VW ID. Golf: H ηλεκτρική συνέχεια

Το Golf είναι από τα ονόματα της VW που σύμφωνα με τον Τ. Schafer έχουν εξασφαλισμένο μέλλον και στην νέα ηλεκτρική εποχή

VW ID. Golf: H ηλεκτρική συνέχεια

Το Golf είναι από τα ονόματα της VW που σύμφωνα με τον Τ. Schafer έχουν εξασφαλισμένο μέλλον και στην νέα ηλεκτρική εποχή

H VW ανακοίνωσε προσφάτως ότι μέσα στο 2023 θα δούμε την ανανεωμένη και σαφώς βελτιωμένη εκδοχή του ID.3 που όμως κάθε άλλο παρά θα σημάνει την εγκατάλειψη του διαχρονικού best-seller της γερμανικής φίρμας. Μάλλον το ακριβώς αντίθετο θα συμβεί καθώς όπως δήλωσε προσφάτως ο επικεφαλής της VW, Τhomas Schafer, ανάμεσα στα παραδοσιακά ονόματα της φίρμας που θα επιβιώσουν στην ηλεκτρική εποχή θα βρίσκεται και το όνομα του Golf, το οποίο, όταν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης πάψουν να υφίστανται, θα μεταφερθεί σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο.

Πριν συμβεί αυτό ωστόσο, επίκειται η ανανεωμένη έκδοση της όγδοης γενιάς του Golf η οποία αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της εντός του 2023. Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες το ανανεωμένο Golf θα επενδύσει ακόμα περισσότερο στην mild hybrid τεχνολογία με αυξημένες εκδόσεις αντίστοιχης τεχνολογίας ενώ ένα από τα βασικά αντικείμενα βελτίωσης θα αποτελέσει και το σύστημα infotainment το οποίο προδιαγράφεται χρηστικότερο.

Όταν η ανανεωμένη εκδοχή του Golf ολοκληρώσει την πορεία της, κάτι που αναμένεται να συμβεί το 2026, η σκυτάλη θα δοθεί στην ηλεκτροκίνηση για το μικρομεσαίο μοντέλο που πιθανότατα θα συνυπάρξει στην ID. γκάμα της VW μαζί με τον απόγονο του ID.3.

Μιλώντας στο Auto Express, ο Schafer δήλωσε ότι τόσο το όνομα ID. όσο και του Golf θα συνεχίσουν να υφίστανται: «Αμφότερα έχουν λόγο να παραμείνουν. Το ID. είναι ήδη ένα αναγνωρίσιμο όνομα για την ηλεκτροκίνηση. Η σύνδεση ID. και VW λειτουργεί απόλυτα. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να το αποσύρουμε ή να το επανεξετάσουμε».

«Δεύτερον, έχουμε εμβληματικές εμπορικές ονομασίες όπως το Golf και το GTI. Θα ήταν παράλογο να τα αφήσουμε να σβήσουν. Αυτή τη στιγμή σχεδιάζουμε την λογική προϊόντων και ονομασιών που θα ακολουθήσουμε στο μέλλον. Πιθανότατα θα εμείνουμε στη λογική του ID. αλλά ταυτόχρονα εμβληματικά μοντέλα θα εξακολουθούν να υφίστανται με το όνομά τους, όπως κάναμε με το ID. Buzz και λειτούργησε».

Σε ερώτηση για το κατά πόσο η Volkswagen θα κατασκευάσει ένα ID. Golf, ο Τ. Schafer απάντησε κάπως σιβυλλικά λέγοντας ότι «μπορεί να γίνει» αλλά και διευκρίνισε ότι το αμέσως μικρότερο μοντέλο της παραδοσιακής γκάμας της VW, δεν έχει τις ίδιες πιθανότητες επιβίωσης.

Αναφερόμενος στο Polo, δήλωσε ότι:  «Είναι μια εμβληματική ονομασία σίγουρα, αλλά είναι τόσο εμβληματική ώστε να τη συνεχίσουμε; Προς το παρόν αυτό δεν έχει ξεκαθαριστεί. Το Golf είναι σίγουρα από τα ονόματα που θα κρατήσουμε, δεν υπάρχει περίπτωση να το αφήσουμε να σβήσει».

Οι παραπάνω εικόνες αποτελούν μια αποτύπωση του πώς θα μπορούσε να αναμειχτεί το σχεδιαστικό ιδίωμα των ID. με αυτό του Golf σε μια αντίστοιχη μελλοντική υλοποίηση με αφετηρία την πλατφόρμα ΜΕΒ. Βέβαια η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική έχει διάρκεια ζωής έως το 2026 οπότε και ο όμιλος VW θα παρουσιάσει την μετεξέλιξη της πιο ακριβής αρχιτεκτονικής PPE η οποία θα ονομάζεται SSP. Μένει να αποδειχθεί ωστόσο κατά πόσο η αρχιτεκτονική ΜΕΒ δεν θα αποκτήσει το δικό της μετεξελιγμένο διάδοχο, καθώς η VW επενδύει 1,3 δις ευρώ προκειμένου η συγκεκριμένη πλατφόρμα να μπορεί να υποδεχτεί ένα νέο κύκλωμα που θα επιτρέπει την φόρτιση με τάση έως και 250 kW.

Eπιστρέφοντας στις ονομασίες που θα παραμείνουν και στην ηλεκτρική εποχή, το σήμα GTI χαρακτηρίζεται ως εξίσου  σημαντικό για τη Volkswagen καθώς όπως σημείωσε ο Schafer, θα αποκτήσει και ηλεκτρική διάσταση στο μέλλον ενδεχομένως σε βάρος του νέου σήματος GTX. «Το παρόν ζητούμενο είναι να δημιουργήσουμε ηλεκτρικές εκδόσεις επιδόσεων και μετά να τους μεταφέρουμε τα διακριτικά GTI. To GTX υπήρξε μια ιδέα για τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Μένει να δούμε αν θα το χρησιμοποιούμε και στο μέλλον. Ωστόσο πρόκειται για μια ισχυρή εμπορική ονομασία».

Ο Τ. Schafer επαναβέβαιωσε επίσης ότι η VW βρίσκεται καθ΄οδόν για το ηλεκτρικό μοντέλο που θα αποτελέσει την εισαγωγή στην γκάμα των ID αλλά και για ένα ακόμα μικρότερο που θα ακολουθήσει.

«Το μικρότερο μοντέλο που εξελίσσουμε θα είναι το ID.2. Θα κοστίζει κάτω από τα 25.000 ευρώ. Μπορεί αυτό όμως να είναι το κάτω άκρο της γκάμας μας; Όχι δεν μπορεί. Η πραγματικότητα είναι ότι θα χρειαστούμε κάτι το οποίο τιμολογιακά θα βρίσκεται κάτω από τα 20.000 ευρώ. Η ομάδα μας ήδη αναζητά τις ιδέες και τις λύσεις προς την αυτήν την κατεύθυνση. Δεν τις έχουμε βρει ακόμα αλλά, προσωπικά πιστεύω, ότι μπορεί να γίνει αν και θα πρέπει να ληφθούν διάφορες αποφάσεις σε σχέση με την αυτονομία και με το τι πραγματικά είναι αναγκαίο για ένα τέτοιου μεγέθους αυτοκίνητο. Προς το παρόν ο καθοριστικός παράγοντας για αυτό είναι το κόστος των μπαταριών».

Όπως έχει ανακοινωθεί σε ανύποπτο χρόνο από τον επικεφαλής της Skoda, Klaus Zellner, η ομάδα που φέρεται να αναζητεί την λύση για το νέο μικρότερο μοντέλο είναι αυτή της Skoda.

«Η Skoda οφείλει να είναι η πιο προσβάσιμη φίρμα στα προϊόντα του ομίλου VW. Και έχουμε επιφορτιστεί να κάνουμε ακριβώς αυτό», δήλωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος για το ενδεχόμενο εξέλιξης ενός μικρού EV.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!