Αποκαλύφθηκε το υδρογονοκίνητο Hyundai Nexo 2ης γενιάς

Η Hyundai παρουσίασε το Nexo 2ης γενιάς στο Mobility Show της Σεούλ και υπόσχεται αυτονομία άνω των 700 χιλιομέτρων με 5 λεπτά φόρτισης.

Αποκαλύφθηκε το υδρογονοκίνητο Hyundai Nexo 2ης γενιάς

Η Hyundai παρουσίασε το Nexo 2ης γενιάς στο Mobility Show της Σεούλ και υπόσχεται αυτονομία άνω των 700 χιλιομέτρων με 5 λεπτά φόρτισης.

Η Hyundai αποκάλυψε το νέο Nexo, τη δεύτερη γενιά του ηλεκτρικού οχήματος με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου (FCEV).

Παρότι η κορεάτικη εταιρεία είχε παρουσιάσει τον Νοέμβριο του 2024 το πρωτότυπο Initium, προϊδεάζοντάς μας για ένα εντελώς νέο όνομα, στην επίσημη παρουσίαση του μοντέλου στο Mobility Show της Σεούλ, μάθαμε ότι τελικά θα διατηρήσει το όνομα Nexo.

Εκτός από το όνομα, ίδια παρέμεινε και η ιδέα πίσω από το μοντέλο. Η Hyundai είναι μια από τις ηγέτιδες δυνάμεις στην υδρογονοκίνηση και το Nexo είναι ουσιαστικά η πλατφόρμα στην οποία παρουσιάζονται όλες οι καινοτομίες της μάρκας.

Το Nexo υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα Art of Steel της Hyundai, την οποία είδαμε και στο Initium. Ο τετραγωνισμένος σχεδιασμός με τα επίσης τετράγωνα φωτιστικά σώματα έρχονται σε αντίθεση με τις οριζόντιες γραμμές στον μπροστινό προφυλακτήρα. Αυτές δημιουργούν την εντύπωση ότι συνολικά το μπροστινό μέρος χωρίζεται σε δύο μέρη: το κάτω μέρος του προφυλακτήρα και το πάνω μέρος που στεγάζονται τα φωτιστικά σώματα και το καπό. Το πίσω μέρος διατηρεί την τετραγωνισμένη γλώσσα σχεδιασμού.

Hyundai Nexo (2)

Παρότι φαίνεται αρκετά εντυπωσιακό, το «ατού» του Nexo δεν είναι τόσο η εμφάνισή του αλλά το πρωτοποριακό σύστημα κίνησης, το οποίο είναι σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Το σύστημα λειτουργεί με τη χρήση μιας κυψέλης καυσίμου υδρογόνου που τροφοδοτεί με ηλεκτρισμό μια μπαταρία, η οποία στη συνέχεια δίνει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 80 kWh, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 204 ίππους. Ως αποτέλεσμα, το νέο Nexo επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα.

Η πρόοδος στην αποθήκευση του υγρού υδρογόνου έχει οδηγήσει σε αύξηση της χωρητικότητας της δεξαμενής καυσίμου στα 6,69 κιλά – μια βελτίωση κατά 360 γραμμάρια σε σχέση με την 1η γενιά του Nexo. Η αυτονομία υπολογίζεται σε πάνω από 700 χιλιόμετρα, ενώ η δεξαμενή μπορεί να γεμίσει με υδρογόνο στον ίδιο χρόνο που χρειάζεται για να γεμίσει ένα ρεζερβουάρ βενζίνης.

Το Nexo διαθέτει χώρο αποσκευών 993 λίτρων (περισσότερο από την πρώτη γενιά), ενώ μπορεί επίσης να ρυμουλκήσει τρέιλερ ενός τόνου. Στο εσωτερικό υπάρχουν δύο οθόνες, μία για τον οδηγό και μία για το infotainment, αμφότερες με διαγώνιο 12,3 ίντσες. Το σύστημα υποστηρίζει ενημερώσεις λογισμικού over-the-air (OTA) και διαθέτει αναγνώριση φωνής με τεχνητή νοημοσύνη. Στον βασικό εξοπλισμό υπάρχουν, μεταξύ άλλων, ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, μαζί με ένα κορυφαίο ηχοσύστημα Bang & Olufsen με έως και 14 ηχεία.

Η Hyundai θα λανσάρει το νέο Nexo στις παγκόσμιες αγορές εντός του 2025.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!