Renault Filante Record 2025: Ρετροφουτουριστικό ηλεκτρικό πρωτότυπο

Το Renault Filante Record 2025 είναι ένα ηλεκτρικό εκθεσιακό μοντέλο εξελιγμένο ειδικά για να μεγιστοποιήσει την ενεργειακή αποδοτικότητα και για να σπάσει τα ρεκόρ, όσον αφορά την αυτονομία.

Renault Filante Record 2025: Ρετροφουτουριστικό ηλεκτρικό πρωτότυπο

Το Renault Filante Record 2025 είναι ένα ηλεκτρικό εκθεσιακό μοντέλο εξελιγμένο ειδικά για να μεγιστοποιήσει την ενεργειακή αποδοτικότητα και για να σπάσει τα ρεκόρ, όσον αφορά την αυτονομία.

Το Renault Filante Record 2025 δεν είναι ένα συνηθισμένο πρωτότυπο. Είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο επίδειξης, που σχεδιάστηκε για να προβάλλει την καινοτομία της γαλλικής μάρκας. Συνδυάζει την πλούσια κληρονομιά της Renault με ένα φουτουριστικό όραμα για την ηλεκτροκίνηση. Αποτίνει φόρο τιμής στην ιστορία και τις παραδόσεις της μάρκας, η οποία πάντα θεωρούσε το μηχανοκίνητο αθλητισμό και τα ρεκόρ ως μέσον επιβεβαίωσης των καινοτομιών της, προτού αυτές υιοθετηθούν από τα μοντέλα παραγωγής.

Εμπνευσμένο από τα θρυλικά 40CV des Records (1925-1926), Nervasport des Records (1934) και Etoile Filante (1956), αυτό το μονοθέσιο έχει εξαιρετικά αεροδυναμικές γραμμές. Δεν είναι μόνο μια στυλιστική άσκηση, καθώς διαθέτει εξαιρετική αεροδυναμικής απόδοσης και τεχνολογία αιχμής.

Εξελίχθηκε με σκοπό να ξεπεράσει τα όρια της αεροδυναμικής και της ενεργειακής απόδοσης, ενώ πρόκειται σύντομα να καταρρίψει αρκετά ρεκόρ. Η τολμηρή του εμφάνιση, αντλεί στοιχεία από το αεροναυπηγικό design, αλλά και από την ιστορία της Renault. Το Renault Filante Record 2025 διαθέτει αμάξωμα σε χρώμα Ultraviolet Blue, μια νέα απόχρωση που φαίνεται μπλε ή βιολετί, ανάλογα με τις αντανακλάσεις του φωτός και την οπτική γωνία.

Με σαφείς παραπομπές στο 40CV des Records, αυτό το χρώμα αναδημιουργήθηκε ειδικά για την περίσταση. Πολλές άλλες λεπτομέρειες φέρνουν, επίσης, στο μυαλό τα εμβληματικά μοντέλα που ενέπνευσαν τη σχεδίαση αυτού του πρωτότυπου: οι στρογγυλοί προβολείς, οι ξεχωριστοί από το αμάξωμα τροχοί (40 CV des Records και Nervasport des Records), που όμως είναι πλήρως καλυμμένοι (Etoile Filante), η αιχμηρή μάσκα, η θέση της καμπίνας και η ρύθμιση του καθίσματος με ιμάντες (40 CV des Records).

Αεροδυναμική διαμόρφωση και χαμηλό βάρος

Βασισμένο σε μια συνεργασία μεταξύ των μηχανολόγων και των σχεδιαστών της Renault και της Ligier Automotive, το μακρύ αμάξωμα και το σχήμα του μονοθεσίου έπαιξε βασικό ρόλο, καθώς τα μακρύτερα οχήματα επιτρέπουν καλύτερο έλεγχο της ροής του αέρα, μειώνοντας τους στροβιλισμούς. Για τον ίδιο σκοπό είναι καλυμμένοι οι τροχοί και τα γόνατα των αναρτήσεων.

Renault Filante Record 2025 (1)

Το project απαιτούσε στενή συνεργασία μεταξύ των σχεδιαστών και των αεροδυναμιστών, προκειμένου να επιτευχθεί μια ισορροπία μεταξύ απόδοσης και εμφάνισης. Ενώ ορισμένες επιλογές απαιτούσαν συμβιβασμό, θεωρήθηκε ως προτεραιότητα η συμμόρφωση με τις επιταγές του στυλ.

Renault Filante Record 2025 (10)

Η καμπίνα, με την προστατευτική αεροδυναμική «φούσκα» της, θυμίζει έντονα την καλύπτρα ενός μαχητικού αεροσκάφους. Κάθε λεπτομέρεια του αμαξώματος έχει βελτιστοποιηθεί για μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας. Το βάρος ήταν μία από τις βασικές προτεραιότητες στη σχεδίαση και διατηρήθηκε κάτω από τα 1.000 κιλά, με εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων.

Renault Filante Record 2025 (2)

Κράματα αλουμινίου, άνθρακα και χάλυβα συνδυάστηκαν ιδανικά, χρησιμοποιώντας λογισμικό προσομοίωσης υποβοηθούμενο από τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, προκειμένου να μειωθούν στο ελάχιστο οι διατομές και το πάχος των εξαρτημάτων, ώστε να πιστοποιηθεί η αντοχή τους σε μηχανικές καταπονήσεις και να διατηρηθεί στο μέγιστο η αντοχή τους. Οι ορατές βίδες στο αμάξωμα είναι εμπνευσμένες από τεχνικές κατασκευής αεροσκαφών.

Renault Filante Record 2025 (3)

To cockpit

Την ίδια προσέγγιση με το εξωτερικό ακολουθεί και η εσωτερική σχεδίαση. Το κάθισμα του οδηγού, για παράδειγμα, είναι κατασκευασμένο από τεντωμένο καραβόπανο, που μοιάζει με αιώρα, για να είναι ελαφρύ και να προσφέρει βέλτιστη στήριξη. Το κάθισμα προσαρμόζεται στο σωματότυπο του οδηγού, ενώ ενισχύεται με λεπτές λεπίδες από ανθρακονήματα με υφασμάτινη επένδυση, μια επιλογή εμπνευσμένη και από τη βιομηχανία της αεροναυπηγικής και της αεροδιαστημικής.

Renault Filante Record 2025 (6)

Η ενσωμάτωση των χειριστηρίων και των οργάνων ακολουθεί μια ρευστή και μινιμαλιστική προσέγγιση. Κάθε λειτουργία εμφανίζεται σε μια εξαιρετικά λεπτή ψηφιακή οθόνη. Το τιμόνι είναι το ορατό στοιχείο μιας πρωτοποριακής αρχιτεκτονικής ελέγχου: οι λαβές του ελέγχουν τις λειτουργίες επιτάχυνσης, πέδησης και διεύθυνσης χρησιμοποιώντας αμιγώς ηλεκτρονικές τεχνολογίες όπως το steer-by-wire και brake-by-wire, ενώ είναι διακριτικά ενσωματωμένες σε ένα σύνολο 3D εκτύπωσης από υλικό που ονομάζεται Scalmolloy.

Renault Filante Record 2025 (15)

Στο κέντρο του τιμονιού, μια εύκαμπτη πανοραμική οθόνη τυλιγμένη γύρω από έναν κύλινδρο παρέχει μια καθαρή και άμεση εμφάνιση βασικών δεδομένων. Τέλος, το τιμόνι είναι στερεωμένο στην προστατευτική «φούσκα», και ανασηκώνεται κάθε φορά που αυτή ανοίγει, για να διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο του οδηγού.

Renault Filante Record 2025 (17)

Ένα ευφυές σύστημα κυκλοφορίας αέρα, φροντίζει για τον αερισμό του cockpit, χωρίς την ανάγκη περισσότερων τεχνικών εξαρτημάτων, και πάλι με στόχο την εξοικονόμηση βάρους και ενέργειας. Η θέση οδήγησης εμπνευσμένη από την F1 έχει σχεδιαστεί για μέγιστη εργονομία και ορατότητα. Τα πόδια του οδηγού ουσιαστικά πατάνε πάνω στις μπαταρίες, λύση που υιοθετήθηκε για καλύτερη διάταξη της καμπίνας.

Renault Filante Record 2025 (14)

Σύστημα διεύθυνσης Steer-by-wire

Το Steer-by-wire είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός σε ό,τι αφορά το σύστημα διεύθυνσης. Σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα που χρησιμοποιούν μηχανική κολόνα τιμονιού για τη σύνδεσή του με τους τροχούς, η τεχνολογία steer-by-wire βασίζεται σε μια ηλεκτρονική σύνδεση.

Renault Filante Record 2025 (5)

Αυτή η τεχνολογία παρέχει, επίσης, μεγαλύτερη ευελιξία, καθώς τα εξαρτήματα του τιμονιού μπορούν να τοποθετηθούν όπου χρειάζεται. Αυτό βοηθά στην υπέρβαση μιας ολόκληρης σειράς αρχιτεκτονικών περιορισμών και περιορισμών πιστοποίησης, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η διαμόρφωση της θέσης οδήγησης.

Renault Filante Record 2025 (7)

Σύστημα πέδησης Brake-by-wire

Παρόμοια είναι και αρχή λειτουργίας της τεχνολογίας Brake-by-wire. Το Renault Filante Record 2025 δεν διαθέτει την κλασική «πενταλιέρα». Αντίθετα, τη λειτουργία του φρεναρίσματος διαχειρίζεται ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου. Όταν ο οδηγός πατάει το φρένο, αποστέλλεται ένα ηλεκτρικό σήμα στο σύστημα πέδησης, το οποίο κατανέμει τη δύναμη στους τροχούς για το βέλτιστο αποτέλεσμα. Αυτή η τεχνολογία επίσης ανοίγει νέες δυνατότητες στην αρχιτεκτονική της πλατφόρμας και της θέσης οδήγησης.

Renault Filante Record 2025 (4)

Μπαταρία Cell-to-pack

Η τεχνολογία Cell-to-pack, που παρέχεται από την Ampere, μεγιστοποιεί την ενεργειακή απόδοση του οχήματος, ενώ, παράλληλα, εξοικονομεί χώρο και βάρος. Οι κυψέλες είναι ενσωματωμένες απευθείας στη μπαταρία χωρίς ενδιάμεσες μονάδες. Αυτή η τεχνική, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το περίβλημα της μπαταρίας είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, περιορίζει το συνολικό βάρος της στα 600 κιλά, αξιοποιώντας καλύτερα τον διαθέσιμο χώρο. Αυτή ήταν μια μεγάλη πρόκληση για το Renault Filante Record 2025, το οποίο έχει πλάτος μόλις 1,71 μέτρα.

Renault Filante Record 2025 (9)

Ελαστικά

Το Renault Filante Record 2025 εφοδιάζεται με ελαστικά Michelin σε ζάντες 19 ιντσών, ειδικά σχεδιασμένα για να προσφέρουν υψηλές επιδόσεις και μέγιστη αυτονομία. Τα ελαστικά επηρεάζουν κατά 20% περίπου την αυτονομία, πράγμα που σημαίνει ότι διαδραματίζουν βασικό ρόλο σε αυτό το project. Ο συντελεστής αντίστασης κύλισης των ελαστικών είναι σχεδόν 40% χαμηλότερος, σε περίπου 4 κιλά/τόνο σε συνθήκες χρήσης, σε σύγκριση με περίπου 6,5 κ./τόνο ενός συμβατικού ελαστικού.

Renault Filante Record 2025 (11)

Σύνδεση με την ιστορία της Renault

Το όνομα Renault Filante Record 2025 είναι μια άμεση αναφορά σε δύο από τα εμβληματικά μοντέλα στην ιστορία της μάρκας. Το όνομα Filante αναφέρεται στο Εtoile Filante, ένα μονοθέσιο όχημα εμπνευσμένο από την αεροναυπηγική, που κατασκευάστηκε το 1956, με σκοπό την καθιέρωση νέων ρεκόρ ταχύτητας. Στις 5 Σεπτεμβρίου 1956, το Etoile Filante έσπασε ταυτόχρονα πολλά ρεκόρ ταχύτητας στο Bonneville Salt Lake Flats στις Ηνωμένες Πολιτείες, συμπεριλαμβανομένων των ρεκόρ απόστασης 1 και 5 χιλιομέτρων, με ταχύτητες 306,9 χλμ./ώρα και 308,85 χλμ./ώρα, αντίστοιχα.

Renault Étoile Filante

Η λέξη Record είναι μια άμεση αναφορά στα 40CV des Records, μονοθέσια οχήματα με βελτιωμένο αμάξωμα που ήταν πιο στενά από τα Renault 40 CV και που σημείωσαν μια σειρά από ρεκόρ ταχύτητας και αντοχής από το 1925. Τα πρώτα ρεκόρ σημειώθηκαν το 1925 με τους μηχανικούς Garfield και Plessier στο τιμόνι. Παγκόσμιο ρεκόρ 3 ωρών, παγκόσμιο ρεκόρ 500 χλμ. και Παγκόσμιο ρεκόρ 500 μιλίων. Μπορούμε επίσης να προσθέσουμε και το ρεκόρ των 24 ωρών, με 4.167,578 χλμ. που διανύθηκαν την επόμενη χρονιά με μέση ταχύτητα 173,649 χλμ./ώρα. Η ημερομηνία του 2025 στο όνομα του ονόματος σηματοδοτεί την εκατονταετηρίδα αυτών των ρεκόρ του 1925.

Renault 40 CV des records

Άλλο, λιγότερο γνωστό όχημα της Renault που ανήκει στην κατηγορία των ιστορικών μοντέλων κατάρριψης των ρεκόρ είναι το Nervasport des Records. Στις 4 και 5 Απριλίου 1934, αυτό το όχημα σημείωσε εννέα διεθνή ρεκόρ και τρία παγκόσμια ρεκόρ, συμπεριλαμβανομένου και του ρεκόρ των 48 ωρών που «έγραψε» 8.037 χλμ. με μέση ωριαία ταχύτητα 167.445 χλμ./ώρα.

Renault Nervasport des Records

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!