Το Polestar 4 σε γκρο πλαν

Το επόμενο μοντέλο της Polestar θα πάρει την μορφή ενός μεσαίου coupe SUV που θα τοποθετηθεί στην γκάμα κάτω από το Polestar

Το Polestar 4 σε γκρο πλαν

Το επόμενο μοντέλο της Polestar θα πάρει την μορφή ενός μεσαίου coupe SUV που θα τοποθετηθεί στην γκάμα κάτω από το Polestar

Η σουηδική φίρμα ετοιμάζεται για την επόμενη, τέταρτη προσθήκη στην γκάμα της η οποία και εντοπίστηκε από τον φωτογραφικό φακό σε δοκιμές εξέλιξης. Με δεδομένη την πρόοδο της διαδικασίας εξέλιξης θα μπορούσαμε να δούμε τα νέο μοντέλο να αποκαλύπτεται ακόμα και μέσα στην χρονιά με δεδομένο και ότι θα κληθεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην εκπλήρωση του στόχου της Polestar για την αύξηση των πωλήσεών της σε 290.000 μονάδες με ορίζοντα του 2025.

Σε ό,τι αφορά την θέση του νέου μοντέλου στην γκάμα, σε αντίθεση με ό,τι ίσως θα περίμενε κανείς λόγω του αριθμού 4, αναμένεται να τοποθετηθεί στην γκάμα ανάμεσα στα Polestar 2 και το νεοαφιχθέν Polestar 3, παίρνοντας την μορφή ενός μεσαίου μεγέθους SUV που θα κληθεί να αντιμετωπίσει μοντέλα όπως η επικείμενη Porsche Macan EV, το Tesla Model Y και η Mercedes EQC.

Οι πρόσφατες κατασκοπικές λήψεις αποκαλύπτουν –αυτονόητα- μια ανάλογη σχεδιαστική γραμμή με τη ήδη γνωστά μοντέλα της Polestar, με το νέο 4 να υπακούει στην ίδια λογική της σκανδιναβικής απλότητας.

Σε προφίλ, η κατασκευή, εκπέμπει σαφώς περισσότερη κομψότητα από το Polestar 3 χάρη στην διαφορετική χάραξη της οροφής, ενώ όπως έχει επισημάνει ο επικεφαλής της σουηδικής φίρμας, Thomas Ingenlath σχετικά με το νέο μοντέλο, «θα είναι μικρότερο μεν αλλά δεν πρόκειται να κάνουμε οποιουδήποτε είδους συμβιβασμό σε σχέση με το μήκος του εσωτερικού. Επίσης θα βρίσκεται πιο κοντά στο έδαφος και θα υιοθετεί μια coupe λογικής χάραξη οροφής. Σε επίπεδο τιμής θα τοποθετηθεί στην καρδιά της κατηγορίας φέρνοντας την φίρμα σε πλεονεκτική θέση».

«Η αεροδυναμική θα καθορίσει πολύ σημαντικότερο ρόλο στο συγκεκριμένο design αλλά και ευρύτερα για την ηλεκτροκίνηση. Ο συνδυασμός μιας σπορ λογικής διαμόρφωσης του εσωτερικού, συνδυαστικά με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, εξασφαλίζει αυτήν την αίσθηση υπεροχής την οποία βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα για ένα μελλοντικό SUV», τόνισε ο ίδιος.

Το μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου εξακολουθεί να καλύπτεται από επιμελές καμουφλάζ, ωστόσο είναι ήδη προφανές ότι ακολουθεί την ίδια σχεδιαστική λογική με τα Polestar που ήδη γνωρίζουμε, υιοθετώντας μια κλειστή γρίλια σε συνδυασμό με μια μικρότερη ανοιχτή χαμηλότερα. Τα φωτιστικά σώματα υιοθετούν διαιρούμενη σχεδίαση ενώ σε προφίλ εκτός από την χάραξη της οροφής, διακρίνονται οι διογκωμένοι θόλοι που συμβάλουν σε μια ακόμα πιο δυναμική εικόνα. Στις λεπτομέρειες ξεχωρίζουν οι αναδυόμενες χειρολαβές οι οποίες προφανώς παίζουν το δικό τους ρόλο στην συνολική αεροδυναμική ενώ στο πίσω τμήμα διακρίνεται η χαρακτηριστική οριζόντια λωρίδα των LED που έχουμε δει στα Polestar 2 και 3.

Το 2021 ο T. Ingenlath είχε δηλώσει ότι η τιμή των 45.000 ευρώ για το Polestar είναι κάτι εφικτό, κάτι που συνάδει με την θέση του μοντέλου πάνω από το τετράθυρο Polestar 2. Βέβαια δεν αποκλείεται η τιμή να κινηθεί ανοδικά με δεδομένη την γενικότερη συγκυρία αν και δεν αναμένεται να απέχει σημαντικά από το παραπάνω ποσό.

Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την ενημέρωση των επενδυτών με δεδομένη την ανακοίνωση της Polestar για δημόσια προσφορά, η σουηδική φίρμα είχε αναφέρει ότι το 4 θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα βασίζεται στην νέα πλατφόρμα PMA. Βάσει των διαθέσιμων στοιχείων πρόκειται για μια εξαιρετικά συναφή πλατφόρμα που ήδη γνωρίζουμε ως SEA και έχει εξελιχθεί από την Geely. Eξάλλου, όπως έχει αποκαλύψει ο T. Ingenlath στο πρόσφατο παρελθόν, η πλατφόρμα SEA είναι στη διάθεση της Polestar.

«Η δυνατότητα αξιοποίησης μιας ευρείας γκάμας τεχνολογιών είναι το πλεονέκτημα του να ανήκεις στον όμιλο και έχουμε απόλυτη ελευθερία να αποφασίσουμε τι θέλουμε να αξιοποιήσουμε» τόνισε ο επικεφαλής της Polestar.

Σε σχέση με την χρήση της νέας αρχιτεκτονικής SEA ο ίδιος είχε επισημάνει «είναι πιθανό και θα μας δώσει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε νέα μοντέλα που θα καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες και κατηγορίες».

«Ωστόσο ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικά σημαντικές για εμάς. Έχουμε τους δικούς μας ηλεκτροκινητήρες τους οποίους και θα αξιοποιήσουμε σε διαφορετικές πλατφόρμες. Έχουμε μια πολύ συγκεκριμένη ιδέα για το πώς πρέπει να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο και για το πώς αυτό θα κινείται στον δρόμο», συμπλήρωσε.

Τα παραπάνω μεταφράζονται στο γεγονός ότι η SEA αποτελεί μια χρήσιμη βάση για την Polestar που μπορεί να συμβαδίσει με τις απαιτήσεις επιδόσεων της σουηδικής φίρμας. Εξάλλου, όπως έχει ανακοινωθεί πρόκειται για μια πλατφόρμα που μπορεί να υποστηρίξει κύκλωμα φόρτισης 800 Volt, διάφορα μεγέθη αυτοκινήτων και ηλεκτροκινητήρες με ισχύ έως και 646 ίππων. Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστές οι λεπτομέρειες για την μπαταρία που θα αξιοποιήσει το Polestar 4 ωστόσο, ένα μεταξόνιο 3,3 μέτρων επιτρέπει την τοποθέτηση μπαταρίας έως και 110 kWh που με τη σειρά της μπορεί να προσφέρει αυτονομία έως και 700 χλμ.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Νατάσσα Τσεγρένη

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!