Η Ευρώπη κάνει στροφή στην ηλεκτροκίνηση

Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 19 φορές μέσα στα τελευταία 7 χρόνια

Η Ευρώπη κάνει στροφή στην ηλεκτροκίνηση

Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 19 φορές μέσα στα τελευταία 7 χρόνια

Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι πωλήσεις φορτιζόμενων αυτοκινήτων (ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών) από 55.000 το 2014, έφτασαν στο 1.045.000 την περσινή χρονιά. Οι αντίστοιχες ταξινομήσεις για τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζίνης ή diesel) εμφανίζουν μεγάλη υποχώρηση το ίδιο διάστημα (2014-2020) στα 7,5 εκατ. οχήματα, αφού όμως προηγουμένως είχαν γνωρίσει μια… περίοδο άνθησης.

Οι ευρωπαίοι καταναλωτές φαίνεται να απομακρύνονται από τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα και από το φυσικό αέριο, αφού και τα δύο παρουσιάζουν σημαντικές απώλειες, με το πετρέλαιο να χάνει σχεδόν 50% των πωλήσεων του το 2020 σε σχέση με το 2014.

Φυσικά τα αυτοκίνητα με συμβατικά καύσιμα (βενζίνη και πετρέλαιο) εξακολουθούν να κυριαρχούν σε πωλήσεις, με μερίδιο αγοράς 75,5%. Παρόλα αυτά φαίνεται ότι με την πάροδο του χρόνου και την ανάπτυξη των δικτύων φόρτισης, σε συνδυασμό με τα οικονομικά κίνητρα, οι Ευρωπαίοι αποφασίζουν να…μπουν στην πρίζα. Αυτό αποδεικνύεται από την εντυπωσιακή αύξηση του ποσοστού φορτιζόμενων οχημάτων (αμιγώς ηλεκτρικών και Plug-in) από 3% το 2019 σε 10,5% το 2020.

Μικρό προβάδισμα έχουν τα αμιγώς ηλεκτρικά σε σχέση με τα Plug-in υβριδικά με μερίδιο αγοράς 5,4% και 5,1% αντίστοιχα, αλλά βέβαιος νικητής στη μάχη του εξηλεκτρισμού είναι τα απλά υβριδικά (που δεν “μπαίνουν” δηλαδή στην πρίζα), τα οποία αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ της «εξηλεκτρισμένης» αγοράς αυτοκινήτων, με ποσοστό 11,9%.

Μόλις το 0,6% των πωλήσεων πέρσι αφορούσε σε αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο, 55.000 μονάδες,  σημειώνοντας έτσι πτώση σχεδόν 50% σε σύγκριση με το 2014 (97.000 μονάδες).

Μεγάλη ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 55% καταγράφηκε και στις πωλήσεις αυτοκινήτων με κυψέλες καυσίμου (υδρογόνο), αλλά οι απόλυτοι αριθμοί είναι μόλις 749 μονάδες το 2020 σε σχέση με τις 483 την προηγούμενη χρονιά, με μερίδιο αγοράς μόλις 0,1% . Και είναι λογικό αφού το δίκτυο είναι σχεδόν ανύπαρκτο και τα προσφερόμενα μοντέλα ελάχιστα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!