MINI Countryman: ΜΙΝΙ στο… maximum

Το μεγαλύτερο ΜΙΝΙ σκοπεύει να μεγαλώσει και άλλο στην τρίτη κατά σειρά γενιά του η οποία επιπλέον θα υποδεχτεί στις τάξεις της και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση

MINI Countryman: ΜΙΝΙ στο… maximum

Το μεγαλύτερο ΜΙΝΙ σκοπεύει να μεγαλώσει και άλλο στην τρίτη κατά σειρά γενιά του η οποία επιπλέον θα υποδεχτεί στις τάξεις της και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση

H στιγμή που το νέο Countryman θα υποδεχτεί τη νέα γενιά του δεν απέχει πλέον και πολύ καθώς σύμφωνα με τον προγραμματισμό της φίρμας η πρεμιέρα του αναμένεται το 2023. Μέχρι τότε το Countryman συνεχίζει τις δοκιμές εξέλιξης, δίνοντας μια σαφέστερη εικόνα των χαρακτηριστικών του εντός και εκτός.

Αρχικά, αξίζει να σημειωθεί ότι, κάπως αυτονόητα, το Countryman θα εξακολουθήσει να υπακούει στον μεταρετρό σχεδιαστικό κώδικα που είναι συνυφασμένος με την ΜΙΝΙ αν και σε μια μετεξελιγμένη εκδοχή του, με ανάλογη αισθητική του πρωτότυπου Aceman.

Αυτό που πρόκειται να αλλάξει, με φόντο και την προσθήκη του μικρότερου Aceman ως ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου crossover στην γκάμα της ΜΙΝΙ, είναι οι διαστάσεις του Countryman που προδιαγράφονται μεγαλύτερες με δεδομένο ότι και το η νέα γενιά του SUV θα μεταπηδήσει σε μια νέα αρχιτεκτονική και συγκεκριμένα στην FAAR η οποία ήδη φιλοξενεί την νέα γενιά της BMW X1.

Mε τα παραπάνω δεδομένα το συνολικό μήκος του νέου Countryman αναμένεται να αγγίξει τα 4,5 μέτρα, στοιχείο που αναμένεται να έχει ευεργετική επίδραση σε όρους άνεσης όσο και χρηστικότητας.

Η μετάβαση στην νέα αρχιτεκτονική συνεπάγεται παράλληλα πρόσβαση στην γκάμα συνόλων που προσφέρει η νέα Χ1 και η οποία όπως είναι γνωστό δίνει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ εκδόσεων βενζίνης και diesel, σε συμβατική διαμόρφωση ή με ήπια υβριδική τεχνολογία για πρώτη φορά στην ιστορία του Countryman, plug-in υβριδική αλλά και αμιγώς ηλεκτροκίνητη.

Προς το παρόν η MINI τηρεί σιγή ιχθύος κατά πόσο τα παραπάνω σύνολα θα μεταφερθούν εξολοκλήρου και στο Countryman. Για την ακρίβεια, δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται ότι το Countryman θα έχει πρόσβαση στους κινητήρες εσωτερικής καύσης οι οποίοι θα τοποθετηθούν στη βάση της γκάμας. Αυτό που ωστόσο μένει να αποδειχθεί είναι κατά πόσο το Countryman θα εξακολουθεί να προσφέρεται σε plug-in υβριδική έκδοση ή θα περιοριστεί αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνητη σε ό,τι αφορά τις «εναλλακτικές» εκδόσεις.

Όπως και να έχει αν τελικώς το Countryman αποφασίσει να διατηρήσει την plug-in υβριδική τεχνολογία αυτή θα έγκειται στην παρουσία ενός θερμικού κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου και ενός ηλεκτρικού μοτέρ με συνδυαστική ισχύ 326 ίππων και 477 Nm ροπής.

Αντιστοίχως στην περίπτωση της αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης, την κίνηση θα εξασφαλίζουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα για κάθε άξονα) ισχύος 313 ίππων σε συνδυασμό με μπαταρία 64,7 kWh η οποία στην iX1 υπόσχεται αυτονομία έως και 438 χλμ. και τη δυνατότητα επαναφόρτισης σε ταχυφορτιστή DC με τάση έως 130 kW, διαδικασία που στο βαυαρικό SUV υπόσχεται την αναπλήρωση της ενέργειας έως το 80% σε μόλις 29 λεπτά.

Όποια και να είναι η απόφαση της ΜΙΝΙ σε σχέση με τις ηλεκτροκίνητες εκδόσεις, δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται πάντως ότι με φόντο την γενναιόδωρη ισχύ θα καταλαμβάνουν το άνω άκρο της γκάμας υιοθετώντας τα διακριτικά Cooper S και JCW.

Σε ό,τι αφορά την βασική έκδοση Cooper αυτή αναμένεται να εφοδιάζεται με κινητήρα 1,5 λίτρου με απόδοση 136 ίππους και σαφή πλεονεκτήματα σε όρους εξοικονόμησης καυσίμου. Ψηλότερα στην γκάμα θα πάρει θέση ένας δίλιτρος κινητήρας βενζίνης με απόδοση 218 ίππων σε ήπια υβριδική διαμόρφωση η οποία θα αυξάνει την αποδοτικότητα. Δίλιτρoι αναμένεται να εφοδιάζουν και τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις που επίσης θα προσφέρουν την επιλογή παράλληλου κυκλώματος 48 Volt προσφέροντας ισχύ από 150 έως 218 ίππους.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!