Πότε θα λειτουργήσει το εργοστάσιο της Tesla στο Βερολίνο;

Η έναρξη παραγωγής ήταν προγραμματισμένη να αρχίσει τον Ιούλιο, τελικά, όμως, η… πρεμιέρα αναβλήθηκε

Πότε θα λειτουργήσει το εργοστάσιο της Tesla στο Βερολίνο;

Η έναρξη παραγωγής ήταν προγραμματισμένη να αρχίσει τον Ιούλιο, τελικά, όμως, η… πρεμιέρα αναβλήθηκε

Οι καθυστερήσεις στην παραγωγή των Tesla δεν αφορούν μόνο τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά καταγράφονται και στην Ευρώπη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αναβολή στην έναρξη λειτουργίας του νέου εργοστασίου, στα περίχωρα του Βερολίνου.

Ωστόσο, στις ήδη σχεδόν έτοιμες αίθουσες, οι εργασίες γίνονται καθ’ όλο το εικοσιτετράωρο σε πρέσες, μηχανήματα βαφής, αλλά και εκτός εργοστασίου, σε δοκιμαστικές διαδρομές. Κανείς, όμως δε γνωρίζει πότε ακριβώς θα βγει το πρώτο Tesla από τη γραμμή παραγωγής.

Για τους περισσότερους από τους οπαδούς του, ο Elon Musk είναι κάτι σαν μεσσίας, ενώ όσοι αμφιβάλλουν περισσότερο για οτιδήποτε βλέπουν το αφεντικό της Tesla περισσότερο ως… διασκεδαστή παρά ως… «αυτοκινητάκια». Δεν μπορούμε να αρνηθούμε ότι ο Νοτιοαφρικανός έχει πολύ ταλέντο στη μετάδοση της αισιοδοξίας. Ακόμα και οι επικριτές του τον δικαιώνουν για το γεγονός ότι μετέτρεψε την εταιρεία του, την Tesla, σε παγκόσμιο παίκτη με πολλές ιδέες και δύναμη επιβολής, με αποτέλεσμα ακόμα και καθιερωμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων από την Ευρώπη να στραφούν προς την ηλεκτροκίνηση.

Δείτε ακόμη: Ο Jay Leno στο τιμόνι του πιο γρήγορου Tesla

Οι περισσότεροι από τους κριτικούς… οχυρώνονται πίσω από την Ένωση Προστασίας της Φύσης του Βραδεμβούργου, η οποία ανησυχεί ότι τα είδη της φύσης και η προστασία της δε λαμβάνονται επαρκώς υπόψη, επειδή οι αρχές αδειοδότησης έχουν κάνει πάρα πολλές παραχωρήσεις. Η πρόεδρος της Ένωσης, Christiane Schröder, συνόψισε τα πάντα σε μια συνέντευξη: «Πρόκειται για ένα τεράστιο εργοστάσιο, στο οποίο γίνεται επεξεργασία διάφορων ρύπων και βρίσκεται κοντά στον ποταμό Spree, από τον οποίο το Βερολίνο παίρνει το πόσιμο νερό του, κυρίως από διήθημα. Σε περίπτωση ατυχήματος, θα μπορούσε να γίνει επικίνδυνο».

Όταν η Schröder διατύπωσε αυτές τις ανησυχίες, δεν είχε γίνει ακόμη λόγος για παραγωγή μπαταριών στο giga factory. Η τεράστια κατανάλωση νερού του εργοστασίου ανησυχεί πολλούς κατοίκους της περιοχής, όπως και η αναμενόμενη κυκλοφορία περισσότερων από 1.500 φορτηγών την ημέρα εκεί πέρα. Η έκθεση μιας εταιρείας μηχανικής από το Μόναχο σχετικά με το ενδεχόμενο ενός ατυχήματος του εργοστασίου απαριθμεί περισσότερα από 40 προβλήματα.

Τα μέλη της… αντίστασης δεν ασκούν στο σύνολό τους κριτική με ήπιο τρόπο. Η εμπρηστική επίθεση σε ένα ηλεκτροφόρο καλώδιο είχε ως αποτέλεσμα σημαντικές υλικές ζημιές τη νύχτα της 26ης Μαΐου. Σύμφωνα με την αστυνομία, άγνωστοι δράστες κατέστρεψαν τα καλώδια και τα χειρίστηκαν με τέτοιο τρόπο, ώστε να πάρουν φωτιά. Για να γίνει αυτό, λέγεται ότι χρησιμοποίησαν ένα εύφλεκτο υγρό και έδεσαν τα καλώδια σε μία περίφραξη, επίσης με καλώδιο. Τα ογκώδη καλώδια προμήθευαν με ρεύμα, μεταξύ άλλων, το εργοτάξιο του εργοστασίου αυτοκινήτων. Μάλιστα, από μια «ομάδα ηφαίστειο» δημοσιεύτηκε στο Διαδίκτυο επιστολή… εξομολόγησης, που ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η φωτιά μας αντιστέκεται στο ψέμα του πράσινου αυτοκινήτου.»

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!