Το Nissan Micra είναι, αδιαμφισβήτητα, ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην ιστορία της ιαπωνικής εταιρείας. Πόσο δε μάλλον τώρα, καθώς η Nissan αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα και ελπίζει, με μια σειρά νέων μοντέλων, να επανατοποθετηθεί στο εξηλεκτρισμένο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας ως ένας ανταγωνιστικός «παίκτης».
Το Micra έκανε το ντεμπούτο του στις αγορές το μακρινό 1982. Από τότε έχουν παρουσιαστεί συνολικά 5 γενιές, ενώ η παραγωγή του σταμάτησε τον Αύγουστο του 2023.
Για την 6η του γενιά, το supermini θα μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα AmpR Small με το Renault 5, κάτι που σημαίνει ότι για πρώτη φορά θα κινείται αποκλειστικά από ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Ο σχεδιασμός του νέου Micra αντλεί σημαντικές επιρροές από τις προηγούμενες γενιές, προσδίδοντά του έτσι έναν ρετροφουτουριστικό «αέρα».
Τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας θυμίζουν την τρίτη γενιά του μοντέλου. Σε συνδυασμό μάλιστα με τις γραμμές του μπροστινού προφυλακτήρα, φαίνεται σαν το αυτοκίνητο να έχει ένα «χαρούμενο πρόσωπο».
Μια ανάγλυφη γραμμή στον σχεδιασμό, η οποία ξεκινά από τα εμπρός φτερά και φτάνει μέχρι και τις πίσω πόρτες, σε συνδυασμό με τους επανασχεδιασμένους θόλους τροχών βοηθούν το ιαπωνικό supermini να διαφοροποιηθεί από το γαλλικό «αδερφάκι» του, χαρίζοντάς του, παράλληλα, έναν μοναδικό χαρακτήρα. Οι τροχοί 18 ιντσών δημιουργούν ένα στιβαρό στήσιμο.
Υπάρχουν βέβαια και ορισμένες μικρές λεπτομέρειες, όπως το τετραγωνισμένο πίσω μέρος και οι χειρολαβές των πίσω θυρών, οι οποίες προδίδουν σχεδιαστικά την «γαλλική» προέλευση της πλατφόρμας. Συνολικά όμως έχουμε να κάνουμε με ένα ιδιαίτερα δυναμικό αλλά «χαριτωμένο» μοντέλο, που ξεχωρίζει ευχάριστα σε ένα τοπίο επιθετικών και σπορ design.
Το αμάξωμα έχει μήκος κάτω από 4 μέτρα και το μεταξόνιο φτάνει τα 2,54 μέτρα. Οι 5 πόρτες του μοντέλου έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν εύκολη πρόσβαση στην καμπίνα. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 326 λίτρα.
Στο εσωτερικό του νέου Micra ο σχεδιασμός είναι πιο μετριασμένος. Η επιλογή αυτή έγινε ηθελημένα από την Nissan, καθώς βασίστηκε στη κληρονομιά των προηγούμενων γενεών. Υπάρχουν ορισμένα ξεχωριστά στοιχεία που έχουν ως στόχο να τονίσουν τον «Japan» χαρακτήρα του μοντέλου, όπως το περίγραμμα του όρους Fuji, την πιο γνωστή ιαπωνική οροσειρά, που ενσωματώνεται στον αποθηκευτικό χώρο μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων.
Το τριάκτινο τιμόνι κρύβει πίσω του μια οθόνη 10,1 ιντσών για τις κύριες ενδείξεις, όπως η ταχύτητα και η άμεσα διαθέσιμη αυτονομία. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μια πρόσθετη οθόνη αφής 10,1 ιντσών για το infotainment. Tα καθίσματα είναι διαθέσιμα σε τρεις ξεχωριστές αποχρώσεις τις οποίες η Nissan αποκαλεί: «Modern, Audacious και Chill».
Η AmpR Small πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το Nissan Micra διατίθεται με μπαταρία 40 ή 52 kWh. Αυτή τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια έναν εμπρός τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα. Υπάρχουν δύο επιλογές από πλευράς ισχύος: με 122 και 150 ίππους (η ροπή διαμορφώνεται στα 225 και 245 Nm αντίστοιχα). Ο πρώτος συνδυάζεται με τη μικρότερη μπαταρία των 40 kWh, ενώ ο κορυφαίος των 150 ίππων με τη μεγάλη μπαταρία των 52 kWh. Η αυτονομία που υπόσχεται η Nissan είναι 308 και 408 χιλιόμετρα αντίστοιχα.
Η μέγιστη ταχύτητα φόρτισης ποικίλλει ανάλογα με την ενσωματωμένη μπαταρία, με την κορυφαία των 52 kW να φορτίζει με ισχύ έως 100 kW. Μία φόρτιση 30 λεπτών επομένως αρκεί για να φορτίσει την μπαταρία από το 15 ως το 80%. Το Micra θα είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία V2L (Vehicle-to-Load) και στις δύο εκδόσεις μπαταρίας.
Το Nissan Micra θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Ampere ElectriCity στο Douai της Γαλλίας και οι πωλήσεις του στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν πριν από το τέλος του έτους.