Mercedes A-Class: Η ανανέωση της καθημερινής πολυτέλειας

Η ανανεωμένη A-Class υποδέχεται την mild hybrid τεχνολογία σε όλες τις εκδόσεις βενζίνης, ενσωματώνοντας παράλληλα σειρά στοχευμένων βελτιώσεων σε κάθε παράμετρό της συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών διατυπώσεων αλλά και των plug-in υβριδικών εκδόσεων.

Mercedes A-Class: Η ανανέωση της καθημερινής πολυτέλειας

Η ανανεωμένη A-Class υποδέχεται την mild hybrid τεχνολογία σε όλες τις εκδόσεις βενζίνης, ενσωματώνοντας παράλληλα σειρά στοχευμένων βελτιώσεων σε κάθε παράμετρό της συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών διατυπώσεων αλλά και των plug-in υβριδικών εκδόσεων.

Η δημοτικότητα της A-Class καθιστά τη διαδικασία ανανέωσής της μια ιδιαιτέρως σοβαρή υπόθεση για την Mercedes-Benz που, για ακόμα μια φορά, φροντίζει να αφήσει κατά μέρος τις κινήσεις εντυπωσιασμού εστιάζοντας σε όλα όσα έχουν σημασία, προσφέροντας μια ολιστική και εμπεριστατωμένη αναβάθμιση του μοντέλου που βρίσκεται στη βάση της γκάμας της.

Έτσι, πλέον, όλες οι βενζινοκίνητες εκδόσεις της A-Class σε hatchback ή τετράθυρη έκδοση αμαξώματος ενσωματώνουν ήπια υβριδική τεχνολογία προσφέροντας σαφείς βελτιώσεις σε όρους εξοικονόμησης ενέργειας όσο και επιδόσεων. Ταυτόχρονα οι plug-in υβριδικές εκδόσεις προδιαγράφονται ακόμα αποδοτικότερες κατεβάζοντας το εφαλτήριο για τις τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 σε μόλις 0,8 λίτρου/100 χλμ./ και 17 γρ./χλμ. αντίστοιχα.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η γερμανική φίρμα παρέλειψε να αναβαθμίσει εκείνα τα στοιχεία που κάνουν την A-Class συνώνυμο της premium μετακίνησης στην μικρή κατηγορία.

Ξεκινώντας από την εξωτερική της εμφάνιση, αν και οι σχεδιαστές της γερμανικής φίρμας ακολούθησαν την εξελικτική οδό, αμφότερες οι εκδόσεις αμαξώματος της A-Class φροντίζουν να αποκτήσουν μια ακόμα πιο δυναμική υπόσταση.

Στις μεταβολές περιλαμβάνονται ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας ο οποίος συνδυάζεται με νέα κεντρική όσο και κατώτερη γρίλια και σε συνάρτηση με το νέο πιο ανάγλυφο καπό προσδίδει μια πιο επιθετική όψη στην μικρότερη Mercedes-Benz. Αντιστοίχως στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν ο ανασχεδιασμένος αεροδυναμικός διαχύτης και το οριζόντιο φως φρένου ενώ την εικόνα συμπληρώνουν νέου σχεδιασμού τροχοί 19 ιντσών.

Το εσωτερικό το οποίο ανέκαθεν αποτελούσε την αιχμή του δόρατος για την Α-Class εξακολουθεί να κυριαρχείται από το δίδυμο οθονών των οθονών των 7,0 και 10,25 ιντσών ή προαιρετικά 10,25 ιντσών τόσο για τον πίνακα οργάνων όσο και για το infotainment, οι οποίες όμως υποδέχονται μια βελτιωμένη εκδοχή του MBUX (Mercedes-Benz User Experience.

Ανάμεσα στις επιλογές του MBUX συγκαταλέγεται η παραμετροποίηση του τρόπου με τον οποίο θα εμφανίζονται τα στοιχεία στις ευμεγέθεις οθόνες με το Classic να δείχνει τις ενδείξεις με το κλασικό τρόπο, το Sport να φέρνει στο προσκήνιο το στροφόμετρο και το Discreet να ελαχιστοποιεί τις πληροφορίες προς όφελος μιας πιο απερίσπαστης οδήγησης.

Στις βελτιώσεις συγκαταλέγεται και μια νέα έκδοση του ψηφιακού βοηθού η οποία υπόσχεται πιο αποτελεσματική αναγνώριση των φωνητικών εντολών και αυξημένες ικανότητες εκμάθησης χάρη σε ένα ολιστικά βελτιωμένο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης. Φυσικά από την ψηφιακή εξίσωση δεν λείπουν τα λειτουργικά Apple CarPlay και Android Auto ενώ προστίθεται μια ακόμα θύρα USB-C αλλά και σύστημα αναγνώρισης δακτυλικού αποτυπώματος.

Εξίσου εμπλουτισμένο είναι και το παλμαρέ συστημάτων άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης με το Driver Assistance Package να προσθέτει στις δυνατότητές του τη διατήρηση της πορείας στη λωρίδα της κυκλοφορίας συνδυαστικά με το «ενεργό» σύστημα διεύθυνσης το οποίο παρεμβαίνει σε περίπτωση εκτροπής. Παράλληλα το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Parking Package εμπλουτίζεται με κάμερα περιμετρικής θέασης με 3D απεικόνιση.

Οι σημαντικότερες αλλαγές βρίσκονται στην γκάμα κινητήρων καθώς και όλες οι εκδόσεις βενζίνης 1,3 και 2,0 λίτρων  της ανανεωμένης A-Class συνδυάζονται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt το οποίο εκτός από την εξοικονόμηση ενέργειας λειτουργεί επικουρικά στη διαδικασία εκκίνησης, εξασφαλίζοντας 10 kW επιπλέον ισχύος (14 ίπποι). Τα σύνολα συμπληρώνονται από αυτόματο κιβώτιο επτά ή οκτώ σχέσεων, αναλόγως την έκδοση.

Εφαλτήριο για τις επιλογές βενζίνης αποτελεί η έκδοση A 180 η οποία συνδυάζοντας τον turbo κινητήρα του 1,3 λίτρου με το παραπάνω υβριδικό σύστημα αποδίδει 136 ίππους και 230 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δευτερόλεπτα Δίνει την σκυτάλη στην A 200 η οποία αξιοποιεί το ίδιο σύνολο σε εκδοχή ισχύος 163 ίππων και 270 Nm ροπής, ολοκληρώνοντας το sprint των 0-100 σε 8,2 δευτερόλεπτα.

Ψηλότερα στην γκάμα βρίσκεται η Α 220 η οποία επωφελείται από δίλιτρο κινητήρα βενζίνης πάντα σε mild hybrid «σύμπλεγμα» και συνδυάζεται de facto με σύστημα τετρακίνησης. Η απόδοσή της διαμορφώνεται σε 190 ίππους και 300 Nm ροπής ενώ ο ίδιος κινητήρας εφοδιάζει και την εξίσου τετρακίνητη A 250 με ισχύ 224 ίππων και 350 Nm ροπής η οποία υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα.

Η A-Class θα εξακολουθήσει να προσφέρει και τρεις diesel επιλογές οι οποίες θα εφοδιάζονται με πετρελαιοκινητήρα 1.950 κ.εκ. σε παραλλαγές ισχύος 116, 150 και 190 ίππων για τις εκδόσεις A 180 d, A 200 d και A 220 d, αντίστοιχα.

Βελτιωμένες επιστρέφουν και οι plug-in υβριδικές εκδόσεις της A-Class, A 250 e  οι οποίες επωφελούνται από περισσότερη ισχύ η οποία διαμορφώνεται σε 218 ίππους και 270 Nm ροπής. Ως αποτέλεσμα ο χρόνος επιτάχυνσης για την αντίστοιχης τεχνολογίας hatchback έκδοση μειώνεται σε 7,4 δευτερόλεπτα και σε 7,5 δ.λ. για την τετράθυρη, στη διαδικασία των «0-100».

Ταυτόχρονα βελτιωμένη προδιαγράφεται και η αποδοτικότητά τους χάρη σε μια μπαταρία 15,6 kWh η οποία αυξάνει την ηλεκτρική αυτονομία σε έως και 82 χλμ. και ταυτόχρονα συμβάλει στην μείωση των μεγεθών κατανάλωσης και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που ξεκινούν από 0,8 λίτρο/100 χλμ. και τα 17 γρ./χλμ. Επίσης πλέον ο διαθέσιμος φορτιστής είναι 11 kW αντί 7,4 kW και εγγυάται την αναπλήρωση της ενέργειας έως το 80% σε 25 λεπτά.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!