Tο όνομα Ford Explorer είναι πιο γνωστό στις ΗΠΑ από ό,τι στην Ευρώπη, αλλά η Ford θα περιμένει μεγάλες πωλήσεις από αυτό το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που παρουσιάστηκε στα τέλη Μαρτίου, που φέρει πλέον αυτό το όνομα και θα αποτελέσει αντίπαλο των Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 και Toyota bZ4X. Η μεγάλη είδηση όσον αφορά το νέο Explorer είναι το γεγονός ότι αποτελεί προϊόν της συνεργασίας της Ford και της Volkswagen στον τομέα των αμιγώw ηλεκτρικών οχημάτων. Οι δύο εταιρείες έχουν ήδη μοιραστεί μεταξύ τους τεχνογνωσία σε επαγγελματικά φορτηγά και pick-up, και τώρα η προσοχή στρέφεται στα επιβατικά μοντέλα.
Το νέο crossover της Ford βασίζεται στην πλατφόρμα MEB, την οποία μοιράζεται με το Volkswagen ID.4. Συνεπώς, η Ford είχε την ευκαιρία να εξετάσει τα σχόλια των πελατών ηλεκτρικών οχημάτων της VW για να διαμορφώσει καλύτερα την δική της ηλεκτρική πρόταση. Το Explorer χρησιμοποιεί επίσης τις ίδιες μπαταρίες που βρίσκονται στο ID.4.
Η γκάμα του Explorer ξεκινάει με την έκδοση ισχύος 170 ίππων, με μονό ηλεκτροκινητήρα που μεταδίδει κίνηση στον πίσω άξονα. Η έκδοση αυτή χρησιμοποιεί μια μπαταρία 55 kWh (ωφέλιμες: 52 kWh) για προβλεπόμενη αυτονομία έως 350 χλμ. Προχωρώντας προς τα πάνω στη γκάμα, η Ford προσφέρει επίσης μία ισχυρότερη έκδοση με μονό κινητήρα απόδοσης 286 ίππων, που χρησιμοποιεί μια μεγαλύτερη μπαταρία 82 kWh (ωφέλιμες: 77kWh). Η Ford αναφέρει ότι αυτή η έκδοση θα έχει αυτονομία έως και 540 χλμ., ενώ αυξάνει και τη μέγιστη ταχύτητα φόρτισης από 130 kW σε 170 kW.
Η κορυφαία έκδοση του Explorer διαθέτει την ίδια μπαταρία και τις ίδιες δυνατότητες φόρτισης με την ισχυρότερη έκδοση με μονό κινητήρα, αλλά διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες που παράγουν συνδυαστικά 340 ίππους, δηλαδή 40 ίππους περισσότερους από το hot VW ID.4 GTX. Αυτή η έκδοση έχει αυτονομία 490 χλμ. και είναι ικανή να ρυμουλκήσει έως και 1.400 κιλά. Όλα τα Explorer είναι σε θέση να φορτίζουν από 10-80% σε περίπου 25 λεπτά.
Σχεδιασμός
Το Explorer υιοθετεί μία πιο επιθετική στάση από τα μοντέλα ID. Είναι φαρδύτερο από τον γερμανικό ξάδελφό του, αλλά έχει μικρότερο μήκος (κατά 124 χλστ.) και ύψος (κατά 40 χλστ.). Οι προβολείς LED του Ford, που μοιάζουν με λεπίδες, συνδέονται με ένα κομμάτι διακοσμητικού που ο επικεφαλής σχεδιαστής Jordan Demkiw αποκαλεί «coast-to-coast» πάνελ του αυτοκινήτου. Η Ford προσδιόρισε εκ νέου τη «δυναμική και τραχιά γοητεία του εμβληματικού SUV (δηλαδή του αρχικού Explorer), ειδικά για τους πελάτες της Ευρώπης».
Το χρώμα της οροφής δημιουργεί αντίθεση με τις μαύρες κολόνες, και στις πίσω υπάρχουν ημιδιαφανή γραφικά που μιμούνται το σχεδιασμό του αρχικού αμερικανικού Explorer χωρίς να επηρεάζει την ορατότητα προς τα πίσω, σύμφωνα με τη Ford. Οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν ζάντες από 19 έως 21 ιντσών.
Όπως συμβαίνει εμπρός, έτσι και το πίσω μέρος έχει τετραγωνισμένο σχήμα, και τα πίσω LED φώτα συνδέονται με μαύρα διακοσμητικά στοιχεία. Το Explorer διαθέτει χώρο αποσκευών 450 λίτρων, μεγαλύτερο από αυτόν του Mach-E, αλλά περίπου 100 λίτρα μικρότερο από αυτόν του ID.4, πιθανότατα λόγω του μικρότερου πίσω προβόλου. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.400 λίτρα.
Εσωτερικό
Η Ford έχει κάνει τα μεγαλύτερα βήματα βελτίωσης σε σύγκριση με τη VW στο εσωτερικό του Explorer, το οποίο διαθέτει μια ρυθμιζόμενη οθόνη infotainment 15 ιντσών σε προσανατολισμό πορτρέτου, που κάνει χρήση του λογισμικού SYNCMove της Ford που επιτρέπει την απεικόνιση χαρτών σε πλήρη οθόνη, και παρέχει πρόσβαση σε όλες τις συνήθεις επιλογές συνδεσιμότητας smartphone.
Η θέση της κεντρικής οθόνης ρυθμίζεται σε 20 στάδια, αλλάζοντας τη γωνία έως και 30 μοίρες. Ως αποτέλεσμα, προσφέρει την επιλογή όρθιας προβολής για σύνθετες εργασίες, όπως η απεικόνιση χαρτών και η πλοήγηση στροφή προς στροφή, έως έναν πιο χαλαρό προσανατολισμό, που ταιριάζει καλύτερα σε ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο.
Πίσω από την οθόνη, κρύβεται αυτό που η Ford ονομάζει «My Private Locker», ένας αποθηκευτικός χώρος για τηλέφωνα, πορτοφόλια και άλλα αντικείμενα. Υπάρχει επίσης ένας άλλος χώρος κάτω από την κεντρική κονσόλα για μικροπράγματα, και μια θήκη «MegaConsole» χωρητικότητας 17 λίτρων ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, που είναι αρκετά μεγάλη ώστε να μπορεί να αποθηκευτεί σε αυτήν ένας φορητός υπολογιστής 15 ιντσών ή τρία μπουκάλια νερό.
Υπάρχει μια στάνταρ μπάρα ήχου στο επάνω μέρος του ταμπλό, που ενσωματώνει προαιρετικό φωτισμό περιβάλλοντος 10 χρωμάτων, ο οποίος αντιδρά στις διάφορες λειτουργίες οδήγησης. Υπάρχει επίσης ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 5 ιντσών που δείχνει πληροφορίες για την ταχύτητα, την αυτονομία και τις οδηγίες πλοήγησης. Η Ford δίνει μεγάλη έμφαση στην ποιότητα και ισχυρίζεται ότι «κάθε σημείο αφής διαθέτει μαλακά υλικά», συμπεριλαμβανομένου του πάνω μέρους των θυρών.
Η Ford θα διατηρήσει τη δομή των επιπέδων εξοπλισμού του Explorer αρκετά απλή. Μόλις δύο εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες από το λανσάρισμα: Explorer και Explorer Premium. Οι ακριβείς προδιαγραφές δεν έχουν αποκαλυφθεί, αλλά η Ford επιβεβαίωσε ότι όλα τα αυτοκίνητα θα διαθέτουν θερμαινόμενα καθίσματα με λειτουργία μασάζ και θερμαινόμενο τιμόνι, διζωνικό κλιματισμό και είσοδο χωρίς κλειδί, το ηχοσύστημα στο ταμπλό και την οθόνη 15 ιντσών με Apple CarPlay και Android Auto. Το Premium φέρνει τεχνητό δέρμα Sensico και φωτισμό περιβάλλοντος, ενώ οι επιλογές περιλαμβάνουν αυτόματη θύρα χώρου αποσκευών και πανοραμική οροφή πλήρους μήκους.
Σύμφωνα με τη Ford, η προτεινόμενη ανώτατη λιανική τιμή θα είναι χαμηλότερη των 45.000 ευρώ. Οι πρώτες παραδόσεις αυτοκινήτων σε πελάτες θα πρέπει να ξεκινήσουν στο τέλος του τρέχοντος έτους.
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις