Το Polestar 4 έρχεται με σχεδιαστικές ιδιοτροπίες

Το τελευταίο μοντέλο της Polestar έρχεται με την πιο σύγχρονη τεχνολογία της Geely και μερικά ιδιόμορφα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά.

Το Polestar 4 έρχεται με σχεδιαστικές ιδιοτροπίες

Το τελευταίο μοντέλο της Polestar έρχεται με την πιο σύγχρονη τεχνολογία της Geely και μερικά ιδιόμορφα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά.

Ο τομέας των αμιγώς ηλεκτρικών SUV αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς. H τελευταία πρόταση από τη Σουηδία είναι το νέο Polestar 4, ένα coupe-SUV της κατηγορίας D, που αναμένεται να γίνει το μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της εταιρείας όταν ξεκινήσει να διατίθεται την άνοιξη του 2024. Ενώ το όνομα δεν μην προκαλεί μεγάλο ενθουσιασμό, έχει σίγουρα κάποια σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που τραβούν το βλέμμα. Ο διευθυντής σχεδιασμού της Polestar, Maximilian Missoni, το έχει αποκαλέσει μάλιστα «την επανεφεύρεση του coupe-SUV». 

Το Polestar 4 θα πρέπει να εντυπωσιάσει και σε παγκόσμια κλίμακα, καθώς η μάρκα θεωρεί τον εαυτό της ως «παγκόσμια εταιρεία» χάρη στην έδρα της στη Σουηδία, τη μηχανολογική βάση στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις εγκαταστάσεις παραγωγής στην Κίνα, καθώς και την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο NASDAQ της Νέας Υόρκης.

Ο Missoni περιγράφει το 4 ως «ένα συμπληρωματικό σχέδιο του Polestar 3». Με το χαμηλότερο ρύγχος, τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα, και τις αναδυόμενες χειρολαβές θυρών, αποτελεί έναν εντυπωσιακά όμορφο σχεδιασμό, με σαφείς επιρροές από το Polestar Precept Concept, που αποκαλύφθηκε το 2020.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Polestar, Thomas Ingenlath, πρώην διευθυντής σχεδιασμού της Volvo, είναι πολύ σαφής για τον τρόπο με τον οποίο τα δύο νέα μοντέλα της εταιρείας θα καλύψουν την αγορά των premium SUV. Μιλώντας στο αγγλικό Auto Express, ανέφερε: «Το Polestar 3 θα ξεκινά από τις 79.000 λίρες Αγγλίας (περίπου 90.000 ευρώ). Το Polestar 4 θα ξεκινάει από τις 55.000 λίρες (63.000 ευρώ). Θα είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος της γκάμας μας, προσφέροντας τη δυνατότητα σε περισσότερους ανθρώπους να γνωρίσουν την εμπειρία της Polestar».

Ωστόσο, ο σχεδιασμός δεν έρχεται χωρίς αμφιλεγόμενες επιλογές, με πιο σημαντική την έλλειψη πίσω παρμπρίζ. Το αυτοκίνητο βασίζεται σε κάμερες και καθρέπτες για να προσφέρει ορατότητα προς τα πίσω. «Αυτό επιτρέπει περισσότερο χώρο για το κεφάλι της δεύτερης σειράς καθισμάτων και ένα πιο εντυπωσιακό πίσω μέρος», δήλωσε ο Missoni.

Μένει να διαπιστωθεί πώς θα εκλάβουν οι πελάτες την επιλογή αυτή. Η Polestar δεν έχει πραγματοποιήσει πελατειακές έρευνες πελατών για να διαπιστώσει την αντίδραση, με τον Ingenlath να επιμένει ότι δεν είναι κάτι που η Polestar κάνει ως μέρος της διαδικασίας σχεδιασμού των αυτοκινήτων της.

Το όφελος στο εσωτερικό του 4 είναι σαφές και είχαμε την ευκαιρία να καθίσουμε στο πίσω μέρος του νέου αυτοκινήτου, όπου η έλλειψη πίσω τζαμιού δεν είναι εμφανής, καθώς η θέα προς τα επάνω και προς τα εμπρός είναι εντυπωσιακή, χάρη στη μακριά γυάλινη οροφή. O χώρος για το κεφάλι είναι πολύ καλός, με εντυπωσιακό χώρο για τα γόνατα και αξιοπρεπή χώρο αποσκευών.

Παρότι το Polestar 4 με μήκος 4,839 μέτρα είναι μόνο 20 εκ. πιο μακρύ από το Polestar 2, η διαφορά στους εσωτερικούς χώρους είναι τεράστια, χάρη και στο μεταξόνιο τριών μέτρων. Εκτός από την πίσω όψη, η καμπίνα είναι ένας θρίαμβος σχεδιασμού και ποιότητας. «Είναι εμπνευσμένη από τον κόσμο της μόδας», δήλωσε ο Missoni, «χρησιμοποιώντας μαλακά, άνετα, βιώσιμα υλικά».

Στο εσωτερικό, μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται μια οθόνη οργάνων 10,2 ιντσών, ενώ στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια οθόνη αφής 15,4 ιντσών που λειτουργεί με λειτουργικό της Google. Οι over-the-air ενημερώσεις θα διατηρούν φρέσκα τα συστήματα infotainment και κίνησης. Η Polestar θα τοποθετήσει στο 4 τα πιο πρόσφατα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει, με 12 κάμερες, ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων.

Το ταμπλό είναι μινιμαλιστικό, και η υπηρεσία φωνητικών εντολών της Google να αναμένεται να αναλάβει πολλές από τις λειτουργίες. Η έξυπνη χρήση των υφασμάτων και φωτισμού δίνει μια αίσθηση υψηλής αισθητικής στο εσωτερικό, με μια μεγάλη ποικιλία υλικών που προσφέρονται, συμπεριλαμβανομένου ενός ανακυκλωμένου πλεκτού υφάσματος που παράγεται με μια σχολή κλωστοϋφαντουργίας στη Σουηδία. Η Polestar έχει δηλώσει ότι θα πρέπει να βρεθεί μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για το δέρμα, αν και το 4 έρχεται με Nappa που έχει διασφαλιστεί ότι έχει παραχθεί με ευαισθητοποιημένο τρόπο.

Το Polestar 4 δεν θα βασίζεται την πλατφόρμα SPA2 όπως το νέο Polestar 3 και το Volvo EX90. Κάτω από το αμάξωμα, το 4 θα βρίσκεται μια νέα για την Polestar πλατφόρμα από την Geely (στην οποία ανήκει η σουηδική μάρκα), που ονομάζεται Sustainable Experience Architecture. Η πλατφόρμα SEA έχει ήδη αξιοποιηθεί στην άλλη μάρκα της Geely, τη Zeeker, για το μοντέλο 001.

Οι πλήρεις τεχνικές λεπτομέρειες δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμα, αλλά η νέα πλατφόρμα μεταδίδει την κίνηση είτε στον πίσω άξονα, ή και στους τέσσερις τροχούς, χρησιμοποιώντας, μια μεγάλη μπαταρία 102 kWh, που αποδίδει έως και 400 kW (544 ίππους) και 686 Nm ροπής από τη διάταξη με δύο ηλεκτροκινητήρες, στοχεύοντας σε αυτονομία από τους διπλούς κινητήρες και αυτονομία έως 560 χλμ.

Θα προσφέρεται ταχεία φόρτιση έως και 200 kW, καθώς και αμφίδρομη φόρτιση, η οποία θα σας επιτρέπει να τροφοδοτείτε ηλεκτρικές συσκευές από το όχημα. Αναμένεται ότι στο στάνταρ εξοπλισμό θα περιλαμβάνεται αντλία θερμότητας. Το Polestar 4 αποτελεί επίσης το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής της μάρκας, με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δλ. Παράλληλα, η Polestar ανέφερε ότι μεγάλη προτεραιότητα αποτέλεσε η ποιότητα κύλισης, έναν αδύναμο τομέα των αυτοκινήτων που έχει παρουσιάσει μέχρι στιγμής.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!