Η νέα εποχή για τη Dacia υποστηρίζεται από ένα ολοκληρωμένο πλάνο στρατηγικού σχεδιασμού. Σε αυτόν περιλαμβάνεται η νέα εταιρική ταυτότητα, οι σύγχρονες τεχνολογίες και η φιλικότητα προς το περιβάλλον. Και όλα αυτά χωρίς να αλλοιώνονται τα χαρακτηριστικά που την έχουν κάνει διάσημη: η απλότητα και η αξιοπιστία, το εξαιρετικό “value for money” και η κλίση προς την περιπέτεια. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Dacia, Denis Le Vot, την περιγράφει γλαφυρά ως «την μάρκα που προσδιορίζει με συνέπεια την έννοια του απαραίτητου στην αυτοκινητοβιομηχανία».
Από την ίδρυσή της το 1966, η Dacia πήγε κόντρα στο κατεστημένο στο χώρο του αυτοκινήτου. Σήμερα, 55 χρόνια μετά, εξακολουθεί να κινείται αντισυμβατικά, τοποθετώντας αρμονικά δίπλα-δίπλα, τα επίθετα «προσιτή» και «ελκυστική» που την χαρακτηρίζουν. Όμως οι ενέργειές της, λαμβάνουν έναν ακόμη πιο εμφατικό, πιο μοντέρνο και πιο πρωτότυπο τόνο. Το νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Dacia είναι μπροστά μας και το αντιλαμβανόμαστε με κάθε ευκαιρία: από το νέο λογότυπο και το νέο σήμα, έως τα νέα χρώματα και τους τομείς όπου δραστηριοποιείται.
Big, Bigger, Bigster
Το εντυπωσιακό πρωτότυπο Bigster, ένα μυώδες SUV μήκους 4,6 μέτρων, αναλαμβάνει να ενσαρκώσει τη νέα εποχή Dacia, φιλοξενώντας το νέο σήμα και το νέο λογότυπο. Παράλληλα, ανοίγει το δρόμο για την παρουσία της στο C segment. Το Bigster παραμένει πιστό σε όσα πρεσβεύει η Dacia, παρουσιάζοντάς τα με ένα σύγχρονο τρόπο: Την ευρυχωρία, την απλότητα, την αξιοπιστία, τη δυνατότητα κίνησης σε κάθε έδαφος. Προσφέροντας τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από όσα έχουν πραγματικά αξία. Η απεξάρτηση από οτιδήποτε περιττό αποδίδεται με τον καλύτερο τρόπο από τη φράση «less is more».
Μάλιστα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η Dacia στην αγορά της Μ. Βρετανίας, το 78% των οδηγών δεν επιθυμούν τις υπερβολικές τεχνολογίες που προκαλούν σύγχυση κατά την ώρα της οδήγησης και αυξάνουν υπερβολικά το κόστος του αυτοκινήτου. Αντιθέτως, αναζητούν στοιχεία του εξοπλισμού που κάνουν την καθημερινότητά τους πιο εύκολη και άνετη. Τα πιο χρήσιμα στοιχεία σε καθημερινή βάση είναι το ψηφιακό ραδιόφωνο, οι αισθητήρες παρκαρίσματος και η κάμερα οπισθοπορείας.
Στο Bigster εμφανίζεται για πρώτη φορά το επανασχεδιασμένο λογότυπο και το νέο σήμα της Dacia. Στο λογότυπο, τα γράμματα «D» και «C» αποτελούν το ένα αντανάκλαση του άλλου, ενώ το σήμα προέρχεται από το λογότυπο, με τα δύο αντικριστά γράμματα να παραπέμπουν σε δύο κρίκους μίας αλυσίδας, ένδειξη του ισχυρού δεσμού ανάμεσα σε κάθε Dacia και τον κάτοχό του. Η παλέτα των χρωμάτων που εξελίχθηκε με βάση το σκούρο πράσινο, αντικατοπτρίζει τη σχέση της μάρκας με τη φύση αλλά και τον τίτλο του… εξερευνητή που χαρακτηρίζει κάθε μοντέλο της Dacia.
Νέο Duster: Εξακολουθεί να ταράζει τα ύδατα
Η ιστορία του αρχίζει το 2010, όμως το στίγμα που έχει αφήσει στο χώρο του αυτοκινήτου είναι πολύ μεγαλύτερο σε σημασία. Η κορυφαία αξιοπιστία, η δυνατότητα να φθάνει παντού περνώντας από… αφιλόξενα εδάφη και η προσιτή τιμή αγοράς, είχαν ως αποτέλεσμα το Duster να θέσει νέα δεδομένα στην κατηγορία των SUV. Φυσιολογικά λοιπόν, με πάνω από 1,9 εκατομμύρια πωλήσεις, κατέκτησε την 1η θέση στην κατηγορία του στην Ευρώπη, από το 2019.
Ακολουθώντας πιστά τα βήματα των προκατόχων του, το νέο Duster απευθύνεται τόσο σε όσους επιθυμούν ένα άνετο και ελκυστικό SUV για καθημερινή χρήση, όσο και σε αυτούς που αναζητούν ένα αξιόπιστο 4×4 που θα τους συντροφεύσει στις… αναζητήσεις τους μακριά από την πόλη. Το νέο Duster παραμένει ένα οικογενειακό SUV που λατρεύει την περιπέτεια.
Το νέο Duster υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Dacia, με τα φωτιστικά σώματα να φιλοξενούν τα φώτα ημέρας σε σχήμα πλάγιου «Y». Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω αποτελούν τη νέα… φωτεινή υπογραφή της Dacia, ενώ για πρώτη φορά σε μοντέλο της Dacia τα εμπρός φλας είναι τεχνολογίας LED. Το σχήμα του νέου Duster δεν εκπέμπει απλά δυναμισμό, σχεδιάστηκε και με γνώμονα την αεροδυναμική απόδοση, με την πίσω αεροτομή και τις ζάντες αλουμινίου να έχουν δοκιμαστεί στην αεροδυναμική σήραγγα. Μικρότερος θόρυβος στο ταξίδι, μείωση των εκπομπών ρύπων και χαμηλότερη κατανάλωση, είναι τα οφέλη από το νέο αεροδυναμικό σχήμα του Duster.
Η αίσθηση αναβάθμισης γίνεται εύκολα αντιληπτή και στην καμπίνα των επιβατών, μέσω των νέων υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί και των περισσότερων θηκών για μικροαντικείμενα. Η ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα φιλοξενεί συρόμενο υποβραχιόνιο, αυξάνοντας τα επίπεδα πρακτικότητας. Στον τομέα ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας, το νέο Duster εξοπλίζεται με δύο νέα συστήματα πολυμέσων, το Media Display και το Media Nav, στα οποία κυριαρχεί η οθόνη αφής 8 ιντσών.
Και στα δύο συστήματα πολυμέσων των εκδόσεων 4WD του Duster περιλαμβάνεται το 4×4 Monitor, φιλοξενώντας ενδείξεις υψόμετρου, κλισιόμετρου και πυξίδας. Το Dacia Duster δεν είναι ένα συμβατικό SUV με όψη off road. Είναι ένα πραγματικό εκτός δρόμου αυτοκίνητο, που θα ακολουθήσει τη διαδρομή που θα επιλέξει ο οδηγός του. Η απόσταση των 21,7 εκατ. (στις προσθιοκίνητες εκδόσεις) και 21,4 εκατ. (στις 4×4) από το έδαφος, οι προστατευτικές ποδιές, οι μεγάλες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, τα off road ελαστικά (στην έκδοση 4WD), εξασφαλίζουν ότι δύσκολα θα βρεθεί τερέν που θα σταματήσει το νέο Duster.
Με εντελώς ανανεωμένη γκάμα κινητήρων που πληροί τις προδιαγραφές Euro 6D Full, το νέο Duster είναι πιο αποτελεσματικό στο δρόμο, πιο οικονομικό σε κατανάλωση και πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Η πλούσια γκάμα περιλαμβάνει τον κινητήρα βενζίνης 1.0 TCe των 90 ίππων (2WD), που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο turbo κινητήρας βενζίνης 1.3 TCe (2WD) έρχεται με απόδοση 130 και 150 ίππων, ενώ στην πιο δυνατή εκδοχή του συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC, 6 σχέσεων. Ο κινητήρας diesel 1.5 Blue dCi 115 ίππων συνδυάζεται και με σύστημα τετρακίνησης (4WD), ενώ η έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου) 1.0 TCe 100 LPG (2WD), αποτελεί την αιχμή του δόρατος στη γκάμα.
Όταν λειτουργεί με υγραέριο, το νέο Duster 1.0 TCe 100 LPG εκπέμπει κατά μέσο όρο 9,5% λιγότερο CO2 από το αντίστοιχο μοντέλο με βενζινοκινητήρα. Επιπλέον, η τοποθέτηση δύο ρεζερβουάρ χωρητικότητας σχεδόν 100 λίτρων εκτοξεύει την αυτονομία στα 1.235 χλμ! Μάλιστα, το εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης προσφέρεται δωρεάν, ταυτίζοντας τις τιμές των εκδόσεων διπλού καυσίμου με αυτές των αντίστοιχων με απλό κινητήρα βενζίνης. Τα 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και τα 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια εξασφαλίζουν στον οδηγό του νέου Duster, πολλά και απροβλημάτιστα χιλιόμετρα.
Η ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) προσφέρει υψηλά επίπεδα ασφάλειας στους επιβάτες του νέου Duster, «διαβάζοντας» συνεχώς το δρόμο, προβλέποντας και αντιδρώντας σε κάθε πιθανό σενάριο. Μεταξύ των συστημάτων είναι η Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου (ενεργή από τα 30 έως τα 140 χλμ/ώρα), η Υποβοήθηση Στάθμευσης, Εκκίνησης σε Ανηφόρα και Κατάβασης και το Multiview Camera που μέσω τεσσάρων καμερών προσφέρει στον οδηγό περιμετρική εικόνα του οχήματος.
Νέα Sandero Streetway και Sandero Stepway: Τα best-seller όλης της Ευρώπης!
Το Sandero έχει αναδειχθεί ως ένα εμβληματικό best-seller, καθώς, από το 2017, αποτελεί το μοντέλο με τις υψηλότερες πωλήσεις λιανικής στην Ευρώπη, αλλά και το πιο δημοφιλές μοντέλο της Dacia με περισσότερες από 2,1 εκατομμύρια πωλήσεις. Τα νέα Dacia Sandero Streetway και Sandero Stepway λανσαρίστηκαν την προηγούμενη άνοιξη σε Ευρώπη και Ελλάδα και έγιναν αμέσως αγαπητά από το αγοραστικό κοινό. Χαρακτηριστικά, το περασμένο καλοκαίρι το νέο Sandero σκαρφάλωσε και πάλι στην κορυφή των συνολικών ευρωπαϊκών πωλήσεων.
Βασισμένα στη νέα πλατφόρμα CMF-B του Renault Group, τα νέα μοντέλα ξεχωρίζουν από τη φρέσκια σχεδίασή τους, τα σύγχρονα τεχνολογικά στοιχεία, την αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής και μία πλήρη γκάμα ισχυρών και οικονομικών κινητήρων βενζίνης και διπλού καυσίμου (βενζίνης / υγραερίου), που τους χαρίζουν ασυναγώνιστη αυτονομία έως 1.500 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα. Ακολουθώντας το success story της Dacia, διακρίνονται επίσης για τους πληθωρικούς τους χώρους, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (410 λίτρα). Η ασυναγώνιστη σχέση τιμής/αξίας είναι αυτή που τα καθιστά τα πιο ολοκληρωμένα και ανταγωνιστικά μοντέλα στην κατηγορία τους.
Τα νέα Dacia Sandero Streetway και Sandero Stepway διατίθενται στην ελληνική αγορά με τιμές που ξεκινούν από τις 13.720 ευρώ, ενώ πλαισιώνονται από 5 έτη εργοστασιακής εγγύησης και 3 χρόνια δωρεάν οδικής βοήθειας.
Dacia Jogger: To οικογενειακό επταθέσιο νέας γενιάς
Η Dacia στοχεύει στον… πυρήνα της κατηγορίας C, με ένα νέο και προσιτό οικογενειακό μοντέλο, διαθέσιμο σε 5θέσιες και 7θέσιες εκδόσεις. Το Dacia Jogger αποτελεί μέρος του στρατηγικού πλάνου της Dacia για την πλήρη ανανέωση της γκάμας της, θέτοντας νέα δεδομένα και βάζοντας ψηλά τον πήχη στην κατηγορία των οικογενειακών αυτοκινήτων.
Το Dacia Jogger συγκεντρώνει δημοφιλή χαρακτηριστικά από πολλές κατηγορίες: το μήκος ενός station wagon (4,55 μέτρα), την ευρυχωρία ενός MPV (με χώρο αποσκευών 708 λίτρα στην 5θέσια έκδοση), τη γοητεία ενός SUV (με off road εμφάνιση στην έκδοση Extreme). Διαθέσιμο με δύο σύγχρονους Euro 6D Full, προσφέρει χαμηλή κατανάλωση και μειωμένους ρύπους: τον καινούργιο βενζινοκινητήρα 1.0 TCe 110 με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και τον 1.0 TCe 100 διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG), με αυτονομία 1.000 χλμ. με ένα γέμισμα!
Οι ευχάριστες εκπλήξεις από το Dacia Jogger δεν σταματούν εδώ: Το 2023 η γκάμα του θα εμπλουτιστεί από έκδοση με υβριδικό σύστημα κίνησης, αποτελούμενο από κινητήρα 1.6 βενζίνης και δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Έτσι, το Dacia Jogger θα γίνει το πιο προσιτό 7θέσιο υβριδικό της αγοράς!