Ferrari SP51: Mοναδικό είδος

H ιταλική φίρμα παρουσιάζει το τελευταίο της “one-off” δημιούργημα που προέκυψε κατ΄απαίτηση ενός πελάτη της με αφετηρία την 812 GTS

Ferrari SP51: Mοναδικό είδος

H ιταλική φίρμα παρουσιάζει το τελευταίο της “one-off” δημιούργημα που προέκυψε κατ΄απαίτηση ενός πελάτη της με αφετηρία την 812 GTS

H Ferrari 812 GTS είναι ήδη από τα πλέον επίζηλα supercars ωστόσο, όπως όλα δείχνουν, πάντα υπάρχει περιθώριο «βελτίωσης» και επιπλέον εκζήτησης με την συνδρομή του τμήματος ειδικών παραγγελιών του του Maranello, Special Projects, το οποίο δημιούργησε μια one-off, ιδιαίτερη σχεδιαστικά παραλλαγή του παραπάνω μοντέλου.

Για τους λιγότερο εξοικειωμένους με τις «διακλαδώσεις» των τμημάτων του Maranello και την ιστορία τους, η μονάδα Special Projects παρουσίασε το πρώτο δείγμα γραφής της το 2008 με την P540 Superfast Aperta, μια κατά παραγγελία εκδοχή της 599, και συνέχισε με την διάσημη πλέον SP12 EC με βάση την 458 Italia και «προορισμό» τον Eric Clapton –εξ ου και το EC στην ονομασία της.

Στο πιο πρόσφατο παρελθόν το τμήμα ειδικών παραγγελιών ασχολήθηκε ενεργά με τις SP1 και SP2 οι οποίες αν και δεν ανήκουν ακριβώς στην ίδια κατηγορία με τα ανωτέρω μοντέλα θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως κατά παραγγελία εκδόσεις, αλλά ο αριθμός των 499 αντιτύπων που αριθμεί η παραγωγή τους, όσο και ο ιδιαίτερος σχεδιασμός τους της κατατάσσουν αυτομάτως μεταξύ των πολύ ιδιαίτερων Ferrari.

Η νέα ενασχόληση του τμήματος με την 812 GTS έγινε κατά παραγγελία πελάτη της Ferrari από την Ταϊβάν, όπως αποκαλύπτει η ιταλική φίρμα, ο οποίος είχε ενεργό ρόλο και άποψη για το πώς ήθελε το αυτοκίνητό του. Σύμφωνα με την Ferrari η οποία αποφάσισε να μοιραστεί το one-off, απρόσιτο δημιούργημά της με το κοινό, οι αλλαγές που έχουν γίνει στην 812 GTS αποτυπώνουν τη «δυναμική και τις δυνατότητες της ιταλικής φίρμας και του τμήματος Special Projects σε επίπεδο εξατομίκευσης».

Οι αλλαγές στην εξωτερική της εμφάνιση σε σχέση με την 812 GTS είναι αμέτρητες και όπως σημειώνει η Ferrari αποτέλεσαν πρόκληση για την αεροδυναμική του μοντέλου που παρ΄όλα αυτά μετά από μια «ενδελεχή διαδικασία εξέλιξης εξασφαλίζει την “απόλυτη” άνεση των επιβατών». Όπως σε κάθε περίπτωση, αντιλαμβάνεται κανείς έχοντας στο μυαλό του το σκαρί της 812 GTS ελάχιστα σημεία μένουν ίδια με την SP51 να διαθέτει νέα φωτιστικά σώματα, ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, καπό, εισαγωγές αέρα και ξανασμιλεμένες πλευρικές επιφάνειες.

Στα νέα στοιχεία συγκαταλέγεται επίσης ένα νέο σετ αεραγωγών πίσω από τους μπροστινούς θόλους κατασκευασμένο από ανθρακόνημα. Στο πίσω τμήμα αν και τα στρογγυλά φωτιστικά δείχνουν απολύτως οικεία, στην ουσία είναι επίσης ανασχεδιασμένα ενώ το spoiler το οποίο είναι πιο τονισμένο και διακριτό, στα πρότυπα των πιο σκληροπυρηνικών εκδόσεων Competizione. Συνδυάζεται με έναν εξίσου ξαναγραμμένο αεροδυναμικό διαχύτη και προφυλακτήρα.

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές εστιάζουν στις λεπτομέρειες και τα υλικά καθώς ξεχωρίζουν τα γαλάζια στοιχεία στις επενδύσεις των καθισμάτων και στο ταμπλό που μιμούνται την αγωνιστική ρίγα της εξωτερικής της εμφάνισης και η πιο εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος στις επιφάνειες.

Η Ferrari δεν αποκαλύπτει στοιχεία για τις επιδόσεις της SP51 και κατά πόσο αυτά έχουν επηρεαστεί από τις παραπάνω αλλαγές. Σε κάθε περίπτωση, εκεί που δεν υπάρχουν αλλαγές είναι στον ατμοσφαιρικό V12 των 6,5 λίτρων με απόδοση  800 ίππους και 718 Nm ροπής ο οποίος στην περίπτωση της 812 GΤS, καθιστά εφικτή την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των 3,0 δευτερολέπτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!