To νέο μικρό Tesla στοχεύει να γίνει αντίπαλος του VW ID.3

Το νέο μικρό μοντέλο της Tesla θα τοποθετηθεί κάτω από το Model 3 στην αμιγώς ηλεκτρική σειρά της μάρκας και οι αποκλειστικές μας εικόνες δείχνουν πως θα μπορούσε να μοιάζει.

To νέο μικρό Tesla στοχεύει να γίνει αντίπαλος του VW ID.3

Το νέο μικρό μοντέλο της Tesla θα τοποθετηθεί κάτω από το Model 3 στην αμιγώς ηλεκτρική σειρά της μάρκας και οι αποκλειστικές μας εικόνες δείχνουν πως θα μπορούσε να μοιάζει.

Η Tesla ολοκληρώνει το 2022 χωρίς να παραδώσει ούτε το αργοπορημένο Cybertruck, ούτε το νέο Roadster, αλλά η εταιρεία δίνει ήδη έμφαση στην εξέλιξη ενός μικρότερου, πιο οικονομικού μοντέλου, που θα μπορούσε να παίξει μεγαλύτερο ρόλο στη διάδοση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι φήμες για ένα αυτοκίνητο που θα τοποθετηθεί κάτω από το σημερινό εισαγωγικό μοντέλο της μάρκας, το Model 3, κυκλοφορούν εδώ και αρκετό καιρό.

Στις αρχές της χρονιάς, ο επικεφαλής της Tesla, Elon Musk, διέψευσε ότι η εταιρεία εργαζόταν πάνω σε ένα τέτοιο μοντέλο, λέγοντας: «Ειλικρινά, έχουμε αρκετά πράγματα με τα οποία πρέπει να ασχοληθούμε αυτή τη στιγμή». Φέτος, η Tesla βρίσκεται συχνά στην κορυφή των πωλήσεων σε βασικές αγορές, αυξάνοντας τον ρυθμό παραγωγής, έχοντας ξεπεράσει τα 3 εκατομμύρια μονάδες. Και τώρα ο Musk φαίνεται να έχει αποφασίσει ότι ήρθε η ώρα να πιέσει για ένα μοντέλο που είναι πιο προσιτό οικονομικά.

Σε μια πρόσφατη ενημέρωση για τα οικονομικά αποτελέσματα, δήλωσε στους αναλυτές: «Έχουμε ολοκληρώσει τη μηχανική για το Cybertruck και το Semi (το φορτηγό της Tesla), οπότε μπορείτε να μαντέψετε πάνω σε τι δουλεύουμε, το οποίο είναι το όχημα επόμενης γενιάς που θα έχει περίπου το μισό κόστος του Model 3 και της πλατφόρμας Y. Θα είναι μικρότερο, για να είμαστε δίκαιοι, αλλά νομίζω ότι σύντομα θα ξεπεράσει σε παραγωγή το σύνολο όλων των άλλων οχημάτων μας».

Η μείωση του κόστους κατασκευής στο μισό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το νέο μικρό μοντέλο της Tesla θα κοστίζει το μισό της τρέχουσας τιμής ενός Model 3, που ξεκινά από 52.990 ευρώ. Αλλά είναι πιθανό το μικρό αυτοκίνητο να ξεκινά από περίπου 29.000 ευρώ. Αυτό θα άνοιγε σημαντικά τη δυνητική αγορά της Tesla, εφοπλίζοντας την εταιρεία με έναν αντίπαλο για τα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά hatchback, όπως το ID.3 της Volkswagen, ή ακόμη και για τα κινεζικά μοντέλα των MG και BYD.

Baby Tesla

Οι αποκλειστικές εικόνες μας ερμηνεύουν την υπάρχουσα γκάμα της Tesla σε μια αναβαθμισμένη μορφή, για να δείξουν πως θα μπορούσε να μοιάζει ένα μικρότερο μοντέλο της. Θα πρέπει να τοποθετηθεί ως αντίπαλος των συμβατικών οικογενειακών hatchback, με μήκος περίπου 4,4 μέτρα. Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσω μιας πιο επιθετικής πίσω γραμμής οροφής, ενώ παράλληλα θα μπορούσε να έχει ένα συμβατικό καπό, με χώρο αποσκευών από κάτω.

Παρά τις διαδικτυακές εικασίες που αναφέρονται στο αυτοκίνητο ως Model 2, δεν είναι εγγυημένο ότι θα χρησιμοποιηθεί αυτή η ονομασία και όχι μόνο επειδή το Model 3 επιλέχθηκε ως αντιστροφή του Model E, το οποίο η Ford είχε προειδοποιήσει εξαρχής την Tesla να μην χρησιμοποιήσει.

Ο Musk παραδέχτηκε ότι το πιο φθηνό και μικρό μοντέλο είναι πλέον ο κορυφαίος στόχος για τους τεχνικούς της Tesla. «Δεν θέλουμε να μιλήσουμε για ακριβείς ημερομηνίες, αλλά αυτό είναι η πρωταρχική εστίαση της ομάδας μας για την εξέλιξη νέων οχημάτων. Θα πάρουμε όλα όσα μάθαμε από τα S, X, 3 και Y, το Cybertruck και το Semi σε αυτή την πλατφόρμα. Προσπαθούμε να φτάσουμε και πάλι σε αυτό το 50%» (της τιμής).

Αυτή είναι μια αναφορά στο Model Y, του οποίου η κατασκευή κοστίζει πολύ λιγότερο από το Model 3. Η Tesla χρησιμοποίησε βελτιωμένες διαδικασίες για να μειώσει την πολυπλοκότητας από το Y. Για παράδειγμα, μόλις ένα ζεύγος μεγαλύτερων χυτών εξαρτημάτων αμαξώματος, αντικαθιστά 171 ξεχωριστά εξαρτήματα στο Model 3, εξοικονομώντας περισσότερες από 1.600 συγκολλήσεις κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Πρόσφατες φήμες αναφέρουν ότι η Tesla εργάζεται τώρα για την ενσωμάτωση αυτών των πρακτικών σε ένα αναθεωρημένο Model 3, ένα εγχείρημα με την κωδική ονομασία Highland.

Baby Tesla

Η ικανότητα της Tesla να κατασκευάσει το νέο μικρότερο μοντέλο αρκετά φθηνά, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα εξαρτηθεί από την επιλογή της χημικής σύστασης της μπαταρίας και τον τρόπο εγκατάστασης των κυψελών. Η εταιρεία έχει ήδη χρησιμοποιήσει στοιχεία φωσφορικού λιθίου-σιδήρου (LFP), τα οποία είναι φθηνότερα στην παραγωγή από αυτά με κοβάλτιο νικελίου-μαγγανίου (NMC).

Η Tesla χρησιμοποιεί επί του παρόντος LFP σε ορισμένα από τα μοντέλα της και αυτό είναι πιθανό να αποτελέσει βασικό μέρος της τεχνικής σύνθεσης του φθηνότερου μοντέλου, μαζί με μια νέα εγκατάσταση. Αναφέρεται ότι η εταιρεία λέγεται ότι ετοιμάζεται να αναπτύξει την τεχνολογία «cell-to-chassis» στα γερμανικής κατασκευής Model Y, στο πλαίσιο μιας συνεργασίας με την κινεζική BYD. Πιο ελαφριά και πιο συμπαγής από τη συμβατική κατασκευή, η τεχνική αυτή εξοικονομεί ακόμη περισσότερο χώρο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πρόσθετες κυψέλες για να αντισταθμίσει τη χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα του LFP και να προσφέρει συγκρίσιμη αυτονομία.

Ο Musk πιστεύει ότι η Tesla μπορεί να πάρει το ορόσημο των τριών εκατομμυρίων αυτοκινήτων που πέτυχε πρόσφατα και να το επεκτείνει σε ένα σύνολο άνω των 100 εκατομμυρίων οχημάτων μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Για να το πετύχει αυτό, λέει ότι η εταιρεία θα χρειαστεί «περίπου δώδεκα εργοστάσια», και ενώ το αρχικό εργοστάσιο στην Καλιφόρνια «ξεμένει από χώρο», οι περισσότερες εγκαταστάσεις θα μπορούν να κατασκευάζουν έως και 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως.

Ένα μικρότερο, πιο προσιτό μοντέλο είναι σχεδόν σίγουρα ένας βασικός παράγοντας αυτής της φιλοδοξίας. Έτσι, ακόμη και αν ένα νέο μοντέλο καταφθάσει μετά το Roadster και το Cybertruck, θα μπορούσαμε να το δούμε στους δρόμους έως το 2025.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!