VW ID.2: Επί νέας ηλεκτρικής βάσης

To ID.2 θα αποτελέσει την ηλεκτρική εναλλακτική στο VW T-Cross αξιοποιώντας μια νέα μικρότερη αρχιτεκτονική και στοχεύοντας σε τιμή εκκίνησης πέριξ των 20.000 ευρώ

VW ID.2: Επί νέας ηλεκτρικής βάσης

To ID.2 θα αποτελέσει την ηλεκτρική εναλλακτική στο VW T-Cross αξιοποιώντας μια νέα μικρότερη αρχιτεκτονική και στοχεύοντας σε τιμή εκκίνησης πέριξ των 20.000 ευρώ

H ηλεκτρική «επίθεση» της VW ξεκίνησε από το ID.3 και σύντομα επεκτάθηκε στα μεγαλύτερα ID.4 και ID.5 ενώ επίκειται, σύντομα, και το ακόμα μεγαλύτερο ID.7 που θα τεθεί επικεφαλής της γκάμας των ηλεκτρικών VW. Πλέον η γερμανική φίρμα στρέφει το βλέμμα της στο άλλο άκρο της γκάμας, εξελίσσοντας το νέο, μικρότερο ηλεκτρικό της μοντέλο με τα διακριτικά ID.2.

Όπως αφήνει να εννοηθεί η ονομασία του, το νέο μοντέλο θα τοποθετηθεί στην γκάμα κάτω από το ID.3, ωστόσο δεν θα πάρει την μορφή ενός supermini όπως ίσως θα υπέθετε κανείς, αλλά ενός μικρού crossover. Θεωρητικά μετά την έλευση του ID.2 η VW θα εξελίξει και ένα ηλεκτρικό supermini με τα διακριτικά ID.1 για το οποίο μάλιστα έχει ήδη δώσει μια πρώτη γεύση μέσω teaser. Σε κάθε περίπτωση το ID.2 αποτελεί προτεραιότητα και, για του λόγου το ακριβές, αναμένεται να παρουσιαστεί πριν το τέλος του 2025.

Ήδη το νέο ηλεκτρικό μοντέλο πραγματοποιεί δοκιμές εξέλιξης με φόντο τα παγωμένα τοπία του Αρκτικού Κύκλου, αν και προς το παρόν «κρύβεται» πίσω από το αμάξωμα του ID.3 με τον συνδυασμό των εξαιρετικά μικρών τροχών, μεγάλων θόλων να προδίδει την πραγματική ταυτότητα του δοκιμαστικού πρωτότυπου.

Αφετηρία για το μοντέλο θα αποτελέσει μια νέα, μικρότερη αρχιτεκτονική, παραλλαγή της πολυχρηστικής MEB με την ονομασία ΜΕΒ Entry η οποία θα αξιοποιηθεί για τουλάχιστον τέσσερα ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου VW, συμπεριλαμβανομένου και ενός μικρού ηλεκτρικού crossover δια χειρός Skoda.

Προκειμένου να διαχωρίσει την θέση του από το ID.3, το ID.2 θα αξιοποιήσει στο μέγιστο τα πλεονεκτήματα μιας εξαρχής σχεδιασμένης με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση πλατφόρμας, υιοθετώντας κοντούς προβόλους μπροστά και πίσω, μεγιστοποιώντας έτσι την ευρυχωρία του εσωτερικού του. Έτσι αν και το μήκος και το ύψος του ID.2 προδιαγράφεται ανάλογο του T-Cross, οι εσωτερικοί χώροι θα είναι ανάλογοι του T-Roc.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία του εκτός από μια πιο περιπετειώδη αισθητική σε σχέση με το ID.3, το εσωτερικό αναμένεται να επωφεληθεί από την οικονομία κλίμακος, υιοθετώντας ανάλογο cockpit και ψηφιακό εξοπλισμό με το προσεχώς (αναμένεται να παρουσιαστεί τον Μάρτιο) ανανεωμένο ID.3

Το ID.2 αλλά και τα υπόλοιπα αντίστοιχα μοντέλα του ομίλου που θα έχουν ως αφετηρία την πλατφόρμα MEB Entry, αναμένεται να διατεθούν με διαφορετικής χωρητικότητας και αυτονομίας μπαταρίες προκειμένου να εκπληρώσουν το στόχο της προσιτότητας. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η πιο προσιτή εκδοχή θα εφοδιάζεται με μπαταρία 30 kWh και θα προσφέρει αυτονομία 200 χλμ. ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις θα αξιοποιούν μπαταρίες έως και 45 kWh, με την προσφερόμενη αυτονομία να φλερτάρει με τα 300 χλμ.

Μια κρίσιμη παράμετρος που δείχνει κατά κάποιο τρόπο να καθυστερεί την εξέλιξη του μικρού ηλεκτρικού VW είναι η υπόσχεση για τιμή κάτω των 20.000 ευρώ. Αν και μένει να αποδειχθεί κατά πόσο αυτό τελικώς θα τηρηθεί, το 2022 η γερμανική φίρμα ανακοίνωσε την εξέλιξη νέας τεχνολογίας μπαταριών ως προς την διάταξή τους η οποία θα μπορούσε να μειώσει το κόστος τους έως και κατά 50%.

Ένα άλλο σενάριο είναι το ID.2 να αξιοποιήσει μπαταρίες λιθίου φωσφορικού σιδήρου οι οποίες αν και έχουν χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις συστοιχίες λιθίου που αξιοποιούν νικέλιο-κοβάλτιο-αλουμίνιο και μαγγάνιο ή νικέλιο-κοβάλτιο-αλουμίνιο, η χρήση τους από μοντέλα της Tesla προκειμένου να αποφευχθεί το «ακριβό» νικέλιο, τις κατέστησε εκ νέου δημοφιλείς.

«Οι συστοιχίες λιθίου φωσφορικού σιδήρου έχουν χαμηλό κόστος και είναι ανθεκτικές. Μπορούν να αντεπεξέλθουν σε αναρίθμητους κύκλους φόρτισης κάτι που τις καθιστά ιδιαιτέρως ελκυστικές για αυτοκίνητα με περιορισμένη αυτονομία» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Frank Blome, επικεφαλής του τμήματος για την τεχνολογία μπαταριών της VW.

Όποια και να είναι η τελική επιλογή της τεχνολογίας μπαταριών, δεδομένο θα πρέπει να θεωρηθεί ότι το ID.2 θα κατασκευάζεται μαζί με τα αντίστοιχου μεγέθους προϊόντα των Skoda και Seat σε ισπανικό έδαφος. Ήδη η VW έχει ανακοινώσει ότι προτίθεται να κατασκευάσει το τρίτο από τα συνολικά έξι εργοστάσια παραγωγής μπαταριών στην Ισπανία, πιθανότατα, κοντά στο εργοστάσιο της Καταλωνίας που κατασκευάζει τέσσερα μοντέλα της Seat καθώς και τα Audi Q3 και A1.

Εξάλλου όπως έχει δηλώσει κατά το πολύ πρόσφατο παρελθόν, ο επικεφαλής της Seat, Wayne Griffiths «στοχεύουμε στην παραγωγή μισού εκατομμύριου αστικών προδιαγραφών EV στο εργοστάσιο του Martorell, ξεκινώντας από το 2025. Τα νέα μικρά ηλεκτρικά θα αποτελέσουν ένα τεράστιο project για την Ισπανία».

Να σημειωθεί ότι υπό το παραπάνω σκεπτικό δεν αποκλείεται να δούμε πρώτα την Seat να παρουσιάζει ένα μικρού μεγέθους ηλεκτροκίνητο crossover με αφετηρία την αρχιτεκτονική MEB Entry. Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι άλλωστε και το μοναδικό ηλεκτρικό μοντέλο που έχει ανακοινώσει η ισπανική φίρμα για το άμεσο μέλλον καθώς, η πλειονότητα των ηλεκτρικών που βρίσκονται υπό εξέλιξη από τους Ισπανούς αφορούν την Cupra.

Eπιστρέφοντας στην VW και το ID.2 προσφάτως ο επικεφαλής της VW, Ralf Brandstatter, άφησε να εννοηθεί ότι το μοντέλο αναμένεται να παρουσιαστεί σε πρωτότυπη μορφή ακόμα και στην προσεχή έκθεση του Μονάχου.

«Το αστέρι της προσεχούς έκθεσης του Μονάχου θα μπορούσε να είναι ένα ηλεκτρικό μοντέλο το οποίο δεν έχουμε δει ακόμα. Με αρχική τιμή 20.000 ευρώ compact διαστάσεις και χαρακτηριστικά που θα υπερβαίνουν τα μέτρα της κατηγορίας», τόνισε ο ίδιος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!