To Cupra Formentor VZ5 ετοιμάζεται για το άγγιγμα της Manhart

Ο βελτιωτικός οίκος έχει στο παλμαρέ του διάφορες υπερβατικές εκδόσεις μοντέλων του ομίλου VW αλλά όχι ένα Cupra, «παράλειψη» την οποία σκοπεύει να αποκαταστήσει πολύ σύντομα

To Cupra Formentor VZ5 ετοιμάζεται για το άγγιγμα της Manhart

Ο βελτιωτικός οίκος έχει στο παλμαρέ του διάφορες υπερβατικές εκδόσεις μοντέλων του ομίλου VW αλλά όχι ένα Cupra, «παράλειψη» την οποία σκοπεύει να αποκαταστήσει πολύ σύντομα

H Μanhart έχει παρέμβει βελτιωτικά σε παμπολλά μοντέλα του VW Group, ωστόσο μέχρι στιγμής δεν είχε ασχοληθεί με κάποιο μοντέλο της Cupra, για λόγους που προφανώς συνδέονται με το σχετικά «νεαρό της ηλικίας» της ως αυθύπαρκτης φίρμας. Πλέον ωστόσο, όπως όλα δείχνουν, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και το μοντέλο που τράβηξε την προσοχή του βελτιωτικού οίκου ο οποίος ετοιμάζει μια αναβαθμισμένη εκδοχή του Formentor VZ5 με τα συνήθη όσο και θεαματικά αποτελέσματα.

Η Manhart έδωσε ήδη στη δημοσιότητα δύο εικόνες από τη δική της εκδοχή για το ισπανικό SUV όπου, εκτός από τη «σκοτεινή» απόχρωση και το μαύρο φινίρισμα στα σημεία  του αμαξώματος διακρίνονται οι αντιστοίχως σκουρόχρωμοι τροχοί Concave One των 20 ιντσών.

Προς το παρόν ο βελτιωτικός οίκος δεν έχει «πειράξει» τα αεροδυναμικά στοιχεία κάτι που δεν αποκλείεται να αλλάξει στο μέλλον, δηλώνοντας επίσης την παρουσία του με τα χαρακτηριστικά αυτοκόλλητα που παρεπιδημούν σε οροφή, προφυλακτήρες, διαχύτη και πλευρικές επιφάνειες καθώς και τους παραπάνω τροχούς.

Φυσικά, όμως (και) στην προκειμένη περίπτωση το επίκεντρο των βελτιώσεων θα αποτελέσουν οι παρεμβάσεις του βελτιωτικού οίκου στον απολύτως οικείο πεντακύλινδρο κινητήρα των  2,5 λίτρων που εφοδιάζει το Formentor VZ5 και ο οποίος στην εργοστασιακή εκδοχή του εξασφαλίζει 390 ίππους και 480 Nm ροπής. Με το άγγιγμα της Manhart, τα παραπάνω μεγέθη αναμένεται να αναδιαμορφωθούν σε 490 ίππους και 630 Nm ροπής ως μέρος του πακέτου που ο βελτιωτικός οίκος ονομάζει Stage 1.

Αυτό περιλαμβάνει ένα νέου σχεδιασμού σύστημα εξαγωγής με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βαλβίδες και πτερύγια το οποίο καταλήγει σε δύο οβάλ απολήξεις αντί της τετραπλής διάταξης. Μέρος της βελτίωσης θα αποτελέσει το MHtronic powerbox όπου οφείλεται και η αύξηση των μεγεθών του κινητήρα ενώ το μοντέλο της Cupra θα εξακολουθήσει να εφοδιάζεται με το γνώριμο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη σε συνδυασμό με σύστημα τετρακίνησης.

Να σημειωθεί πάντως ότι η Manhart ήδη μελετά το ενδεχόμενο και ενός ανώτερου βελτιωτικού πακέτου που αποκαλεί Stage 2 και το οποίο, εκτός από τα παραπάνω θα εφοδιάσει το μοντέλα της Cupra με ένα νέο intercooler, ανασχεδιασμένες σύστημα ψύξης  και νέα πιο «επιθετική» χαρτογράφηση της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου κινητήρα. Προς το παρόν δεν υπάρχουν στοιχεία για τους στόχους ισχύος, ωστόσο με βάση τις συνήθειες του βελτιωτικού οίκου η απόδοση των 600 και πλέον ίππων δείχνει απολύτως εφικτή.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!