Το νέο ηλεκτρικό hot hatchback Cupra Born VZ των 326 ίππων

Το αμιγώς ηλεκτρικό Cupra Born VZ, έχει αποκτήσει σημαντική αύξηση ισχύος (με κίνηση στον πίσω άξονα) και αναβαθμίσεις στην ανάρτηση.

Το νέο ηλεκτρικό hot hatchback Cupra Born VZ των 326 ίππων

Το αμιγώς ηλεκτρικό Cupra Born VZ, έχει αποκτήσει σημαντική αύξηση ισχύος (με κίνηση στον πίσω άξονα) και αναβαθμίσεις στην ανάρτηση.

Αυτό είναι το Cupra Born VZ, μια νέα έκδοση υψηλών προδιαγραφών του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου που υπόσχεται επιδόσεις σε επίπεδο hot hatchback. Η ισχύς της αναφέρεται στα 240 kW (326 ίππους) από έναν κινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα. Παράλληλα με την αύξηση σχεδόν 100 ίππων έρχονται και κάποιες αναβαθμίσεις στο πλαίσιο και το στυλ. Το Born VZ πρόκειται να ξεκινήσει να πωλείται αργότερα φέτος.

Εκτός από την ισχύ 326 ίππων, η Cupra αναφέρει επίσης μια τεράστια αύξηση της ροπής στα 545 Nm, δηλαδή 235 Nm περισσότερα από πριν. Αυτά τα μαζικά βελτιωμένα νούμερα θα πρέπει να μεταμορφώσουν πλήρως τις επιδόσεις του Cupra στο δρόμο, κάτι που προαναγγέλλεται από το χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα των 5,7 δευτερολέπτων. Η μέγιστη ταχύτητα έχει επίσης αυξηθεί από τα 160 στα 200 χλμ./ώρα.

Αυτή η πρόσθετη ισχύς παράγεται από ένα νέο σύστημα ηλεκτροκινητήρα και μετατροπέα ενέργειας που βρίσκεται σε άλλα πρόσφατα ανανεωμένα μοντέλα της πλατφόρμας MEB από την Audi και τη Skoda. Αντλεί ενέργεια από ένα νέο πακέτο μπαταριών, το οποίο έχει πλέον ονομαστική χωρητικότητα 79 kWh, και διαθέτει μέγιστη δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC 170 kW. Η απόδοση είναι αυξημένη, με το Cupra να αναφέρει μια εκτιμώμενη αυτονομία 570 χλμ. από 550 χλμ. στο προηγούμενο μοντέλο των 77 kWh.

Η Cupra έχει καταβάλει προσπάθεια να κάνει πιο σφιχτό το πλαίσιο του Born με αναθεωρημένα ελατήρια και αμορτισέρ, νέες αντιστρεπτικές ράβδους και τον στάνταρ εξοπλισμό προσαρμοζόμενων αμορτισέρ που μεταβάλλουν τη σκληρότητά τους ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης. Μπορούν επίσης να ρυθμιστούν πιο λεπτομερώς στη λειτουργία Individual μέσω της ελαφρώς μεγαλύτερης κεντρικής οθόνης αφής 12,9”. Το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα έχουν επίσης τροποποιηθεί, αλλά δε διαθέτουν υλικές αναβαθμίσεις.

Οπτικά, δεν έχουν αλλάξει πολλά, εκτός από την επιλογή των νέων εξωτερικών χρωμάτων Forest Green και Midnight Black και ένα προσαρμοσμένο σετ ελαφρώς φαρδύτερων τροχών 20” με ελαστικά υψηλών επιδόσεων. Στο εσωτερικό, τα κάπως ψηλά καθίσματα έχουν αντικατασταθεί με νέα καθίσματα μπάκετ, όπως ήδη υπάρχουν σε ορισμένα μοντέλα Cupra Formentor. Αυτά διαθέτουν πολύ πιο επιθετικά διαμορφωμένα μαξιλάρια και μοναδική δερμάτινη επένδυση. Το τιμόνι διαθέτει τώρα paddles για τη ρύθμιση της αναγεννητικής πέδησης σε τρία επίπεδα, κάτι μοναδικό για αυτό το μοντέλο.

Το ταμπλό διαθέτει πλέον ένα νέο στοιχείο φωτισμού LED σε όλο το πλάτος, παρόμοιο με αυτό που υπάρχει σε άλλα μοντέλα Cupra, το οποίο δεν χρησιμοποιείται μόνο ως φωτισμός περιβάλλοντος, αλλά και ως προειδοποιητικό φως για πιθανούς κινδύνους και ως ένδειξη επιπέδου φόρτισης όταν το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο σε παροχή ρεύματος.

Το νέο Cupra Born VZ θα καταφθάσει αργότερα φέτος και θα προηγηθεί του πιο ουσιαστικού facelift που αναμένεται το 2025. Όταν φτάσει η ανανεωμένη έκδοση, θα έχει να αντιμετωπίσει μερικούς ανταγωνιστές υψηλής ισχύος, όπως το MG4 XPower, το Volvo EX30 Twin Motor και το Smart #1 Brabus, αλλά κανένα από αυτά δεν έχει αποδείξει ότι αποτελεί μια πραγματική εναλλακτική ηλεκτρική λύση για ένα κανονικό hot hatchback, κάτι που η Cupra θα επιδιώξει να επιτύχει.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!