Peugeot 405: Αν το ξεχάσατε, κατασκευάζεται ακόμη!

Στο Αζερμπαϊτζάν κυκλοφορεί ως καινούργιο αυτοκίνητο. Δικαιολογημένα, θα λέγαμε, καθώς το 2020 πουλήθηκε στη χώρα σχεδόν 77.000 φορές

Peugeot 405: Αν το ξεχάσατε, κατασκευάζεται ακόμη!

Στο Αζερμπαϊτζάν κυκλοφορεί ως καινούργιο αυτοκίνητο. Δικαιολογημένα, θα λέγαμε, καθώς το 2020 πουλήθηκε στη χώρα σχεδόν 77.000 φορές

Τελικά, τα αυτοκίνητα γερνούν καλά ή με άσχημο τρόπο; Τα παλιότερα μπορούν να γίνουν «κλασικά» ή εξαφανίζονται στα βουβά από τις φωτογραφίες τους; Είμαστε βέβαιοι ότι το Peugeot 405 δεν το είχατε σίγουρα συνυπολογίσει στα αυτοκίνητα, που ήδη έχουν πάρει θέση στις σχετικές λίστες είτε με το θετικό είτε με το αρνητικό πρόσημο. Κι όμως, στο Αζερμπαϊτζάν, πίσω από τον Καύκασο, η θυγατρική της Peugeot, IKCO, συνεχίζει να το κατασκευάζει με επιτυχία. Και με σχεδόν 77.000 ταξινομήσεις μέσα στο 2020 όχι μόνο κρίθηκε πιο επιτυχημένο σε σχέση με το σύγχρονο απόγονό του, το “508”, αλλά κατέκτησε και την 12η θέση στον κόσμο σε ό,τι αφορά τις ταξινομήσεις των αυτοκινήτων μεσαίας κατηγορίας (D), ενώ το “508”, με λιγότερες από 25.000 ταξινομήσεις, κατέληξε επτά σκαλοπάτια πιο πίσω, στην 19η θέση.

Κορυφαία έκδοση με 108 ίππους

Το Peugeot 405 αποχαιρέτησε την ευρωπαϊκή αγορά το 1996, ωστόσο ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων του Ιράν, ο Iran Khodro (από την περσική λέξη “Chodro”, που στα ελληνικά προφέρεται: «χόντρο») συμπαθεί πολύ τη sedan λιμουζίνα, την οποία διαθέτει και σε μια ελαφρώς ανανεωμένη έκδοση, με το όνομα “Pars”, λέξη που συνδέεται με τον όρο «Περσία», τη γλώσσα «φαρσί» κτλ.

Πληροφοριακά, το Pars εφοδιάζεται με τρεις κινητήρες: Η εκδοχή SLX εξοπλίζεται με την 16βάλβιδη εκδοχή των 108 ίππων, που διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, πέντε σχέσεων, και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα. Πιο κάτω είναι τοποθετημένοι ένας βενζινοκινητήρας 1,8 λίτρων με 99 ίππους και ένας turbo diesel με 104 ίππους. Και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν standard αυτόματο κιβώτιο. Προαιρετικά, το συγκεκριμένο Peugeot εξοπλίζεται επίσης με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, σύστημα κλιματισμού και αισθητήρες στάθμευσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο επιπλέον εξοπλισμός δεν περιλαμβάνει κάτι άλλο.

Άλλωστε, αυτή είναι η εικόνα και του cockpit. Κι αν θέλουμε να παραμείνουμε διακριτικοί στα σχόλιά μας, θα μπορούσαμε κάλλιστα να μιλήσουμε για «ξεθωριασμένη γοητεία». Πάντως, ένα ολοκαίνουργιο Peugeot 405 λέγεται ότι κοστίζει στις δυτικές ακτές της Κασπίας Θάλασσας περίπου 9.000 ευρώ, αρκεί ο ενδιαφερόμενος αγοραστής να έχει αδυναμία στο μπεζ και στο γκρι χρώμα. Όσο για τα πλαστικά, μην έχετε αμφιβολία, είναι πολύ σκληρά, αλλά και συμπαγούς κατασκευής. Τέλος, όσον αφορά τα επιχειρήματα περί «σπανιότητας», «αντίκας», «πρώτου χεριού» ή «αυθεντικότητας» του “405”, θα προκαλούσαν στους Ευρασιάτες πελάτες απλώς ένα χαμόγελο, αλλά όχι ιδιαίτερα «ζωντανό».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!