Το ολοκαίνουργιο Lexus ES αποκαλύφθηκε πριν περίπου έναν μήνα στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης 2025 και χθες έγινε και η επίσημη παρουσίασή του στις ευρωπαϊκές αγορές.
Στην παρουσίαση ανακοινώθηκαν και τα κινητήρια σύνολα με τα οποία θα εξοπλίζεται το ES στην Ευρώπη και, μάλιστα θα διαφέρουν, ανάλογα με την γεωγραφική τοποθεσία.
Στην βάση της γκάμας για την Δυτική Ευρώπη θα βρίσκεται το υβριδικό ES 300h. Kινείται από έναν τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 2,5 λίτρων, που αποδίδει, συνδυαστικά με έναν πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, μέγιστη ισχύ 201 ίππων.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Η Ανατολική Ευρώπη θα αποκτά ως βασικό κινητήρα τον υβριδικό ES 350h, με τον ίδιο βενζινοκινητήρα αλλά με ισχύ 247 ίππων. Και οι δύο κινητήρες διατίθενται σε προσθιοκίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις.
Οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις παραμένουν αναλλοίωτες. Το ES 350e διατίθεται μόνο σε προσθιοκίνητη έκδοση και ο μονός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 224 ίππους. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το ES 500e, με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 343 ίππων.
Στην ευρωπαϊκή παρουσίαση ανακοινώθηκαν και τα επίσημα νούμερα αυτονομίας και επιδόσεων, καθώς και η ονομαστική χωρητικότητα των μπαταριών. Το ES 350e θα διαθέτει μπαταρία 77 kWh, η οποία αναμένεται να προσφέρει έως και 530 χιλιόμετρα αυτονομίας. Επιταχύνει, δε, από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτερόλεπτα.
Το μεγαλύτερο και τετρακίνητο ES 500e αποκτά μια μικρότερη μπαταρία 75 kWh και κάνει το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία στο συγκεκριμένο δεν γνωστοποιείται, όμως αναμένουμε να είναι μικρότερη από τα 530 χιλιόμετρα.
Η Lexus δηλώνει ότι το νέο μοντέλο «αναβαθμίζεται σαφώς σε επιδόσεις, φινέτσα, άνεση και πολυτέλεια».
H νέα γενιά προαναγγέλλει και μια νέα σχεδιαστική κατεύθυνση για τη μάρκα, η οποία έρχεται στην Ευρώπη αναλλοίωτη σε σύγκριση με την έκδοση για τις ασιατικές αγορές. Τα λεπτά, αιχμηρά φώτα ημέρας τοποθετούνται πάνω από τα φωτιστικά σώματα LED. Στην θέση όπου παραδοσιακά θα βρίσκαμε την μάσκα, το ES διαθέτει μια μικρή σχισμή μεταξύ των φώτων και μερικούς αεραγωγούς στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα.
Το προφίλ είναι σχεδιασμένο με περίπλοκες επιφάνειες – κυρίως στην μπροστινή πόρτα. Η coupe γραμμή οροφής προσφέρει έναν πιο σπορ χαρακτήρα. Στο πίσω μέρος κυριαρχεί το ενιαίο φωτιστικό σώμα, σε όλο το πλάτος του αμαξώματος με τα φωτιζόμενα γράμματα «Lexus».
Το νέο ES είναι κατά 165 χιλιοστά πιο μακρύ σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 80 χιλιοστά διευκολύνοντας έτσι την είσοδο και την έξοδο των επιβατών, ιδίως από τα πίσω καθίσματα. Το συνολικό μήκος του αμαξώματος είναι 5.140 χιλιοστά.
Στο εσωτερικό, η Lexus εξοπλίζει το ES με δύο οθόνες: έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και μια οθόνη infotainment 14 ιντσών. Ακριβώς κάτω από την δεύτερη οθόνη βρίσκονται τα χειριστήρια κλιματισμού, τα οποία λειτουργούν με μπουτόν αφής.
Στην φαρδιά κεντρική κονσόλα εντοπίζουμε τον επιλογέα κίνησης και μερικούς κρυφούς αποθηκευτικούς χώρους, μαζί με τις θύρες USB-C.
Η Lexus αναφέρει ότι το ES θα αποκτά «τακτικές ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού over-the-air (OTA) για να διασφαλίζονται συνεχείς βελτιώσεις των χαρακτηριστικών». Όλες οι επιφάνειες καλύπτονται από συνθετικό δέρμα, που προσφέρει μια «μοντέρνα αισθητική» σύμφωνα με την Lexus. Tα πίσω καθίσματα έχουν λειτουργία ανάκλησης – σπάνιο χαρακτηριστικό για την κατηγορία και το οποίο θα είναι διαθέσιμο και στην αγορά της Ευρώπης.
H νέα γενιά του Lexus ES θα λανσαριστεί στην Ευρώπη σε έναν χρόνο από τώρα, την άνοιξη του 2026.