Αναμφίβολα, μία από τις μεγαλύτερες ειδήσεις των τελευταίων ημερών στον κλάδο της αυτοκίνησης ήταν η παρουσίαση της ολοκαίνουργιας Lamborghini Temerario. Και όταν λέμε «ολοκαίνουργια» το εννοούμε, καθώς έχει επανασχεδιαστεί πλήρως, τόσο εμφανισιακά όσο και κάτω από το αμάξωμα.
Αυτό σημαίνει πως η νέα «baby Lambo» δεν μοιράζεται σχεδόν κανένα εξάρτημα με τον προκάτοχό της, την Lamborghini Huracan.
Εμφανισιακά το μοντέλο είναι πιο επιθετικό, με αρκετές γωνίες στον σχεδιασμό του, από τον επιθετικό μπροστινό προφυλακτήρα με εξαγωνικά φώτα ημέρας LED, μέχρι την πίσω αεροτομή.
Το αμάξωμα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την αεροδυναμική αποδοτικότητα, βελτιστοποιώντας την παραγόμενη αρνητική άντωση στις υψηλές ταχύτητες, ενισχύοντας έτσι την ευστάθεια. Η εξαγωνική γλώσσα σχεδιασμού δεν διαφαίνεται μόνο στα φώτα ημέρας που προαναφέραμε, αλλά εμφανίζεται και στο αμάξωμα, στις πλαϊνές εισαγωγές αέρα, στα πίσω φώτα και στην απόληξη της εξάτμισης. Πρόκειται για ένα –ομολογουμένως– αρκετά φουτουριστικό supercar, το οποίο όμως κρατά τον μυώδη, εξωπραγματικό σχεδιαστικό χαρακτήρα μιας καθαρόαιμης Lamborghini.
Κάτω από το αμάξωμα υπάρχουν περισσότερες αλλαγές, καθώς το σασί είναι επίσης νέο και κατασκευασμένο από ένα κράμα αλουμινίου που, αφενός μειώνει το βάρος, αφετέρου αυξάνει την στιβαρότητα. Η Lamborghini κάνει λόγο για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο σε συνθήκες πίστας, το οποίο όμως προσφέρει περισσότερο χώρο τόσο για τις αποσκευές όσο και για τους επιβάτες στην καμπίνα.
Περνώντας στο εσωτερικό, βλέπουμε πως η εταιρεία αποφάσισε να δημιουργήσει μια αίσθηση πιλοτηρίου στην καμπίνα. Μάλιστα, η ίδια η Lamborghini στο δελτίο τύπου της αναφέρεται σε αυτήν ως «πιλοτήριο», καθώς η «φιλοσοφία του σχεδιασμού επιθυμεί να προσφέρει στον οδηγό την αίσθηση ότι είναι πιλότος σε ένα μαχητικό αεροσκάφος».

Οι οθόνες, σε συνδυασμό με την πληθώρα αναλογικών διακοπτών στην κεντρική κονσόλα, το κουμπί εκκίνησης το οποίο κρύβεται πίσω από ένα ειδικό κάλυμμα, τα καθίσματα τα οποία είναι τοποθετημένα χαμηλά καθώς και το τιμόνι με τους περιστροφικούς επιλογείς στο πάνω μέρος δημιουργούν μια μοναδική καμπίνα, η οποία –οπτικά τουλάχιστον– θυμίζει πιλοτήριο… διαστημόπλοιου!
Φυσικά, ένα αυτοκίνητο με τόσο φανταχτερή και σπορ εμφάνιση χρειάζεται και έναν ισχυρό κινητήρα. Σε πρώτη ανάγνωση όμως, οι φίλοι της Lamborghini θα απογοητευτούν, καθώς η νέα μονάδα ισχύος που αντικαθιστά τον V10 της Huracan έχει δύο λιγότερους κυλίνδρους (V8), ο κυβισμός μειώνεται από τα 5,2 σε 4 λίτρα, ενώ μάλιστα είναι υβριδικός. Πολλοί έχουν εκφράσει τον προβληματισμό τους με την κατεύθυνση που επιλέγει η Lamborghini, δεδομένου ότι στο παρελθόν ο V10 ήταν ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά που έκαναν την «baby Lambo» ελκυστική.
Ρίχνοντας όμως μια δεύτερη ανάγνωση στα νούμερα, η εικόνα αλλάζει. Ο κινητήρας σχεδιάστηκε από την ίδια την Lamborghini και παράγει από μόνος του περί τους 800 ίππους, με «κόφτη» στις 10.000 σ.α.λ. (!) Το νούμερο αυτό είναι εντυπωσιακό καθώς καταφέρνει να έχει και αρκετή ροπή σε πιο χαμηλές στροφές, με τα 730 Nm να είναι διαθέσιμα από τις 4.000 ως και τις 7.000 στροφές.
Τον V8 υποστηρίζουν τρεις ηλεκτροκινητήρες, ως μέρος ενός υβριδικού συστήματος το οποίο δεν έχει τόσο ως στόχο την μείωση της κατανάλωσης αλλά την αύξηση της αποδοτικότητας και των επιδόσεων. Οι δύο βρίσκονται στον μπροστινό άξονα, οι οποίοι παράγουν 150 ίππους έκαστος, δίνοντας στο όχημα και χαρακτηριστικά τετρακίνησης. Ο τρίτος, επίσης 150 ίππων, βρίσκεται ανάμεσα στον βενζινοκινητήρα και στο 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και συμπληρώνει ισχύ όταν ο κινητήρας δεν αποδίδει τα μέγιστα (για παράδειγμα σε αλλαγές ταχυτήτων).

Το αποτέλεσμα είναι πως η νέα μονάδα ισχύος παράγει συνδυαστικά 920 ίππους και εκτοξεύει την Temerario από στάση στα 100 σε 2,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 343 χλμ./ώρα.
Η Lamborgini δεν έχει ανακοινώσει ακόμα τιμές για την Temerario, όμως, κρίνοντας από τις αναβαθμίσεις, αναμένεται να είναι πιο ακριβή από την απερχόμενη Huracan, η οποία κυμαινόταν στην ευρωπαϊκή αγορά κοντά στα 200.000 ευρώ – χωρίς επιλογές εξατομίκευσης, οι οποίες, φυσικά, αυξάνουν το κόστος.














