Audi Activesphere: Στην σφαίρα του ηλεκτρικού μέλλοντος της περιπέτειας

Η γερμανική φίρμα παρουσιάζει το τέταρτο και τελευταίο πρωτότυπο μοντέλο της σειράς των «Sphere» τα οποία έχουν αναλάβει να αποτυπώσουν την προσέγγιση της Audi για το ηλεκτρικό μέλλον-της

Static photo, Colour: Arctic Teal

Audi Activesphere: Στην σφαίρα του ηλεκτρικού μέλλοντος της περιπέτειας

Η γερμανική φίρμα παρουσιάζει το τέταρτο και τελευταίο πρωτότυπο μοντέλο της σειράς των «Sphere» τα οποία έχουν αναλάβει να αποτυπώσουν την προσέγγιση της Audi για το ηλεκτρικό μέλλον-της

Η Audi ετοιμάζεται για αυτό που αποκαλεί την σημαντικότερη προϊοντική εξέλιξη στην ιστορία της και η οποία έγκειται στο λανσάρισμα 20 νέων μοντέλων μέσα στην επόμενη τριετία. Όπως ίσως εύκολα υποθέτει κανείς θα πρόκειται για ηλεκτρικής τεχνολογίας μοντέλα τα οποία θα αναμορφώσουν την γκάμα της Audi, δίνοντας της τα απαραίτητα όπλα για την νέα εποχή που ανατέλλει στην αυτοκίνηση.

Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο, η Audi προσθέτει στην σειρά των ήδη γνωστών τριών πρωτότυπων Sphere (Grandsphere, Skysphere και Urbansphere) που έχουν αναλάβει τις συστάσεις για τη νέα ηλεκτρική εποχή ένα ακόμα με την ονομασία Activesphere και τα χαρακτηριστικά ενός επιβλητικού coupe SUV το οποίο θα μετουσιωθεί σε έκδοση παραγωγής από το 2027.

Όπως συμπεραίνει κανείς από τις εικόνες θα πρόκειται για ένα ιδιαίτερα γενναιόδωρο σε διαστάσεις SUV το οποίο θα συνδυάζει την υψηλή αισθητική και τη γοητεία ενός coupe SUV αμαξώματος με ικανότητες που θα καταστούν τις εκτός ασφάλτου διαδρομές τον φυσικό του χώρο. Εξάλλου, όπως αφήνει να εννοηθεί ο επικεφαλής σχεδιασμού της γερμανικής φίρμας, Marc Lichte, το Activesphere θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ανταγωνιστής για την Mercedes G-Class ή το Land Rover Defender.

«Έχουμε μακρά ιστορία στα ράλι τις δεκαετίες του ’80 και του ’90, έχουμε την Quattro και σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε ένα SUV με αυξημένες εκτός δρόμου ικανότητες. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι σίγουρα δεν θα μοιάζει με την G-Class ή το Defender», σημείωσε ο ίδιος, με την εικόνα του Activesphere και το «τετράθυρο» μυώδες και ανάγλυφο αμάξωμα με την χαρακτηριστική καμπύλη της οροφής και το μεγάλο πλάτος να αποτελούν την επιβεβαίωση.

Εκτός από τα ιδιαίτερα στοιχεία της σχεδίασης όπως το εντελώς καμπύλο πίσω τμήμα το μήκους 4,98 μέτρων SUV με τα all-terrain ελαστικά, προσφέρει τη δυνατότητα αυξομείωσης της απόστασης από το έδαφος αναλόγως τις εκάστοτε απαιτήσεις και με την συνδρομή τη ρύθμιση της αερανάρτησης η οποία μπορεί να μεταβάλλει την διαδρομή της έως και κατά 8,0 εκατοστά, εξασφαλίζοντας γωνίες προσέγγισης και διαφυγής 18,9 και 28,1 μοιρών αντίστοιχα.

Στα ενδιαφέροντα στοιχεία του concept που δεν αναμένεται να βρουν διέξοδο στην παραγωγή συγκαταλέγονται τα πτυσσόμενα προστατευτικά που αναδύονται από τους προφυλακτήρες και τα πλευρικά τμήματα όταν η επιλεγεί η ανύψωση της ανάρτησης.

Υπό την ίδια ακριβώς λογική πολυμορφικότητας, το Activesphere διαθέτει και ένα πτυσσόμενο χώρο φόρτωσης που αναδύεται από το πίσω τμήμα ενώ διαθέτει και τις απαραίτητες ράγες οροφής παρά την έντονη καμπύλη της τελευταίας. Αντιθέτως, τα φώτα LED με τα εκατομμύρια κάτοπτρα που προβάλλουν διάφορα μοτίβα δεν αποκλείεται αν μεταφερθούν στην έκδοση παραγωγής. Ως μέσο διαχωρισμού του επίπεδου χώρου φόρτωσης, η πρόσβαση στον οποίο επιτυγχάνεται και από το άνοιγμα του πίσω παρμπρίζ, υπάρχει μια γυάλινη επιφάνεια ανάμεσα στα πίσω καθίσματα και το πορτ μπαγκάζ.

Παρά τις υπερβατικές σχεδιαστικές προδιαγραφές του Activesphere η επιλογή της Audi να τοποθετήσει στην αθέατη πλευρά του μια πρωτόλεια μορφή της νέας πλατφόρμας PPE, αποτελεί ένα δείγμα της σύνδεσης του μοντέλου με μια έκδοση παραγωγής. Στην προκειμένη περίπτωση η πλατφόρμα φιλοξενεί στα σπλάχνα της ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ με συνδυαστική ισχύ 442 ίππων και 720 Nm ροπής τα οποία καθιστούν εφικτή την επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα.

Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μπαταρία 100 kWh η οποία υπόσχεται αυτονομία άνω των 700 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση, διαδικασία η οποία συντελείται με την συνδρομή κυκλώματος 800 Volt το οποίο επιτρέπει την αναπλήρωση της ενέργειας μέσω ταχυφορτιστή 270 kW. Σε χρόνο αυτό σημαίνει ότι η επαναφόρτιση έως το 80% της ενέργειας απαιτεί λιγότερο από 25 λεπτά ενώ δέκα λεπτά αρκούν για την ενέργεια που απαιτείται για διαδρομές 300 χλμ.

Εκτός από τα παραπάνω, το Activesphere δίνει μια γεύση για τις in-car ψηφιακές τεχνολογίες που θα ενσωματώσουν τα Audi στο απώτερο μέλλον με κυρίαρχη την τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας, προσβάσιμης μέσω αντίστοιχης φορητής συσκευής γυαλιών. Αξιοποιώντας τις άφθονες κάμερες με τις οποίες εφοδιάζεται το πρωτότυπο, τα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας επιτρέπουν στον χρήστη να αλληλεπιδρά με το αυτοκίνητο μέσω ολογραμματικών χειριστηρίων για όλες τις γνωστές λειτουργίες από το σύστημα κλιματισμού ως το σύστημα πλοήγησης.

Παρόλο που τα γυαλιά συνδυαστικά με τα ολογραμματικά χειριστήρια αποτελούν ένα μάλλον υπερβατικό concept, σύμφωνα με τους σχεδιαστές της Audi, η συγκεκριμένη τεχνολογία αποτελεί ένα τρόπο διαχωρισμού της ψηφιακής τεχνολογίας από το αυτοκίνητο καθώς, με δεδομένους τους ρυθμούς εξέλιξης του συγκεκριμένου είδους τεχνολογίας, ακόμα και το πιο εξελιγμένα συστήματα του είδους που τοποθετούνται σε αυτοκίνητα κινδυνεύουν να θεωρηθούν παρωχημένα σε διάστημα λίγων ετών.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!