Αν κάποιος ερχόταν και έλεγε πριν κάμποσο καιρό πως το Citroen C3 Aircross θα μετατρεπόταν σε SUV με 7 θέσεις, δεν θα τον πίστευε κανείς.
Η γαλλική εταιρεία όμως έκανε ακριβώς αυτό. Το C3 Aircross έγινε όχι μόνο SUV, αλλά και το πρώτο B-SUV το οποίο μπορεί να μεταφέρει έως και 7 επιβάτες.
Βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα (Smart Car) με το απλό C3, το Fiat Grande Panda και το Opel Frontera. Μάλιστα, η Citroen υπόσχεται αρχική τιμή εκκίνησης κάτω από τα 20.000 ευρώ για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις και κάτω από 30.000 ευρώ για την ηλεκτροκίνητη.
Με την βασική τιμή το πιο ογκώδες σώμα θα κινεί ο γνωστός Puretech κινητήρας 1,2 λίτρων της Stellantis, με απόδοση 100 ίππων, μέσω ενός 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων. Αμέσως μετά θα ακολουθεί το υβριδικό σύνολο, με 136 ίππους, το οποίο συνδυάζεται με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Το ηλεκτρικό μοτέρ θα λειτουργεί απευθείας επάνω στο κιβώτιο ταχυτήτων, «γεμίζοντας» τα κενά του βενζινοκινητήρα.
Στην κορυφή θα βρίσκεται η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, όπου εκεί θα υπάρχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 113 ίππων, το οποίο θα παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία 44 kWh. Η συνολική αυτονομία υπολογίζεται στα 300 χιλιόμετρα, ενώ υποστηρίζεται ταχυφόρτιση έως 100 kW, προσφέροντας φόρτιση από το 20 στο 80% σε 26 λεπτά. Αργότερα, μέσα στο 2025, η Citroen θα προσφέρει και μια έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία, 54 kWh, συνολικής θεωρητικής αυτονομίας έως 400 χιλιόμετρα.
Εξωτερικά, είναι εύκολο να εντοπίσουμε τις αλλαγές του νέου C3 Aircross. Το μήκος του πλέον προσεγγίζει τα 4,39 μέτρα, ενώ το μεταξόνιό του φτάνει τα 2,67 μέτρα. Ο αποθηκευτικός χώρος του πορτμπαγκάζ υπολογίζεται στα 460 λίτρα. Σχεδιαστικά, υιοθετεί αρκετά στοιχεία από το Citroen Oli, όπως το «φουσκωμένο» μπροστινό μέρος, καθώς και το φαρδύτερο στήσιμο σε σχέση με το κανονικό C3.
Στο πίσω μέρος, τα φανάρια και ο προφυλακτήρας είναι ειδικά σχεδιασμένα για το C3 Aircross. Για να «χτίσει» και τον SUV χαρακτήρα του, το Aircross διαθέτει πλαστικούς θόλους σε διαφορετικό χρώμα, ράγες οροφής καθώς και πάνω από 20 εκατοστά απόσταση από το έδαφος.
Στο εσωτερικό, δεσπόζουσα θέση κατέχει η οθόνη infotainment 10,25 ιντσών, η οποία έχει μια ελαφριά κλίση στην πλευρά του οδηγού, ενώ διαθέτει Apple CarPlay και Android Auto. Για τον οδηγό υπάρχει μια ανασηκωμένη οθόνη, η οποία αντικαθιστά τον παραδοσιακό πίνακα οργάνων. Εκεί φαίνονται όλα τα στοιχεία που πρέπει να ξέρει ο οδηγός, δηλαδή την ταχύτητα του αυτοκινήτου, τις στροφές του κινητήρα ή πόση ενέργεια καταναλώνει. Τα καθίσματα είναι πιο πλούσια σε υλικό, με 15 χιλιοστά επιπρόσθετου αφρώδους υλικού, με την Citroen να υποστηρίζει πως είναι τόσο άνετα όσο και υποστηρικτικά στις στροφές.