Η Renault παρουσίασε στην έκθεση επαγγελματικών «Solutrans 2025» το νέο Trafic Van E–Tech electric, το πρώτο μέλος της νέας γενιάς αμιγώς ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της, εισάγοντας μία νέα προσέγγιση στην αποδοτικότητα.
Η τέταρτη, αμιγώς ηλεκτρική γενιά του Trafic σηματοδοτεί μια πραγματική τομή στην ιστορία του μοντέλου, καθώς είναι το πρώτο Renault που αξιοποιεί την αρχιτεκτονική SDV (Software Defined Vehicle) της Ampere και εγκαινιάζει προηγμένες τεχνολογίες, όπως υπερταχεία φόρτιση 800V, νέα ψηφιακά συστήματα και αναβαθμισμένες δυνατότητες εξατομίκευσης και διασύνδεσης.
Βασισμένο σε εντελώς νέα ηλεκτρική «skateboard» πλατφόρμα, το Trafic Van E-Tech electric προσφέρει μέγιστη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων σε σχέση με το αποτύπωμά του, εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής -αντίστοιχο με εκείνον του Clio- και συνολικό ύψος μόλις 1,90 μ. ώστε να εξασφαλίζεται πρόσβαση σε όλους τους υπόγειους χώρους στάθμευσης. Διατίθεται σε δύο αμαξώματα: L1 με χωρητικότητα 5,1 κυβικών μέτρων και μήκος 4,87 μ., καθώς και L2 με χωρητικότητα 5,8 m³ και μήκος 5,27 μ., καλύπτοντας διαφορετικές ανάγκες επαγγελματικής χρήσης.
- Best seller αυτοκίνητα σε Black Friday προσφορές που δύσκολα θα ξαναβρείς >>
- Πλούσιος βασικός εξοπλισμός, Υβριδική τεχνολογία & Off-road δυνατότητες!
- Υβριδικό C-SUV με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο στην ίδια τιμή!
- Αυτοκίνητο πόλης με φουλ εξοπλισμό και τιμή 14.990 €
- Πολυβραβευμένο Pick-up με έκπτωση έως 3.000 €
- Ηλεκτρικά Skoda SUV με όφελος έως 6.000 ευρώ
Δύο μπαταρίες
Για να ανταποκριθεί στις διαφορετικές ανάγκες των επαγγελματιών, το Trafic Van E-Tech electric προσφέρεται με δύο επιλογές μπαταριών: μία έκδοση μεγάλης αυτονομίας (Long Range) με τεχνολογία NMC, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία έως 450 χλμ. κατά WLTP, καθώς και μία έκδοση Urban Range με τεχνολογία LFP που προσφέρει περίπου 350 χλμ. αυτονομίας και αποτελεί μια πιο οικονομική λύση για καθημερινή αστική χρήση.
Τεχνολογία 800V
Στα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν περιλαμβάνεται και η νέα υπερταχεία φόρτιση 800V, η οποία επιτρέπει φόρτιση από 15% έως 80% σε περίπου 20 λεπτά, προσθέτοντας έως 260 χλμ. αυτονομίας και διευκολύνοντας σημαντικά τη διαχείριση ενός πολυάσχολου στόλου. Παράλληλα, ο νέος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 150 kW (204 ίππους) και 345 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας ελκτική ικανότητα έως 2 τόνων και ωφέλιμο φορτίο 1,25 τόνων (υπό έγκριση), επιδόσεις που καλύπτουν ακόμη και τις πλέον απαιτητικές χρήσεις.
Η ενσωμάτωση της αρχιτεκτονικής SDV σηματοδοτεί μία επανάσταση. Οι λειτουργίες του οχήματος βασίζονται πλέον, σε έναν κεντρικό υπολογιστή υψηλής ισχύος, επιτρέποντας συνεχείς αναβαθμίσεις μέσω FOTA (Firmware Over The Air) και προσθήκη λειτουργιών ακόμη και μετά την αγορά, όπως το openR evo σύστημα πολυμέσων, το σύστημα κάμερας 360° ή τις λειτουργίες κλιματισμού.
Το νέο CAR OS by Ampere, βασισμένο στο Android Automotive, δίνει δυνατότητα ενσωμάτωσης εταιρικών εφαρμογών, εξελιγμένη πλοήγηση για LCV και πρόσβαση σε Google Assistant και Google Play, ενισχύοντας καθοριστικά την παραγωγικότητα.
V2X λειτουργίες
Το πλήρες πακέτο τεχνολογιών V2X καθιστά το νέο Trafic ιδανικό εργαλείο για επαγγελματίες, καθώς παρέχει δυνατότητα τροφοδοσίας εξωτερικών συσκευών (V2L) -από εργαλεία έως φορητούς υπολογιστές- αλλά και επιστροφής ενέργειας στο ηλεκτρικό δίκτυο (V2G), μέσω του νέου bidirectional φορτιστή.
Όλες οι κυψέλες μπαταριών παράγονται στην Ευρώπη, ενώ η τελική συναρμολόγηση πραγματοποιείται στη Γαλλία, στο εργοστάσιο του Sandouville, όπου θα κατασκευάζονται και οι πιο δημοφιλείς επαγγελματικές μετατροπές μέσω της Qstomize, της εξειδικευμένης θυγατρικής της Renault για εξατομικευμένες LCV λύσεις. Θα τεθεί σε παραγωγή στα τέλη του 2026.
Σχεδίαση
Η σχεδίαση του νέου Trafic αποτελεί σαφή τεχνολογική και αισθητική αναβάθμιση. Το εμπρόσθιο LED light strip και το νέο φωτιζόμενο λογότυπο Renault δημιουργούν μία δυναμική και σύγχρονη ταυτότητα, ενώ η τρισδιάστατη πίσω φωτιστική υπογραφή υπογραμμίζει τον προσανατολισμό του οχήματος στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό, μία οριζόντια κυλινδρική κονσόλα εκτείνεται σε όλο το ταμπλό, φιλοξενώντας έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10” και μία κεντρική οθόνη 12” στραμμένη προς τον οδηγό, δημιουργώντας ένα σύγχρονο και λειτουργικό περιβάλλον εργασίας. Παράλληλα, παρέχει πρακτικές αποθηκευτικές λύσεις για απαιτητική καθημερινή χρήση.
Eco-design
Η Renault ενσωματώνει στο νέο Trafic μια σειρά από πρακτικές βιώσιμου σχεδιασμού, με στόχο την επίτευξη έως και 23% ανακυκλωμένων υλικών στο συνολικό όχημα -συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας- και περισσότερων από 40 κιλών ανακυκλωμένων πλαστικών, ποσοστό που υπερβαίνει σημαντικά τον μέσο όρο της αγοράς. Το ύφασμα Twi-jeans των καθισμάτων αποτελείται κατά 50% από ανακυκλωμένα υλικά, ενισχύοντας το οικολογικό αποτύπωμα, χωρίς συμβιβασμό στην ποιότητα.
Ασφάλεια
Στον τομέα της ασφάλειας, το νέο Trafic ενσωματώνει το πρόγραμμα Human First της Renault. Το σύστημα Safety Coach αξιολογεί σε πραγματικό χρόνο το οδηγικό προφίλ, παρέχοντας στον οδηγό βαθμολογία και προσωποποιημένες συμβουλές μετά από κάθε διαδρομή, ενώ το Safety Monitor προβάλλει δεδομένα συμπεριφοράς άμεσα στο ταμπλό.
Το νέο Trafic υποστηρίζει επίσης πλήρως τις λειτουργίες της εφαρμογής My Renault -όπως προγραμματισμό φόρτισης και προθέρμανσης, απομακρυσμένο κλείδωμα, εύρεση οχήματος και ψηφιακή παρακολούθηση συντήρησης- ενώ μέσω της ανανεωμένης εφαρμογής Convertor Companion, ειδικές μετατροπές (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά, φορτηγά ψυγείου κ.ά.) μπορούν να διαχειρίζονται απευθείας από την οθόνη 12”.







