Polestar 5: Πολυτελές τετράθυρο GT με 886 ίππους

Η Polestar παρουσίασε για πρώτη φορά την πλήρη εξωτερική διαμόρφωση του νέου Polestar 5, που αναμένεται να λανσαριστεί το 2025.

Polestar 5: Πολυτελές τετράθυρο GT με 886 ίππους

Η Polestar παρουσίασε για πρώτη φορά την πλήρη εξωτερική διαμόρφωση του νέου Polestar 5, που αναμένεται να λανσαριστεί το 2025.

Η Polestar αποκάλυψε το εξωτερικό του επερχόμενου Polestar 5 στην εκδήλωση Polestar Day 2023 στο Λος Άντζελες. Το αυτοκίνητο, το οποίο διαθέτει ένα νέο, ειδικά σχεδιασμένο πλαίσιο από συγκολλημένο αλουμίνιο, είναι ένα πολυτελές τετράθυρο GT που θα βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας της Polestar ως αντίπαλος αυτοκινήτων όπως το Tesla Model S και η Porsche Taycan, όταν θα παρουσιαστεί το 2025.

Είχαμε ήδη μια πολύ καλή ιδέα για το πώς θα έμοιαζε το Polestar 5 χάρη στην εμφάνιση ενός καμουφλαρισμένου πρωτότυπου αυτοκινήτου στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood το 2023 και σε μια σειρά από εικόνες αίτησης κατοχύρωσης ευρεσιτεχνίας που είχαν διαρρεύσει. Τώρα όμως, ο εξωτερικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου έχει αποκαλυφθεί επίσημα.

Η σχεδίαση του Polestar 5 αποτελεί προφανή εξέλιξη του Polestar Precept Concept. Στο εμπρός μέρος, τα χαρακτηριστιικά φωτιστικά σώματα «σφυρί του Θορ» χωρίζονται σε δύο στοιχεία και παραμένει το λεπτό τζάμι από το πρωτότυπο αυτοκίνητο. Στο πίσω μέρος, μια μπάρα φώτων διατρέχει την ουρά του 5, που στρέφεται προς τα κάτω στα άκρα για να ενωθεί με τον προφυλακτήρα, και υπάρχει μια γυάλινη οροφή σε όλο το μήκος, που προσθέτει επιπλέον φως στην καμπίνα επιβατών.

Το εσωτερικό του Polestar 5 που αποκαλύφθηκε στο Λος Άντζελες ήταν συγκαλυμμένο, αλλά έχουμε δει πρωτότυπες εκδόσεις της καμπίνας και ακολουθεί σε γενικές γραμμές τα χαρακτηριστικά που είδαμε στα Polestar 3 και 4 με μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής και εκτεταμένη χρήση βιώσιμων υλικών.

Το Polestar 5 θα αποκτήσει ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, που θα βασίζεται σε δύο ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι συνδυάζονται για να αποδώσουν 886 ίππους και 900 Nm ροπής. Θα χρησιμοποιεί αρχιτεκτονική 800V, με νέα τεχνολογία μπαταριών XFC (Extreme Fast Charging) που εξελίχθηκε από την Polestar σε συνεργασία με την StoreDot, αν και θα είναι απίθανο να τη διαθέτει από το λανσάρισμα.

Το σύστημα λέγεται ότι είναι ικανό να προσθέσει 160 χλμ. αυτονομίας σε μόλις πέντε λεπτά, χρησιμοποιώντας έναν προηγμένο σχεδιασμό μπαταρίας με κυψέλες «pouch» και ανόδους σιλικόνης που προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα απόδοσης. Εάν αποδειχθεί επιτυχημένο σε ένα πρωτότυπο Polestar 5 που θα παρουσιαστεί το 2024, θα μπορούσε να προστεθεί στο αυτοκίνητο ως αναβάθμιση μερικά χρόνια μετά την έναρξη του κύκλου ζωής του μοντέλου.

Το σημαντικότερο είναι ότι η τεχνολογία της StoreDot δεν βασίζεται σε επαναστατική αναδιαμόρφωση της μπαταρίας και μπορεί να ενσωματωθεί σε υπάρχοντα σχέδια και διαδικασίες κατασκευής, για να φέρει αυτή τη βελτίωση στις ταχύτητες φόρτισης.

Η μπαταρία χρησιμοποιεί μια συμβατική σύνθεση ιόντων λιθίου με ειδικές ανόδους σιλικόνης για την επίτευξη των υψηλών ταχυτήτων φόρτισης. Η εταιρεία ισχυρίζεται η προσθήκη 160 χλμ. σε 5 λεπτά μπορεί να επιτευχθεί με έναν υπάρχοντα φορτιστή 350 kW και ένα αυτοκίνητο που προσφέρει παρόμοια απόδοση με αυτή του Polestar 5. Με ταχύτερους φορτιστές ή πιο αποδοτικά αυτοκίνητα, αυτή η απόσταση θα μπορούσε να προστεθεί ακόμη πιο γρήγορα.

Η StoreDot αναφέρει ότι δεν υπάρχει υπερβολική αύξηση της θερμότητας πέραν από αυτήν που θα περίμενε κανείς από την ταχεία φόρτιση μιας συμβατικής μπαταρίας και σε 1.000 κύκλους φόρτισης δεν υπάρχουν ενδείξεις για πρόσθετη καταπόνηση της μπαταρίας. Οι μπαταρίες αυτές έχουν επίσης παρόμοιο βάρος με τις συμβατικές. Η Polestar σκοπεύει να παρουσιάσει μια πρωτότυπη έκδοση του Polestar 5 χρησιμοποιώντας το σύστημα XFC και τη μονάδα μπαταρίας «pouch cell» με ανόδους σιλικόνης το 2024.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!