Στην Auto Shanghai 2025 η Denza παρουσίασε το πρώτο της πρωτότυπο σπορ αυτοκίνητο – το Denza Z.
Πρόκειται για μια τολμηρή είσοδο στην κατηγορία των οχημάτων υψηλών επιδόσεων, με δυναμική σχεδίαση και τεχνολογία αιχμής.
Η Denza πρόκειται για μια θυγατρική μάρκα της BYD, η οποία αξιοποιεί την τεχνογνωσία της γνωστής κινεζικής μάρκας προκειμένου να κατασκευάσει τα δικά της εντυπωσιακά μοντέλα.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Με άρμα τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «Pure Emotion» της μάρκας, το Denza Z Concept Sports Car σχεδιάστηκε για «κορυφαίες επιδόσεις στην πίστα», αντιμετωπίζοντας μοντέλα με πλούσια ιστορία, όπως την Porsche 911.
Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα Quantum Pulse, ενώ στα πλαϊνά, οι σμιλευμένες πλαϊνές επιφάνειες με τις χαρακτηριστικές γραμμές Light Blade προσδίδουν έναν ιδιαίτερο αλλά και δυναμικό χαρακτήρα. Αδιαμφισβήτητα πάντως η σταθερή πίσω αεροτομή είναι αυτή που κερδίζει τις εντυπώσεις και προσδίδει σχεδιαστικό χαρακτήρα supercar.
Το εσωτερικό αποπνέει μία αγωνιστική αίσθηση με καθίσματα τύπου bucket από ανθρακονήματα, ενισχυμένο roll cage και ταμπλό διακοσμημένο με ανθρακονήματα.
Το Denza Z ωστόσο δεν διαθέτει μόνο ένα εντυπωσιακό αμάξωμα, για χάρη της έκθεσης. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο το οποίο διαθέτει μερικές από τις πιο καινοτόμες τεχνολογίες. Είναι μάλιστα το πρώτο σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο που προσφέρεται με το σύστημα DiSus-M — ένα έξυπνο μαγνητοροϊκό σύστημα ανάρτησης.
Η απόσβεση ρυθμίζεται σε πραγματικό χρόνο, σε λιγότερο από 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου, και σύμφωνα με την εταιρεία «προσφέρει ιδανική ισορροπία μεταξύ ευελιξίας και άνεσης, προσαρμόζοντας άμεσα την απόκρισή του σε σύνθετες οδικές συνθήκες. Σε συνδυασμό με το σύστημα προγνωστικής σάρωσης του εδάφους, εξασφαλίζεται αμεσότητα στις στροφές, σταθερό φρενάρισμα και μία αίσθηση κίνησης σαν σε “ιπτάμενο χαλί”».
To DiSus-M δεν είναι ωστόσο η μόνη τεχνολογία που βλέπουμε στο Denza Z. Το σύστημα διεύθυνσης steer-by-wire που αναπτύχθηκε αποκλειστικά στους κόλπους της Denza, δεν έχει καμία μηχανική σύνδεση και αξιοποιεί «εξελιγμένα συστήματα AI» για να προσφέρει απόκριση σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Πρόκειται για μια παγκόσμια πρωτοτυπία και εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική της μάρκας για ένα πλήρως by-wire ελεγχόμενο πλαίσιο.
Η Denza είναι επίσης η μόνη μάρκα που προωθεί ταυτόχρονα την παραγωγή σε ευρεία κλίμακα συστημάτων πέδησης brake-by-wire, τόσο με όσο και χωρίς υδραυλικό υγρό.
Τα κινητήρια σύνολα αναμένεται να είναι ιδιαίτερα ισχυρά. Η εταιρεία δεν ανακοίνωσε επίσημα την ισχύ τους, ωστόσο αναμένουμε να παράγουν περί τους 1.000 ίππους.
Οι τιμές παραμένουν επίσης άγνωστες, όπως και το πότε θα μπει τελικά το μοντέλο στην παραγωγή. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα κοστίζει πάνω από 300.000 γουαν (πάνω από 40.000 ευρώ).