Μαρόκο, με θερμοκρασίες που ξεπερνούσαν τους 45 βαθμούς Κελσίου. Φυσικά εξελιγμένα είναι όλα τα συστήματα για να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις συνθήκες αυτές.

Μεταξύ άλλων το ABS έχει διαφορετικές ρυθμίσεις, έτσι ώστε να επιβραδύνει και να σταματάει το αυτοκίνητο σε εδάφη με πέτρες και χαλίκια. Ωστόσο, σε αυτή τη φάση της εξέλιξης δεν έχουν δοθεί αναλυτικά χαρακτηριστικά του αυτοκίνητου, για τα οποία θα χρειαστεί να περιμένουμε λίγο ακόμα, μέχρι την επίσημη αποκάλυψή του.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!