Η Audi παρουσίασε το νέο Q6 e-tron offroad concept, ένα πρωτότυπο μοντέλο το οποίο έχει έντονο εκτός δρόμου χαρακτήρα και… δεν το κρύβει.
Σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία, το αμιγώς ηλεκτρικό SUV ετοιμάζεται να “ανέβει επίπεδο” στις εκτός δρόμου διαδρομές.
Βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα και στον ίδιο σχεδιασμό με το Audi Q6 e-tron Sportback, το οποίο παρουσιάστηκε πριν περίπου έναν μήνα. Αυτό σημαίνει coupe γραμμές αμαξώματος, premium αισθητική και αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- Cupra: Νέο προωθητικό πρόγραμμα για τα E-Hybrid μοντέλα
- Alfa Romeo Junior με χαμηλότερη τιμή από 25.320 €
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Ωστόσο κάπου εκεί οι ομοιότητες σταματάνε. Το πρωτότυπο μοντέλο είναι έτοιμο να κατακτήσει κάθε διαδρομή, ακόμα και αν αυτή έχει κλίση 45 μοιρών. Για να μπορέσει να αναρριχηθεί σε τόσο απότομες κλίσεις, δεν διαθέτει ημιαξόνια, αλλά ένα σύστημα από γρανάζια στις άκρες των τροχών, τα οποία επιτρέπουν στον άξονα να τοποθετείται πιο ψηλά από το συνηθισμένο.
Με το σύστημα αυτό η Audi ισχυρίζεται πως η ροπή στους τροχούς αυξάνεται κατά 50%, επιτρέποντας έτσι την αναρρίχηση σε υψηλές κλίσεις. Παράλληλα, τα κύρια μηχανικά μέρη του συστήματος βρίσκονται πιο ψηλά, αυξάνοντας έτσι την απόσταση από το έδαφος και βελτιώνοντας περαιτέρω τις εκτός δρόμου ικανότητες.
Το μειονέκτημα του συστήματος είναι πως στο offroad concept περιορίζει την τελική ταχύτητα στα 175 χλμ./ώρα, ενώ μειώνει την συνολική αποδοτικότητα του κινητήριου συνόλου, περιορίζοντας ελαφρώς την αυτονομία. Για αυτούς τους λόγους πρόκειται για μια τεχνολογία η οποία γενικά δεν είναι ευρέως διαδεδομένη στα αυτοκίνητα δρόμου και την συνατάμε κυρίως σε οχήματα στρατού ξηράς.
Σε σύγκριση με το Audi Q6 e-tron παραγωγής, το offroad concept έχει “ψηλώσει” κατά 160 χιλιοστά, ενώ το μετατρόχιο είναι 250 χιλιοστά πιο φαρδύ. Ως αποτέλεσμα εμφανισιακά γίνεται αρκετά πιο επιβλητικό και σε αυτό συμβάλλουν τα φαρδύτερα φτερά και τα έξτρα LED φωτιστικά σώματα που βρίσκονται στον προφυλακτήρα και τη σχάρα οροφής.
Δεν υπάρχουν ακόμα τεχικές λεπτομέρειες για το πρωτότυπο μοντέλο, ωστόσο επειδή αξιοποιεί την ίδια πλατφόρμα με το μοντέλο δρόμου, είναι πολύ πιθανό να διαθέτει το ίδιο κινητήριο σύνολο με τις κορυφαίες εκδόσεις του μοντέλου παραγωγής. Αυτό σημαίνει μπαταρία 100 kWh, δύο ηλεκτροκινητήρες – ένας σε κάθε άξονα – και μέγιστη ιπποδύναμη περί τους 500 ίππους.
Το Audi Q6 e-tron offroad concept θα κάνει το επίσημο ντεμπούτο του την 1η Φεβρουαρίου 2025 στο F.A.T. Ice Race. Πρόκειται για μια διοργάνωση με αγωνιστικό χαρακτήρα που πραγματοποιείται σε ετήσια βάση στις παγωμένες Αυστριακές Άλπεις.