Θα μείνει στην ιστορία το IPO της Porsche

Στην ανώτατη τιμή θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευση της μετοχής της Porsche στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου.

Θα μείνει στην ιστορία το IPO της Porsche

Στην ανώτατη τιμή θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευση της μετοχής της Porsche στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου.

Εκτιμάται πως η τιμή εκκίνησης της μετοχής της Porsche AG, κατά την πρεμιέρα της διαπραγμάτευσης της την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου, θα οριστεί στο υψηλότερο επίπεδο του εύρους διακύμανσης της. Έτσι, η κεφαλαιοποίηση της γερμανικής εταιρείας θα εκτιναχθεί έως και στα 75 δισ. ευρώ, κατατάσσοντας την σε μια από τις μεγαλύτερες χρηματιστηριακές εισαγωγές που έχουν γίνει  ποτέ στις χρηματιστηριακές αγορές της Ευρώπης.

Η τάση φάνηκε ήδη από την υπερκάλυψη της δημόσιας προσφοράς, ύψους 9,4 δισ. ευρώ, για το 12,5% της εταιρείας μέσα σε λίγες μόλις ώρες. Ο μητρικός όμιλος της Volkswagen έχει ανακοινώσει πως το εύρος της τιμής της μετοχής της Porsche ορίζεται στα 76,50 με 82,50 ευρώ.

Αυξημένη ζήτηση

Με δεδομένη την τεράστια ζήτηση, όλες οι προσφορές που θα κινηθούν κάνω από το ανώτατο εύρος της τιμής θα απορριφθούν. Το βιβλίο των προσφορών κλείνει τα μεσάνυχτα της 28ης Σεπτεμβρίου, ενώ μία ημέρα μετά, την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου, θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευση της μετοχής στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης.

Συνολικά θα διατεθούν 911 εκατ. μετοχές, 455,5 εκατ. προνομιούχες και 455,5 εκατ. κοινές. Ανάμεσα στους διεκδικητές της πίτας είναι τα αραβικά fund του Qatar Investment Authority και το ADQ του Άμπου Ντάμπι, η επενδυτική T Rowe Price και η Norges Bank.

Αναλυτές δηλώνουν εντυπωσιασμένοι με το μέγεθος της επιτυχίας για τον γερμανικό όμιλο, δεδομένου πως έτερες δημόσιες προσφορές από εταιρείες πολυτελών οχημάτων, όπως η Aston Martin και η Ferrari, έχουν τύχει πολύ χαμηλότερης ανταπόκρισης.

Ιστορική Δημόσια Προσφορά

Με την πρεμιέρα της στην ανώτατη τιμή της, η εισαγωγή της Porsche θα αναδειχτεί στη δεύτερη υψηλότερη που έχει γίνει μέχρι σήμερα στο γερμανικό χρηματιστήριο και η μεγαλύτερη σε όλη την Ευρώπη από το 1999, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv. Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, τη γερμανική πρωτιά είχε μέχρι σήμερα η ύψους 13 δισ. δολαρίων εισαγωγή της Deutsche Telekom, το 1996.

Από τη διάθεση του 12,5% της Porsche, η μητρική Volkswagen  θα αποκομίσει από 8,7 έως 9,4 δισ. δολάρια. Από τα χρήματα αυτά, έχει δηλώσει πως περίπου τα μισά θα διατεθούν για ένα μεμονωμένο έκτακτο μέρισμα προς τους μετόχους και τα υπόλοιπα κονδύλια θα αξιοποιηθούν για την πράσινη μετάβαση της εταιρείας και την ανάπτυξη νέας τεχνολογίας μπαταριών για την ηλεκτροκίνηση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!