Η Ferrari προχώρησε στην αποκάλυψη της νέας της ναυαρχίδας, η οποία, ως είθισται, μας δίνει και μια γενικότερη εικόνα ως προς τα πλάνα, τα σχέδια και τις προσδοκίες της εταιρείας στο εγγύς μέλλον.
Ακούει στο όνομα F80 και οι λάτρεις της μάρκας ήδη θα μπορούν να εντοπίσουν τον ονομαστικό συσχετισμό με την F40, την F50, την F60 – αλλιώς γνωστή και ως Enzo – αλλά και την F70 – την LaFerrari.
Το επόμενο μοντέλο στην σειρά θα οδηγήσει την ιταλική εταιρεία σε έναν περίπλοκο κόσμο, ο οποίος συνδυάζει αεροδυναμικό σχεδιασμό επόμενης γενιάς, αλλά και υβριδικά συστήματα υψηλών επιδόσεων.
Το αμάξωμα είναι εντελώς καινούργιο και πλήρως κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, ενώ δεν μοιράζεται κανένα εξάρτημα με άλλα μοντέλα της Ferrari.
O κινητήρας είναι επίσης νέος και απαρτίζεται από έναν 3λιτρο twin turbo V6 βενζινοκινητήρα και από 5 (!) ηλεκτροκινητήρες. Το σύνολο παράγει 1.200 ίππους, εκ των οποίων 900 προέρχονται από τον βενζινοκινητήρα και 300 από τους ηλεκτροκινητήρες.
Τα νούμερα αυτά είναι ιδιαιτέρως εντυπωσιακά, ειδικά εάν δούμε πώς προκύπτουν. Τα turbo του βενζινοκινητήρα είναι ηλεκτρικά υποβοηθούμενα, καθώς διαθέτουν από ένα ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο ανεβάζει άμεσα τις στροφές εκμηδενίζοντας τον χρόνο απόκρισης. Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που δύο τέτοια ηλεκτρικά turbo τοποθετούνται στον ίδιο βενζινοκινητήρα. Υπάρχει επίσης ένας ακόμα μικρός ηλεκτροκινητήρας που λειτουργεί σαν γεννήτρια, προσφέροντας ροπή στις χαμηλές στροφές, βοηθώντας στην απόκριση.
Τα δύο εναπομείναντα ηλεκτρικά μοτέρ βρίσκονται στον μπροστινό άξονα, κάνοντας την Ferrari F80 τετρακίνητη. Η ενέργεια και για τους πέντε ηλεκτροκινητήρες που αναφέραμε προέρχεται από μια μπαταρία 2,28 kWh, η οποία βρίσκεται πίσω από τα καθίσματα και φορτίζει με ανάκτηση από τα φρένα και τον κινητήρα.
Το μεγαθήριο ισχύος σε συνδυασμό με το -σχετικά- περιορισμένο απόβαρο των 1.525 κιλών, σημαίνει πως οι επιδόσεις «ηλεκτρίζουν»: Το 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 2,15 δευτερόλεπτα, το 0-200 σε 5,75 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 350 χλμ./ώρα. Το αυτοκίνητο σταματούν τέσσερις εξαπίστονες δαγκάνες της Brembo, με δίσκους και τακάκια ειδικού κράματος, ενώ οι τροχοί είναι επίσης κατασκευασμένοι από ανθρακονήματα.
H πιο ισχυρή Ferrari στην ιστορία δε θα μπορούσε παρά να βάλει στο στόχαστρο την πιο ισχυρή McLaren στην ιστορία, την W1. Παρότι η McLaren είναι στα χαρτιά πιο ισχυρή, με 1,275 ίππους αντί για «μόλις»1.200 (ώ καιροί, ώ ήθη!), χρειάζεται 0,6 δευτερόλεπτα παραπάνω για το 0-100, λόγω της απουσίας τετρακίνησης.
Το σύστημα ισχύος της F80 ωστόσο λέει μόνο την μισή ιστορία, καθώς σημαντικές παρεμβάσεις έγιναν και στο σασί και την αεροδυναμική τεχνολογία. Το κύριο σασί είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, ενώ υποπλαίσια από αλουμίνιο συγκρατούν τον κινητήρα και την μπροστινή ανάρτηση. Αυτή διαθέτει γεωμετρία push rod, που σημαίνει ότι η ράβδος που μεταφέρει τις κινήσεις του τροχού ξεκινάει από χαμηλό σημείο στον τροχό και καταλήγει στο επάνω μέρος του πλαισίου. Η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιείται σε πολλά μονοθέσια της Formula 1 και βελτιώνει την απόκριση στο δρόμο και την αεροδυναμική λειτουργία του αμαξώματος.
Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ προσαρμόζουν το ύψος του αμαξώματος από το δρόμο, χαμηλώνοντάς το όσο αυξάνεται η ταχύτητα. Με τη συνεργασία του δαπέδου και της ενεργής πίσω αεροτομής, η Ferrari F80 παράγει υψηλά επίπεδα άντωσης, πιέζοντας τα ελαστικά στον δρόμο, προσφέροντας καλύτερο κράτημα στις στροφές. Στα 200 χλμ./ώρα, το βάρος του αέρα που πιέζει το αμάξωμα στο δρόμο ισοδυναμεί με 1.050 κιλά.
Οι αεροδυναμικές αλλαγές επηρεάζουν και το εσωτερικό, καθώς τα πόδια του οδηγού είναι ελαφρώς ανυψωμένα, επιτρέποντας στους μηχανικούς να τοποθετήσουν έναν μεγαλύτερο αεραγωγό. Η καμπίνα στο σύνολό της είναι πιο στενόμακρη, με τον οδηγό και τον συνοδηγό να μην βρίσκονται παράλληλα μεταξύ τους. Το ταμπλό είναι οδηγοκεντρικό, ενώ μόνο το κάθισμα του οδηγού έχει κόκκινη επένδυση, για να ξεχωρίζει από αυτό του συνοδηγού. Το τιμόνι εγκαταλείπει τα κουμπιά αφής των υπόλοιπων Ferrari και υιοθετεί κανονικά κουμπιά για καλύτερη απόκριση.
Σχεδιαστικά, το αυτοκίνητο «ενώνει» το παρελθόν και το μέλλον της Ferrari. Το τετραγωνισμένο αλλά σφηνοειδές σχήμα θυμίζει αρκετά μοντέλα της δεκαετίας του 1980 όπως η Testarossa. Ωστόσο τα ρετροφουτουριστικά στοιχεία, αναμφίβολα, θα διαμορφώσουν το σχεδιαστικό μέλλον της εταιρείας.
Η τιμή της νέας Ferrari F80 υπολογίζεται στα 3,7 εκατομμύρια ευρώ για την ευρωπαϊκή αγορά, ενώ μόλις 799 αντίτυπα θα παραχθούν. Οι παραδόσεις σε πελάτες θα αρχίσουν στα τέλη του 2025.