Ανακατασκευή, επανάχρηση, ανακύκλωση το νέο στοίχημα του ομίλου Stellantis

Ο πολυσυλλεκτικός όμιλος ίδρυσε νέο τμήμα το οποίο θα αφιερωθεί στην αφαίρεση, ανακατασκευή και επανάχρηση ανταλλακτικών με στόχο μια πιο αποδοτική διαχείρισή τους που θα περιορίσει το περιβαλλοντικό αντίκτυπο αλλά και θα μειώσει τις απαιτήσεις σε πρώτες ύλες και ενέργεια, καθιστώντας τα έως και 30% πιο οικονομικά

Ανακατασκευή, επανάχρηση, ανακύκλωση το νέο στοίχημα του ομίλου Stellantis

Ο πολυσυλλεκτικός όμιλος ίδρυσε νέο τμήμα το οποίο θα αφιερωθεί στην αφαίρεση, ανακατασκευή και επανάχρηση ανταλλακτικών με στόχο μια πιο αποδοτική διαχείρισή τους που θα περιορίσει το περιβαλλοντικό αντίκτυπο αλλά και θα μειώσει τις απαιτήσεις σε πρώτες ύλες και ενέργεια, καθιστώντας τα έως και 30% πιο οικονομικά

Ένα φιλόδοξο σχέδιο επανάχρησης ανταλλακτικών ανακοίνωσε ο όμιλος Stellantis, ιδρύοντας ένα νέο τμήμα ονόματι Circular Economy το οποίο θα αναλάβει το συγκεκριμένο εγχείρημα με στόχο, αφενός να μειώσει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο παραγωγής και αφετέρου να δημιουργήσει έσοδα ύψους δύο δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως με ορίζοντα το τέλος της δεκαετίας, από τις συγκεκριμένες διαδικασίες.

Αυτό σημαίνει ότι στο κοντινό μέλλον οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων του πολυσυλλεκτικού ομίλου ο οποίος στεγάζει τις Opel/Vauxhall, Peugeot, Citroen, Alfa Romeo, DS, Fiat και Jeep θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράζουν ανακατασκευασμένα, πιο φιλικά προς το περιβάλλον αλλά και πιο προσιτά ανταλλακτικά για τα οχήματά τους.

Αναμενόμενα μία από τις κύριες δραστηριότητες της Circular Economy στο μέλλον θα είναι οι διαδικασίες ανακατασκευής, επανάχρησης αλλά και ανακύκλωσης μπαταριών ωστόσο, το μεγαλύτερο ποσοστό εσόδων του νέου τμήματος θα προκύπτει από την αφαίρεση ανταλλακτικών από οχήματα που έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής τους την ανακατασκευή τους και την επανατοποθέτηση τους ως second hand ανταλλακτικών στο πλαίσιο συντήρησης ήδη πωληθέντων αυτοκινήτων.

Τον κύριο όγκο των παραπάνω εργασιών θα αναλάβει το εργοστάσιο του Mirafiori στο Τορίνο το οποίο σταδιακά θα αφοσιωθεί στην αφαίρεση, ανακατασκευή ανταλλακτικών στο πλαίσιο των νέων στόχων του ομίλου Stellantis σε ό,τι αφορά την κυκλική οικονομία. Βέβαια, όπως σημειώνει ο όμιλος Stellantis δια στόματος της επικεφαλής της νέας μονάδας, Alison Jones, θα υπάρξουν και τοπικές μονάδες σε κάθε μεγάλη αγορά της Ευρώπης προκειμένου που θα επιτρέψουν τόσο την επιτάχυνση των διαδικασιών όσο και την αποδοτικότερη διαχείριση.

Σύμφωνα με την ίδια ο στόχος της Circular Economy είναι «να έχουμε αρχικά ένα 35% ανακυκλωμένων υλικών στα αυτοκίνητά μας αν και το ποσοστό θα ποικίλλει αναλόγως το αυτοκίνητο. Φυσικά, σε δεύτερο χρόνο ο στόχος μας είναι να αυξήσουμε το παραπάνω ποσοστό όσο το δυνατόν περισσότερο».

Εκτός από την προφανή εξοικονόμηση πόρων, υλικών όσο και οικονομικών, οι επιταγές της κυκλικής οικονομίας θα συμβάλλουν ενεργά στο στόχο του ομίλου για κλιματικά ουδέτερο αποτύπωμα των δραστηριοτήτων του έως το 2038.

Παράλληλα, είναι σαφές ότι παραπάνω διαδικασίες θα συμβάλλουν στη διατήρηση των τιμών σε χαμηλότερα επίπεδα με φόντο και την ηλεκτρική μετάβαση η οποία ως γνωστόν σημαίνει αφενός υψηλότερο κόστος και αφετέρου, απαιτεί την αξιοποίηση περισσότερων και πιο σπάνιων υλικών πόρων, στοιχείο που αναμένεται να αντιμετωπιστεί δραστικά από την Circular Economy καθώς οι ελλείψεις θα γίνονται ολοένα και εντονότερες.

Όπως εξάλλου σημείωσε ο επικεφαλής του ομίλου, Carlos Tavares κατά την παρουσίαση των στόχων της Circular Division, οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες θα συνεχιστούν και την επόμενη δεκαετία, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη επιμήκυνσης της ζωής των υλικών που αξιοποιούνται.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ανακατασκευασμένα ανταλλακτικά θα είναι από 10 έως 30% πιο οικονομικά για τους τελικούς αποδέκτες τους χάρη ακριβώς στην μειωμένη χρήση πρώτων υλών αλλά και ενέργειας.

Επίσης, όπως υπογραμμίζει η Alice Jones, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι η μία πτυχή για την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και η προσπάθεια να βοηθήσουμε τους ιδιοκτήτες να διατηρήσουν τα αυτοκίνητά τους για μεγαλύτερη διάρκεια είναι μια άλλη.

«Έχουμε μία από τις πλέον ευρείες γκάμες ηλεκτροκίνητων ωστόσο η μετάβαση χρειάζεται κυβερνητική στήριξη με τη δημιουργία υποδομής αλλά και την ενεργή ενθάρρυνση των καταναλωτών που επιθυμούν να κάνουν το επόμενο βήμα. Σε ορισμένες χώρες όπου αυτά δεν υφίστανται, η επιμήκυνση της διάρκειας ζωής των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα κάνει πραγματικά τη διαφορά καθώς δεν θεωρώ ότι υπάρχει μία λύση που να μπορεί να καλύψει όλες τις χώρες» σημειώνει η Alice Jones για το σκεπτικό της Circular Economy.

«Ήδη επίσης οι πελάτες μας επιθυμούν να αγοράζουν προϊόντα και ανταλλακτικά με μειωμένο περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Σε ορισμένες χώρες αυτό συμβαίνει ήδη και σε άλλες όχι. Γνωρίζοντας πάντως ότι οι πελάτες τα αναζητούν σκοπεύουμε να τους το προσφέρουμε. Το πρόσφατο Citroen Oli αποτελεί ένα καλό παράδειγμα του πώς φανταζόμαστε τα πράγματα σε σχέση με την κυκλική οικονομία. Δεν θα ήθελα προς το παρόν να θέσω ένα χρονοδιάγραμμα αλλά αυτό που κάνουν όλες οι φίρμες είναι να ενώσουν τα κομμάτια προκειμένου να δημιουργήσουν κυκλικές διαδρομές και διαδικασίες σε ό,τι αφορά την παραγωγή αυτοκινήτων».  

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!