Στην έκθεση της Σαγκάης η αποκάλυψη του Polestar 4

Σύντομα, στις 18 Απριλίου, στην έκθεση της Σαγκάης θα γίνει η επίσημη παρουσίαση του νέου αμιγώς ηλεκτρικού κουπέ SUV της Polestar.

Στην έκθεση της Σαγκάης η αποκάλυψη του Polestar 4

Σύντομα, στις 18 Απριλίου, στην έκθεση της Σαγκάης θα γίνει η επίσημη παρουσίαση του νέου αμιγώς ηλεκτρικού κουπέ SUV της Polestar.

Μετά από τις εκτεταμένες δοκιμές που πραγματοποίησε η σουηδική φίρμα στο Polestar 4, προκειμένου να το εξελίξει, ήρθε η ώρα της αποκάλυψης, η οποία θα γίνει στις 18 Απριλίου στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης.

Το Polestar 4 θα είναι το βασικό μοντέλο στο οποίο ο βραχίονας της Volvo θα αναπτύξει τη στρατηγική της για τα ηλεκτρικά μοντέλα, που θέλει μέχρι το 2025 να έχει κάνει πωλήσεις που να αγγίζουν τις 290.000 μονάδες. Αυτό είναι το τέταρτο μοντέλο της σουηδικής φίρμας.

Η ενδεικτική φωτογραφία που έδωσε στη δημοσιότητα η Polestar δείχνει ένα μικρό τμήμα του εμπρός μέρους, όπου φαίνεται, πέρα από το σήμα της εταιρείας, η ιδιαίτερη σχεδίαση του φωτιστικού σώματος.

Στόχος της Polestar είναι να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό σχέδιο, με αρκετό στιλ, που θα αναδεικνύει τη νέα εταιρική ταυτότητά της και θα συνδέεται με τα υπόλοιπα μοντέλα που διαθέτει στη γκάμα της.

Η κατασκευή μοιάζει περισσότερο κομψή από αυτή του Polestar 3, χάρη στη διαφορετική χάραξη της οροφής, ενώ όπως έχει επισημάνει ο επικεφαλής της σουηδικής φίρμας, Thomas Ingenlath σχετικά με το νέο μοντέλο, «θα είναι μικρότερο μεν αλλά δεν πρόκειται να κάνουμε οποιουδήποτε είδους συμβιβασμό σε σχέση με το μήκος του εσωτερικού. Επίσης θα είναι πιο χαμηλό και θα υιοθετεί μια κουπέ λογικής χάραξη οροφής. Σε επίπεδο τιμής θα τοποθετηθεί στην καρδιά της κατηγορίας φέρνοντας την φίρμα σε πλεονεκτική θέση».

«Η αεροδυναμική θα καθορίσει πολύ σημαντικότερο ρόλο στο συγκεκριμένο σχέδιο αλλά και ευρύτερα για την ηλεκτροκίνηση. Ο συνδυασμός μιας σπορ λογικής διαμόρφωσης του εσωτερικού, συνδυαστικά με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, εξασφαλίζει αυτήν την αίσθηση υπεροχής την οποία βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα για ένα μελλοντικό SUV», τόνισε ο ίδιος.

Το μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου εξακολουθεί να καλύπτεται από καμουφλάζ, ωστόσο είναι ήδη προφανές ότι ακολουθεί την ίδια σχεδιαστική λογική με τα Polestar που ήδη γνωρίζουμε, υιοθετώντας μια κλειστή γρίλια σε συνδυασμό με μια μικρότερη ανοιχτή χαμηλότερα.

Τα φωτιστικά σώματα υιοθετούν διαιρούμενη σχεδίαση ενώ σε προφίλ εκτός από την χάραξη της οροφής, διακρίνονται οι διογκωμένοι θόλοι που συμβάλουν σε μια ακόμα πιο δυναμική εικόνα. Στις λεπτομέρειες ξεχωρίζουν οι αναδυόμενες χειρολαβές οι οποίες προφανώς παίζουν το δικό τους ρόλο στην συνολική αεροδυναμική ενώ στο πίσω τμήμα διακρίνεται η χαρακτηριστική οριζόντια λωρίδα των LED που έχουμε δει στα Polestar 2 και 3.

Το 2021 ο T. Ingenlath είχε δηλώσει ότι η τιμή των 45.000 ευρώ για το Polestar είναι κάτι εφικτό, κάτι που συνάδει με την θέση του μοντέλου πάνω από το τετράθυρο Polestar 2. Βέβαια δεν αποκλείεται η τιμή να κινηθεί ανοδικά με δεδομένη τη γενικότερη συγκυρία αν και δεν αναμένεται να απέχει σημαντικά από το παραπάνω ποσό.

Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την ενημέρωση των επενδυτών με δεδομένη την ανακοίνωση της Polestar για δημόσια προσφορά, η σουηδική φίρμα είχε αναφέρει ότι το 4 θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα βασίζεται στην νέα πλατφόρμα PMA. Βάσει των διαθέσιμων στοιχείων πρόκειται για μια εξαιρετικά συναφή πλατφόρμα που ήδη γνωρίζουμε ως SEA και έχει εξελιχθεί από την Geely. Eξάλλου, όπως έχει αποκαλύψει ο T. Ingenlath στο πρόσφατο παρελθόν, η πλατφόρμα SEA είναι στη διάθεση της Polestar.

«Η δυνατότητα αξιοποίησης μιας ευρείας γκάμας τεχνολογιών είναι το πλεονέκτημα του να ανήκεις στον Όμιλο και έχουμε απόλυτη ελευθερία να αποφασίσουμε τι θέλουμε να αξιοποιήσουμε» τόνισε ο επικεφαλής της Polestar. Σε σχέση με την χρήση της νέας πλατφόρμας SEA ο ίδιος είχε επισημάνει «είναι πιθανό και θα μας δώσει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε νέα μοντέλα που θα καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες και κατηγορίες».

«Ωστόσο ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικά σημαντικές για εμάς. Έχουμε τους δικούς μας ηλεκτροκινητήρες τους οποίους και θα αξιοποιήσουμε σε διαφορετικές πλατφόρμες. Έχουμε μια πολύ συγκεκριμένη ιδέα για το πώς πρέπει να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο και για το πώς αυτό θα κινείται στον δρόμο», συμπλήρωσε.

Τα παραπάνω μεταφράζονται στο γεγονός ότι η SEA αποτελεί μια χρήσιμη βάση για την Polestar που μπορεί να συμβαδίσει με τις απαιτήσεις επιδόσεων της σουηδικής φίρμας. Εξάλλου, όπως έχει ανακοινωθεί πρόκειται για μια πλατφόρμα που μπορεί να ποστηρίξει κύκλωμα φόρτισης 800V, διάφορα μεγέθη αυτοκινήτων και ηλεκτροκινητήρες με ισχύ έως και 645 ίππων. Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστές οι λεπτομέρειες για την μπαταρία που θα αξιοποιήσει το Polestar 4 ωστόσο, ένα μεταξόνιο 3,3 μέτρων επιτρέπει την τοποθέτηση μπαταρίας έως και 110 kWh που με τη σειρά της μπορεί να προσφέρει αυτονομία έως και 700 χιλιόμετρα.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!