Nέες μπαταρίες με αυξημένη κατά 30% αυτονομία εξελίσσει η BMW για την Neue Klasse

H BMW σκοπεύει να συνδυάσει την Neue Klasse, την νεά αρχιτεκτονική ηλεκτρικών οχημάτων που εξελίσσει με νέας γενιάς, κυλινδρικού σχήματος μπαταρίες οι οποίες υπόσχονται ευνοϊκότερα μεγέθη σε όρους αυτονομίας, κόστους, φόρτισης αλλά και διάταξης

Nέες μπαταρίες με αυξημένη κατά 30% αυτονομία εξελίσσει η BMW για την Neue Klasse

H BMW σκοπεύει να συνδυάσει την Neue Klasse, την νεά αρχιτεκτονική ηλεκτρικών οχημάτων που εξελίσσει με νέας γενιάς, κυλινδρικού σχήματος μπαταρίες οι οποίες υπόσχονται ευνοϊκότερα μεγέθη σε όρους αυτονομίας, κόστους, φόρτισης αλλά και διάταξης

Η βαυαρική φίρμα ανακοίνωσε την εξέλιξη πιο αποδοτικών, από κάθε άποψη, μπαταριών ιόντων λιθίου με «προορισμό» τα μοντέλα που θα έχουν ως αφετηρία την νέα αρχιτεκτονική, Neue Klasse.  

Το πρώτο μοντέλο παραγωγής που αναμένεται να εγκαινιάσει την συγκεκριμένη πλατφόρμα θα είναι το ηλεκτρικό alter ego της Σειράς 3 που αναμένεται το 2025 ενώ η συνέχεια θα δοθεί με ένα compact ηλεκτρικό SUV το οποίο η BMW δεν έχει  μεν αποκαλύψει, αλλά η λογική επιβάλει ότι θα πρόκειται για την νέα γενιά της iX3. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα ακολουθήσουν ακόμα τέσσερα μοντέλα με αφετηρία την Neue Klasse έως το 2030.

Να σημειωθεί πάντως ότι η BMW έχει ήδη ανακοινώσει μια σχετική πρεμιέρα για το Consumer Electronics Show που θα πραγματοποιηθεί στο Las Vegas τον προσεχή Ιανουάριο, με την μορφή ενός πρωτότυπου μοντέλου.

Αν και η BMW δεν έχει δώσει περαιτέρω διευκρινίσεις για την πρεμιέρα, ο χαρακτήρας της συγκεκριμένης διοργάνωσης υπαγορεύει ότι θα πρόκειται μάλλον για μια πρεμιέρα που θα εστιάσει περισσότερο στο software της Neue Klasse παρά στο ηλεκτρικό hardware αν και αυτό μένει να επιβεβαιωθεί. Εξάλλου, εν όψει της νέας ηλεκτροκίνητης εποχής, τα όρια ανάμεσα σε software και hardware γίνονται ολοένα και πιο δυσδιάκριτα.

Την νέα πλατφόρμα, σύμφωνα με νεότερη ανακοίνωση της BMW θα πλαισιώσει και μια νέα γενιά μπαταριών, για τις οποίες η βαυαρική φίρμα έδωσε ορισμένες ακόμα πληροφορίες. Σύμφωνα με αυτές, αρχικά οι νέες μπαταρίες ιόντων λιθίου έκτης γενιάς (Gen6) θα προσφέρουν κατά 30% περισσότερη αυτονομία.

Καθοριστικός παράγοντας σε αυτό θα είναι το κυλινδρικό σχήμα, έναντι του πρισματικού που χρησιμοποιείται στις «σημερινές» μπαταρίες της BMW. Το νέο σχήμα θα επιτρέπει μια αποδοτικότερη διάταξη καθώς δεν θα απαιτεί την τοποθέτηση του σε επιμέρους κατασκευές, και κατ΄επέκταση, θα επιτρέπει την τοποθέτηση περισσότερων συστοιχιών σε ένα δεδομένο χώρο. Να σημειωθεί ότι οι νέες κυψέλες έχουν διάμετρο 4,6 εκ.

Η δυνατότητα αξιοποίησης περισσότερων κυψελών σε ένα αυτοκίνητο, εκτός του προφανούς δηλαδή της αύξησης της αυτονομίας, θα επιφέρει επίσης και μείωση του κόστους παραγωγής τους αλλά και οφέλη σε ό,τι αφορά το βάρος ή μάλλον για την ακρίβεια την μείωσή του.

Ειδικότερα, κατά τη δήλωση του βαυαρού κατασκευαστή η νέα μπαταρία θα έχει κατά 50% μειωμένο κόστος, στοιχείο ιδιαίτερα κρίσιμο αν αναλογιστεί κανείς ότι το 40% του κόστους ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου αντιστοιχεί στην μπαταρία.

Όπως επισημαίνει ο επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης για την νέα γενιά μπαταριών, Simon Erhard, ο νέος σχεδιασμός θα επιτρέψει την τοποθέτησή τους απευθείας στο πλαίσιο, αποτελώντας δομικό στοιχείο του και συμβάλλοντας τόσο στην στρεπτική ακαμψία όσο και στα χαρακτηριστικά της οδικής συμπεριφοράς.

«Με τις Gen6, θα ενσωματώσουμε κυλινδρικές μπαταρίες απευθείας στο αυτοκίνητο ως μέρος του πλαισίου», δήλωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος συμπληρώνοντας ότι: «η μεγαλύτερη πρόκλησή μας είναι να βρούμε την κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα σε ακαμψία και ευελιξία».

Πλην των οφελών σε επίπεδο χωροταξίας, οι νέες μπαταρίας θα προσφέρουν και ταχύτερη φόρτιση η οποία προδιαγράφεται εξίσου βελτιωμένη κατά 30%.

Εκτός από τα παραπάνω πλεονεκτήματα οι νέες μπαταρίες ιόντων λιθίου θα είναι αποδοτικότερες και σε σχέση με το περιβάλλον και την προστασία του, καθώς θα αξιοποιούν λιγότερο κοβάλτιο έως και κατά 50% αλλά και κατά 20% λιγότερο γραφένιο αντικαθιστώντας τα με περισσότερο νικέλιο και σιλικόνη. Ταυτόχρονα οι μπαταρίες θα κατασκευάζονται με την αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ενώ, ένα μέρος των σπάνιων υλικών τα οποία είναι αναγκαία για την κατασκευή τους όπως το κοβάλτιο, το νικέλιο και φυσικά το λίθιο θα προέρχονται από ανακύκλωση.

Η BMW δεν είναι πάντως ο μόνος κατασκευαστής που πειραματίζεται με κυλινδρικού σχήματος μπαταρίες καθώς, η Tesla ήδη χρησιμοποιεί αντίστοιχης λογικής μπαταρίες στην νεότερη εκδοχή του Model Y.

Φυσικά τα παραπάνω σχέδια συνοδεύονται και από τις κατάλληλες επενδύσεις και στις δύο όχθες του Ατλαντικού καθώς η BMW ανακοίνωσε την κατασκευή μιας νέας γραμμής παραγωγής στο εργοστάσιο της φίρμας στο Debrecen της Ουγγαρίας η οποία και θα αναλάβει την κατασκευή των νέας τεχνολογίας μπαταριών ενώ έχει ήδη δρομολογηθεί ανάλογη εξέλιξη για το εργοστάσιο των Βαυαρών στη Νότια Καρολίνα των ΗΠΑ.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!