Οι δύο όμιλοι συμφώνησαν στο πλαίσιο που θα καθορίσει το μέλλον της Συμμαχίας και το οποίο προβλέπει την μείωση του μεριδίου της Renault στη Nissan από 43% σε 15% αλλά και τη συμμετοχή της δεύτερης στη νέα επιχειρηματική μονάδα του ομίλου Renault που θα ασχολείται με την εξέλιξη και διάθεση ηλεκτροκίνητων μοντέλων και βάσει των σχεδίων των Γάλλων, θα αποτελεί ξεχωριστή εταιρική οντότητα στο πλαίσιο του σχεδίου αναμόρφωσης του γαλλικού ομίλου που ανακοίνωσε λίγο πριν το τέλος του 2022, ο Luca de Meo.
Σύμφωνα με την κοινή ανακοίνωση των δύο ομίλων, η νέα δομή της Συμμαχίας έχει ήδη τεθεί προς έγκριση στα Δ.Σ. και αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή αμέσως μετά τη συγκεκριμένη τυπική διαδικασία με νέες ανακοινώσεις να αναμένονται ακόμα και έως το τέλος της εβδομάδας.
«Ο στόχος είναι να ενισχύσουμε τους δεσμούς της Συμμαχίας και να συμβάλλουμε στην μεγιστοποίηση της αξίας της για όλους τους μετόχους», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην σχετική ανακοίνωση.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Tο νέο crossover της smart που αποτελεί το ιδανικό κίνητρο για να κινείστε ηλεκτρικά
- Το Leapmotor T03 τώρα με νέα τιμή από 13.950 ευρώ
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Υπό το νέο «σχήμα» το μερίδιο της Renault θα είναι πλέον ίσο με αυτό της Nissan, ενώ αμφότεροι οι όμιλοι θα έχουν δικαιώματα ψήφου αντίστοιχα του μεριδίου τους (15%). Να σημειωθεί ότι υπό το προηγούμενο status quo η Renault κατείχε μερίδιο 43% στην Nissan ενώ η Nissan 15% στη Renault χωρίς όμως το συγκεκριμένο ποσοστό να αντιστοιχεί σε δικαιώματα ψήφου, παράμετρος η οποία αποτελούσε, διαχρονικά σημείο τριβής στη Συμμαχία.
Παράλληλα με την αναδιαμόρφωση των ποσοστών η οποία θα πραγματοποιηθεί μέσω της διάθεσης μετοχών στην αγορά η Nissan θα επενδύσει στην Ampere, τη νέα επιχειρηματική μονάδα της Renault η οποία θα δραστηριοποιηθεί με τα ηλεκτρικά σχέδια του ομίλου αλλά και με τεχνολογίες που άπτονται του λογισμικού.
Προς το παρόν δεν υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις σε σχέση με το μερίδιο της Nissan στην Ampere, ωστόσο σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στο ζήτημα, ο ιαπωνικός όμιλος αναμένεται να αποκτήσει ποσοστό έως και 15% στην Ampere. Nα σημειωθεί ότι στη νέα spin-off εταιρεία του γαλλικού ομίλου θα συμμετέχει και η Qualcomm η οποία θα αναλάβει το κομμάτι εξέλιξης και παραγωγής των «κρίσιμων» ημιαγωγών που θα χρειαστούν για τα ηλεκτροκίνητα Renault.
Mε δεδομένη την μετοχική εμπλοκή της Nissan στην Ampere τόσο η ιαπωνική φίρμα όσο και η εταίρος της Mitsubishi θα έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρική τεχνολογία που θα προκύψει, χρησιμοποιώντας την στα ευρωπαϊκά προϊόντα τους. Σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση δια χειρός Nissan, η ιαπωνική φίρμα θα συνεχίσει να εξελίσσει τις δικές της ηλεκτρικές τεχνολογίες και εκτός Ampere.