Σε συμφωνία με τα πρώην ανώτατα στελέχη της, για τις ζημίες που υπέστη από τις πράξεις ή τις παραλείψεις τους όσον αφορά το dieselgate, κατέληξε το Volkswagen Group. Ο πρώην Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του γερμανικού ομίλου, Martin Winterkorn, θα καταβάλει 11,2 εκατ. ευρώ, ενώ ο Πρόεδρος της Audi, Rupert Stadler, 4,1 εκατ. ευρώ.
Με βάση το αποτέλεσμα της έρευνας, το Εποπτικό Συμβούλιο κατέληξε στο ότι ο Winterkorn παραβίασε τα καθήκοντά του από την 27η Ιουλίου 2015 και μετά, προκειμένου να διευκρινίσει διεξοδικά και γρήγορα τις συνθήκες σχετικά με τη χρήση παράνομου λογισμικού στους 2.0 TDI κινητήρες που πωλήθηκαν στη Βόρεια Αμερική την περίοδο από το 2009 έως το 2015. Επίσης ο Winterkorn δεν εξασφάλισε ειλικρινείς, ολοκληρωμένες και χωρίς καθυστερήσεις απαντήσεις στις ερωτήσεις που έθεσαν οι αμερικάνικες αρχές.
Ομοίως, κρίθηκε ότι ο Stadler παραβίασε τα καθήκοντά του την περίοδο από τις 21 Σεπτεμβρίου 2016 και μετά, προκειμένου να εξεταστούν για παράνομη χρήση λογισμικού οι κινητήρες 3.0 και 4.2 TDI, που τοποθετήθηκαν σε ευρωπαϊκά αυτοκίνητα των Volkswagen, Audi και Porsche.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Tο νέο crossover της smart που αποτελεί το ιδανικό κίνητρο για να κινείστε ηλεκτρικά
- Το Leapmotor T03 τώρα με νέα τιμή από 13.950 ευρώ
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Τα Εποπτικά Συμβούλιο των Audi και Porsche προχώρησαν σε συμφωνία με τα πρώην μέλη των ΔΣ των δύο εταιρειών, Stefan Knirsch και Wolfgang Hatz αντίστοιχα, οι οποίοι θα κληθούν να καταβάλουν αποζημίωση 1 και 1,5 εκατ. ευρώ.
Οι συμφωνίες ανάμεσα στη Volkswagen AG και τα πρώην στελέχη της θα πρέπει να εγκριθούν από τη Γενική Συνέλευση, η οποία θα συγκληθεί στις 22 Ιουλίου ώστε να αξιολογήσει την αναφορά που υποβλήθηκε από το Εποπτικό και το Διοικητικό Συμβούλιο.
Παράλληλα, μέσω της ασφάλισης της Ευθύνης Στελεχών (D&O liability Insurance) στην Volkswagen AG θα καταβληθεί το ποσό των 270 εκατ. ευρώ.
Την έρευνα για τις αξιώσεις ευθύνης ανέλαβε το δικηγορικό γραφείο Gleiss Lutz. Σύμφωνα με τον Όμιλο Volkswagen, ήταν η πιο λεπτομερής και πολύπλοκη έρευνα που έχει διεξαχθεί στην οικονομική ιστορία της Γερμανίας.