Αποστολή στο Βερολίνο: Audi Charging Hub

Ένας ακόμα κόμβος φόρτισης υλοποιείται από την Audi στο Βερολίνο και δηλώνουμε παρουσία για γνωριμία από κοντά.

Αποστολή στο Βερολίνο: Audi Charging Hub

Ένας ακόμα κόμβος φόρτισης υλοποιείται από την Audi στο Βερολίνο και δηλώνουμε παρουσία για γνωριμία από κοντά.

Audi Charging Hub: Πρώτα η Νυρεμβέργη, μετά η Ζυρίχη και το Σάλτσμπουργκ και τώρα το Βερολίνο – σύντομα το Μόναχο. Οι υπερσταθμοί φόρτισης της Audi παίρνουν σάρκα και οστά ως πετυχημένη ιδέα στη σύλληψη, την υλοποίηση και την πράξη της εφαρμογής τους, με όλο και περισσότερους οδηγούς να επιβεβαιώνουν τις συνολικές υπηρεσίες.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με premium σταθμούς ταχείας φόρτισης, αλλά και μια σειρά υπηρεσιών που δημιουργούν μια ενδιαφέρουσα εμπορική κοινότητα που αξίζει να επισκεφτείς ξανά και ξανά. Τόσο για το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητό σου, όσο και για εσένα τον ίδιο και την παρέα σου.

Όπως καταλάβατε τα Audi Charging Hub δημιουργήθηκαν, σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, σε περιοχές που καταγράφονται αρκετοί ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων Audi, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι απαγορεύουν τη φόρτιση αυτοκινήτων άλλων κατασκευαστών.

Προφανώς και υπάρχουν διευκολύνσεις μέσω της εφαρμογή MyAudi και άλλες χρεώσεις όταν φορτίζει ένα Audi, όμως οι διευρυμένες υπηρεσίες είναι διαθέσιμες για όλους, ακόμα και για τους μη έχοντες ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. Οι τελευταίοι μπορούν να απολαύσουν στιγμές που γεμίζουν το χρόνο αναμονής οι κάτοχοι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ίσως πειστούν ότι με τέτοιες παροχές, γιατί να μην γίνουν στο άμεσο μέλλον και οι ίδιοι κάτοχοι EV.

Setup of the modular construction system

Το τέταρτο παγκοσμίως Audi Charging Hub

Η Audi ανοίγει τον τέταρτο κόμβο φόρτισης στο Βερολίνο χρησιμοποιώντας την υπάρχουσα παροχή ρεύματος του Frischeparadies, ενός delicatessen καταστήματος με πλούσια εμπορική αγορά που ενσωματώνει γκουρμέ μπιστρό. Λειτουργεί ως συνεργάτης και προσφέρει την ηλεκτρική παροχή του για χρήση από το Audi Charging Hub. Στο μέλλον, το Frischeparadies και ο κόμβος φόρτισης της Audi θα παίρνουν ρεύμα από μια κοινή γραμμή ρεύματος, ανάλογα με τις ανάγκες και το φορτίο.

Εξοπλισμένος με μπαταρίες δεύτερης χρήσης από αποσυναρμολογημένα οχήματα δοκιμών της Audi, επιτρέπει βιώσιμη γρήγορη φόρτιση από τέσσερα σημεία υψηλής ισχύος (HPC) με έως και 320 kW. Εκεί δηλαδή που το ηλεκτρικό δίκτυο θα δυσκολευόταν να λειτουργήσει συνεχώς ο κόμβος φόρτισης της Audi αξιοποιεί έξυπνα την υπάρχουσα υποδομή. Οι μπαταρίες προσφέρουν μια αποθήκη ενέργειας 1,05 MWh, ενώ οι ηλιακοί συλλέκτες στην οροφή παρέχουν έως και 30 kW πρόσθετης πράσινης ενέργειας.

Ο σταθμός φορτίζει τις μπαταρίες μόνο όταν το Frischeparadies χρειάζεται λίγη ενέργεια, δηλαδή όχι σε ώρες αιχμής. Το έξυπνο, δυναμικό σύστημα ελέγχου φορτίου που έχει αναπτύξει η Audi εσωτερικά, εξασφαλίζει έτσι την αποδοτική χρήση της υπάρχουσας υποδομής, ενώ σε περίπτωση διακοπής ρεύματος στην περιοχή, μπορούν να φορτίσουν στο Charging Hub περισσότερα από 30 αυτοκίνητα.

Μελλοντικά μπορεί να συνδεθεί με χρήση έξυπνων συναλλαγών για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας από το αντίστοιχο “χρηματιστήριο”. Δηλαδή και ανανεώσιμες πηγές, όταν είναι προσιτή η ενέργεια.

Η προσβασιμότητα χωρίς εμπόδια ήταν υψίστης σημασίας στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση. Ειδικά οι χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων θα βρουν αρκετό χώρο για να ανοίξουν τις πόρτες και να κινηθούν γύρω από το όχημα χάρη στις ευρύχωρες διαστάσεις. Οι τερματικοί σταθμοί πληρωμής μπορούν να μετακινηθούν σε ύψος φιλικό προς τα αναπηρικά αμαξίδια με το πάτημα ενός κουμπιού. Τα καλώδια φόρτισης είναι τοποθετημένα σε έναν καινοτόμο περιστρεφόμενο βραχίονα, έτσι ώστε το βύσμα φόρτισης να μπορεί να μετακινηθεί αβίαστα σε οποιαδήποτε θέση στο όχημα, επιτρέποντας στον χρήστη να φτάνει άνετα τη θύρα φόρτισης σε όποιο σημείο κι αν βρίσκεται, χωρίς να λερώνεται και με τον λιγότερο κόπο. Σε κάθε σταθμό υπάρχουν και μεγάλες οθόνες 55″ που ενημερώνουν σχετικά με τη φόρτιση.

Φυσικά όπως είπαμε η νέα ιδέα φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα είναι διαθέσιμη μόνο στους οδηγούς της Audi. Κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι εξοπλισμένο με θύρα φόρτισης CCS μπορεί να φορτιστεί, ανεξάρτητα από τη μάρκα. Οι πελάτες της Audi βέβαια μπορούν να κάνουν κράτηση μιας θέσης φόρτισης μέσω της εφαρμογής myAudi, χωρίς χρέωση εκ των προτέρων. Τότε, η μπάρα διασφαλίζει ότι το σημείο φόρτισης που έχει κρατηθεί παραμένει ελεύθερο έως και 15 λεπτά μετά την προγραμματισμένη ώρα έναρξης. Να σημειώσουμε εδώ την ιδιαίτερα προσιτή τιμή φόρτισης των 0,35 του ευρώ ανά kWh για κατόχους Audi και 0,50 του ευρώ ανά kWh για αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών.

Χωρίς να υπάρχουν στοιχεία για το Βερολίνο, η Audi έχει μετρήσει έως και 62 φορτίσεις ανά ημέρα στη Νυρεμβέργη, που κατά μέσο όρο καταγράφει 36 φορτίσεις ημερησίως. Περίπου οι μισοί από τους χρήστες έρχονται στον κόμβο με ένα ηλεκτρικό μοντέλο Audi.

Η ταχεία επέκταση της υποδομής φόρτισης στην Ευρώπη και παγκοσμίως, είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της ηλεκτρονικής κινητικότητας. Είναι νωρίς να μιλάμε για το πότε θα δούμε κάτι ανάλογο στη χώρα μας, πάντως δείγμα ραγδαίας ανάπτυξης της πετυχημένης ιδέας είναι ότι η Audi σχεδιάζει να κατασκευάσει οκτώ ακόμη θέσεις σε γερμανικές πόλεις, εντός του 2024. Και στα δικά μας!

Audi και Greentech Festival

Τον Οκτώβριο του 2018, το Greentech Festival ήταν απλώς μια ιδέα εμπνευσμένη από τον πρώην Παγκόσμιο Πρωταθλητή της Formula 1, Nico Rosberg, και τους δύο μηχανικούς και επιχειρηματίες Marco Voigt και Sven Krüger. Από τις αρχές του 2020, που η ιδέα άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά ενσωματώθηκε στην ομάδα η Judith Kühn (μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της DMEXCO) ως Διευθύνουσα Σύμβουλος, διαχειριζόμενη όλες τις επιχειρηματικές προσπάθειες του φεστιβάλ.

Στόχος της εκδήλωσης είναι να προωθεί ενεργά τις τεχνολογικές, οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές και να προβάλει στο κοινό, αλλά και στους ενδιαφερόμενους επενδυτές, καινοτόμα έργα από τον πολιτισμό και τη βιομηχανία. Φυσικά κεντρική ιδέα της εκδήλωσης δεν είναι μόνο να εμπνεύσει όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους με πράσινες τεχνολογίες και ιδέες για βιώσιμη ζωή, αλλά και να τους παρακινήσει να αναλάβουν δράση από μόνοι τους.

Για την Audi, μια εταιρεία που είναι ευαισθητοποιημένη με την ανακύκλωση και τις νέες εφαρμογές στην υψηλή της τεχνολογία, η παρουσία στο Greentech Festival θεωρείται δεδομένη. Στις καινοτομίες που παρουσίαζαν για το 2023 είναι η ανακύκλωση στο γυαλί, το αλουμίνιο, τα πάσης φύσεως πλαστικά εσωτερικών και εξωτερικών τμημάτων στα αυτοκίνητά της και το νερό! Αν αναρωτιέστε για το νερό, στη φάση της παραγωγής η χρήση του λίγο ή πολύ, είναι υπαρκτή και ανάλογα με τον τομέα και τα τμήματα που κατασκευάζονται. Αυτό σημαίνει ότι τεράστια ποσότητα νερού μετα τη διαδικασία έχει μια όχι και τόσο οικολογική επιστροφή στον υδροφόρο ορίζοντα.

Η Audi καταφέρνει για την ώρα ανακυκλώνει το χρησιμοποιημένο νερό της παραγωγής και το επιστρέφει σε χρήσεις σαφώς μη πόσιμες, αλλά λειτουργικές (π.χ τουαλέτες και άλλες χρήσεις ανάλογες). Το γυαλί, το αλουμίνιο και τα πλαστικά υπόκεινται σε σύγχρονες διαδικασίες που θα τα επαναφέρουν στην ποιοτική πρώτη ύλη και από εκεί θα πάρουν το δρόμο της υλοποίησης αναλόγως των αναγκών.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!