Το Volvo ES90 θα εισέλθει στην αγορά των premium ηλεκτρικών sedan

Η Volvo θα εισέλθει στην κατηγορία των premium αμιγώς ηλεκτρικών sedan αργότερα φέτος, με μια έκδοση μηδενικής εκπομπής ρύπων για το S90.

Το Volvo ES90 θα εισέλθει στην αγορά των premium ηλεκτρικών sedan

Η Volvo θα εισέλθει στην κατηγορία των premium αμιγώς ηλεκτρικών sedan αργότερα φέτος, με μια έκδοση μηδενικής εκπομπής ρύπων για το S90.

Η Volvo ετοιμάζεται να λανσάρει ένα νέο ηλεκτρικό sedan, το ES90 αργότερα φέτος, σύμφωνα με τις πληροφορίες που διέρρευσαν στο διαδίκτυο. Το σουηδικό περιοδικό αυτοκινήτου Teknikens Varld αναφέρει ότι οι πρώτες μονάδες προπαραγωγής έχουν ήδη κατασκευαστεί, γεγονός που υποδηλώνει ότι σύντομα μπορεί να δούμε τα αυτοκίνητα να δοκιμάζονται σε δημόσιους δρόμους.

Οι λεπτομέρειες έρχονται μετά από μια εικόνα που φέρεται να μοιράστηκε στο εσωτερικό σύστημα intranet της Volvo, η οποία δείχνει ένα αυτοκίνητο καλυμμένο με ένα σεντόνι, περιτριγυρισμένο από εργαζόμενους σε ένα από τα εργοστάσια της μάρκας στην Κίνα. Το πανό πάνω από το αυτοκίνητο γράφει: «Volvo Cars V551 First VP Car Celebration». Το V551 είναι η εσωτερική κωδική ονομασία του ES90 και το VP υποδηλώνει ότι πρόκειται για μοντέλο επαλήθευσης.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Teknikens Varld, ο Goran Larsson, τεχνικός επικεφαλής του έργου V551, δήλωσε: «Η κατασκευή του αυτοκινήτου VP μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στην παράδοση ενός νέου, ολοκληρωμένου αυτοκινήτου στους πελάτες μας. Ως πραγματικό αυτοκίνητο που μπορούμε να αγγίξουμε και να το χρησιμοποιήσουμε για δοκιμές, παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαδικασία εξέλιξης». Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τίποτα περισσότερο από την προαναφερθείσα φωτογραφία, αν και γνωρίζουμε ότι το μοντέλο, που δεν έχει ακόμη ονομαστεί, θα λειτουργήσει ως διάδοχος του sedan S90.

Το ES90 θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα SPA2 με το SUV EX90, με το sedan να έχει πιθανότατα σχεδόν 5 μέτρα μήκος. Αυτό σημαίνει ότι θα βρίσκεται ανάμεσα στο παλιό S90 και την έκδοση με μακρύ μεταξόνιο του ίδιου αυτοκινήτου, που δεν είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη. Ωστόσο, λόγω της ειδικής για τα ηλεκτρικά συστήματα αρχιτεκτονικής του νέου μοντέλου, μπορούμε να περιμένουμε ότι ο χώρος στα πίσω καθίσματα του ES90 θα ξεπεράσει αυτόν που προσέφερε ο προκάτοχός του.

Μπορούμε να ανατρέξουμε στο EX90 για να πάρουμε μια ιδέα για τις διαμορφώσεις της μπαταρίας και του κινητήρα του ES90. Αυτό σημαίνει ότι το sedan θα λανσαριστεί πιθανότατα με μία μόνο μπαταρία 107 kWh και δύο ηλεκτροκινητήρες για τετρακίνηση. Το πιο κομψό σχήμα του ES90 θα μπορούσε να σημαίνει αυτονομία 645 χλμ. ή και περισσότερο, με τα μεταγενέστερα μοντέλα μονού κινητήρα να προσφέρουν καλύτερη απόδοση και αυτονομία.

Οι κύριοι ανταγωνιστές του ES90 περιλαμβάνουν τις BMW i5 και Mercedes EQE, καθώς και το επερχόμενο Audi A6 e-tron. Αναμένεται επίσης μια σειρά από κινεζικές μάρκες να εισέλθουν στη μάχη στο εγγύς μέλλον. Η Nio, για παράδειγμα, έχει τολμηρά σχέδια για την Ευρώπη, βασισμένα στην καινοτόμο τεχνολογία ανταλλαγής μπαταριών.

Μια έκδοση station wagon του ES90 -που πιθανώς να ονομάζεται EV90– θα ενταχθεί στη γκάμα σε μεταγενέστερη ημερομηνία, προσφέροντας τις ίδιες προδιαγραφές, αλλά με μεγαλύτερο, πιο φιλικό προς την οικογένεια χώρο αποσκευών. Η παραγωγή του ES90 αναμένεται να ξεκινήσει το 2025.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!