Η Σειρά 1 της BMW δέχθηκε μια εκτεταμένη αναβάθμιση, με τη γερμανική εταιρεία να παρουσιάζει την 4η γενιά του μοντέλου. Η 3η γενιά είχε κάνει το ντεμπούτο της το 2019 και, σε ορισμένα πράγματα, υπάρχουν ομοιότητες με την 4η γενιά.
Αμφότερες διατηρούν το ίδιο βασικό σχεδιαστικό προφίλ, ενώ σε αντίθεση με τα πιο παραδοσιακά μοντέλα της εταιρείας, υπάρχουν εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Ωστόσο, οι ομοιότητες σταματούν κάπου εκεί. Η νέα Σειρά 1 είναι 42 χιλιοστά μακρύτερη (φτάνοντας αισίως στα 4,36 μέτρα μήκος), ενώ είναι και 25 χιλιοστά ψηλότερη σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο. Το πλάτος παρέμεινε ίδιο, στα 1,8 μέτρα.
Ο μπροστινός προφυλακτήρας είναι πιο αιχμηρός και στεγάζει τα ανασχεδιασμένα «νεφρά», τα οποία έχουν τόσο κάθετες όσο και διαγώνιες μπάρες. Εκεί στεγάζονται και οι αισθητήρες για τα διάφορα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED είναι επίσης καινούργια.
Το προφίλ του αυτοκινήτου είναι σχεδόν πανομοιότυπο με αυτό της προηγούμενης γενιάς, ενώ πίσω υπάρχουν νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και ένας ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας.
Για πρώτη φορά μετά από 50 περίπου χρόνια, το όνομα δεν συμπεριλαμβάνει το γράμμα «i», το οποίο στην γλώσσα της BMW σήμαινε ότι το αυτοκίνητο δεν διέθετε καρμπυρατέρ, αλλά σύστημα έγχυσης καυσίμου.
Πλέον, το «i» θα συμβολίζει ότι το αυτοκίνητο είναι ηλεκτρικό και όχι βενζινοκίνητο. Στις πιο σπορ εκδόσεις, οι προφυλακτήρες γίνονται πιο επιθετικοί, ενώ παράλληλα οι τέσσερις εξατμίσεις είναι βελτιωμένες για καλύτερη ροή αέρα.
Η γκάμα θα ξεκινάει με το 118d το οποίο κάτω από το καπό έχει έναν απλό τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα με 150 ίππους, ο οποίος επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,3 δευτερόλεπτα.
Πιο πάνω στην γκάμα βρίσκεται το 120, το οποίο τροφοδοτείται από έναν ήπια υβριδικό τρικύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων με 170 ίππους. Αυτός κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα. Η έκδοση 120d όπως λέει και το όνομα παίρνει κίνηση από έναν τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος έχει επίσης ήπια υβριδική τεχνολογία και παράγει 163 ίππους.
Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το Μ135 xDrive, το οποίο αποκτά έναν πιο ισχυρό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 300 ίππων, με το 0-100 να ολοκληρώνεται σε 4,9 δευτερόλεπτα.
Σύμφωνα με την BMW η νέα Σειρά 1 έχει βελτιωθεί και στους τομείς της ευελιξίας και της αίσθησης στον δρόμο. Η «αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος» επιτυγχάνεται με τα νέα αμορτισέρ και τις αντιστρεπτικές δοκούς στην ανάρτηση, ενώ αλλαγές στη γεωμετρία εγγυώνται «σταθερό και σίγουρο τιμόνι με πλούσια πληροφόρηση».
Στο εσωτερικό υπάρχει πλέον νέο σύστημα με δύο οθόνες: μία κεντρική αφής με διαγώνιο 10,7 ιντσών για το σύστημα infotainment και μία ελαφρώς μικρότερη, 10,25 ιντσών που λειτουργεί ως ψηφιακός πίνακα οργάνων.
Το αναβαθμισμένο iDrive λογισμικό διαθέτει ψηφιακά κουμπιά συντομεύσεων για βασικές ρυθμίσεις και μπορεί να αναβαθμιστεί με Over-The-Air ενημερώσεις. Στις βασικές εκδόσεις υπάρχουν υφασμάτινες ταπετσαρίες, με την M135 να έχει επένδυση από Alcantara.
Οι τιμές της νέας Σειράς 1 για την ελληνική αγορά θα ανακοινωθούν με την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου στην χώρα μας, στις 14 Ιουνίου.