Πλήρης αποκάλυψη της Lamborghini Huracan Sterrato

H Lamborghini Sterrato είναι μία άγρια έκδοση της Huracan, κατασκευασμένη να κινείται και εκτός δρόμου, με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.

Πλήρης αποκάλυψη της Lamborghini Huracan Sterrato

H Lamborghini Sterrato είναι μία άγρια έκδοση της Huracan, κατασκευασμένη να κινείται και εκτός δρόμου, με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.

Η Lamborghini έχει τη φήμη ότι σοκάρει την αυτοκινητοβιομηχανία με τα εντυπωσιακά supercars της, αλλά η τελευταία της δημιουργία θα μπορούσε να είναι αυτή που προκαλεί τη μεγαλύτερη έκπληξη. Ονομάζεται Huracan Sterrato, και ενώ βασίζεται στο V10 supercar της Lamborghini, έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίζει δύσβατα εδάφη.

Η Sterrato είναι το «πρώτο super sport αυτοκίνητο σχεδιασμένο για οδήγηση σε σαθρές επιφάνειες, προσδιορίζοντας εκ νέου την έννοια του σπορ» αναφέρει η Lamborghini. Παρόλο που είδαμε την Porsche να αποκαλύπτει τις τελευταίες εβδομάδες την, εμπνευσμένη από την Safari, 911 Dakar, δεν υπάρχει κάτι άλλο εκεί έξω που να μπορεί να ανταγωνιστεί το νέο δημιούργημα της Lamborghini. Η παραγωγή θα ξεκινήσει από τον Φεβρουάριο του 2023 και με 1.499 προγραμματισμένες μονάδες, η Sterrato θα είναι πιο σπάνια από την 911 Dakar.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Lamborghini, Stephen Winklemann, δήλωσε ότι η Sterrato «ανήκει στα πιο δυναμικά και συναρπαστικά περιβάλλοντα οδήγησης στον κόσμο», ενώ ο Rouvan Mohr, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της ιταλικής μάρκας, υποστηρίζει ότι το αυτοκίνητο έχει «συνδυάσει την οδηγική εμπειρία ενός supercar και τη διασκέδαση ενός αυτοκινήτου ράλλυ».

Κρίνοντας από την εμφάνιση της Sterrato, θα πρέπει να εκπληρώσει το όραμα της Lamborghini για κάτι τέτοιο. Είδαμε για πρώτη φορά τα σχέδια για το Sterrato το 2019 με ένα concept car που επικεντρωνόταν σε off-road δυνατότητες και το τελικό μοντέλο μοιάζει σχεδόν ίδιο με το πρώιμο πρωτότυπο. Η Sterrato παραγωγής δεν διαθέτει φώτα στην οροφή, αλλά έχουν διατηρηθεί όλα τα υπόλοιπα στοιχεία της.

Στο εμπρός μέρος υπάρχει ένα ζεύγος φώτων LED, ενώ οι φουσκωμένοι θόλοι τροχών του concept έχουν διατηρηθεί. Δεν υπάρχει ίχνος του κλωβού ασφαλείας από τιτάνιο και των εμπρός και πίσω αντιολισθητικών μπλοκ που έχουμε δει στο παρελθόν, αν και υπάρχει μια μικρή αεροτομή στο πίσω μέρος, όπως και στη Huracan EVO.

Επίσης, η Sterrato διαθέτει ειδικά σχεδιασμένη μάσκα εμπρός και προστατευτικό αλουμινίου στο δάπεδο. Οι εκτός δρόμου ικανότητες της Sterrato ενισχύεται περαιτέρω από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, κατά 44 χλστ. σε σχέση με τη στάνταρ Huracan Evo. Το μετατρόχιο έχει επεκταθεί κατά 30 χλστ. εμπρός και 34 χλστ. στον πίσω άξονα. Η Sterrato διαθέτει νέο στιλ τροχών αλουμινίου 19 ιντσών, που κατασκευάστηκαν ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο και φοράνε πρόσφατα εξελιγμένα εκτός δρόμου ελαστικά της Bridgestone.

Ένας νέος σχεδιασμός έχει δημιουργηθεί για να βοηθήσει την παροχή καθαρού αέρα στον κινητήρα κατά την οδήγηση σε σκονισμένες επιφάνειες. Τα κάτω μέρος έχει ενισχυθεί για να αντιμετωπίσει τη σκληρή εκτός δρόμου οδήγηση και στο πίσω μέρος ο διαχύτης έχει αφαιρεθεί. Το αυτοκίνητο λαμβάνει επίσης την πιο μικρή αεροτομή της Huracan Evo σε σχέση με το τεράστιο πτερύγιο που υπάρχει στην STO.

Ο κινητήρας είναι ο ίδιος V10 5,2 λίτρων που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα μοντέλα Huracan και στη Sterrato αποδίδει 610 ίππους και 560 Nm ροπής, ίδιες τιμές με αυτές της Evo RWD. Διαθέτει κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, μεταδίδοντας κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Με τον επερχόμενο αντικαταστάτη της Aventador να χρησιμοποιεί υβριδική ισχύ, η Sterrato θα μπορούσε κάλλιστα να είναι η τελευταία Lamborghini με μη εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης.

Παρά την έμφαση στις εκτός δρόμου ικανότητες, η Sterrato είναι μόλις 0,1 δευτερόλεπτα πιο αργή στην επιτάχυνση από τα 0-100 χλμ./ώρα από την Evo RWD, με χρόνο 3,4 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα όμως μειώνεται σημαντικά από τα 325 στα 260 χλμ./ώρα γεγονός που οφείλεται κυρίως στα ελαστικά παντός εδάφους. Υπάρχει επίσης ένα μηχανικό διαφορικό που «κλειδώνει» αυτόματα και αυξάνει την πρόσφυση σε σαθρές επιφάνειες.

Η Sterrato διαθέτει μία καινούργια επιλογή λειτουργίας οδήγησης, πέραν από τις «Strada» και «Sport», τη «Rally». Η ανάρτηση χρησιμοποιεί διάταξη διπλών ψαλιδιών με υδραυλικά αμορτισέρ και ηλεκτρομαγνητική δυνατότητα ρύθμισης της απόσβεσης «MagneRide» της Lamborghini. Τα φρένα αποτελούνται από 6πίστονες δαγκάνες εμπρός και 4πίστονες πίσω με κεραμικούς δίσκους.

Η Lamborghini ισχυρίζεται ότι η Sterrato αντλεί έμπνευση από τη σύντομη ενασχόληση της μάρκας με τα ράλλυ τη δεκαετία του 1970, συνεχίζοντας από εκεί που σταμάτησαν τα ειδικά τροποποιημένα για την έρημο, αυτοκίνητα ράλλυ Jarama και Urraco.

Το 2019, ο τεχνικός διευθυντής της Lamborghini, Maurizio Reggiani (νυν αντιπρόεδρος μηχανοκίνητου αθλητισμού της ιταλικής μάρκας) είχε σχολιάσει: «Η Huracan Sterrato καταδεικνύει τη δέσμευση της Lamborghini να διαμορφώσει το μέλλον: ένα super sport αυτοκίνητο με δυνατότητες εκτός δρόμου, η Sterrato, αποδεικνύει την ευελιξία της Huracan, και ανοίγει την πόρτα σε ένα ακόμη σημείο αναφοράς οδηγικού συναισθήματος και επιδόσεων».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!